Vo februári 2025 bola v čokoládovom priemysle predstavená prvá štandardizovaná metóda na meranie a hlásenie príspevku k zmene klímy. Svetová kakaová nadácia zaviedla nový štandard emisií skleníkových plynov, ktorý poskytuje konkrétne pokyny pre výrobcov čokolády na meranie svojho environmentálneho dopadu. To výrazne zjednoduší porovnávanie rôznych firiem a umožní lepšie sledovanie pokroku v boji proti klimatickým zmenám.
Výroba čokolády vplýva na životné prostredie rôznymi spôsobmi. Poľnohospodári často vyklčujú lesy na pestovanie kakaových stromov, čo vedie k uvoľňovaniu uhlíka do atmosféry. Spôsob pestovania kakaa a používanie hnojív má tiež veľký vplyv na emisie skleníkových plynov. Nový štandard ponúka podrobné pokyny na meranie týchto emisií a poskytuje transparentnosť v pôvode kakaa a jeho vplyve na životné prostredie.
Mohlo by vás zaujímať:
- Tvorba AI videí naberá s novým modelom na obrátkach
- Tardigrady s tetovaním: Vedecký experiment, ktorý môže otvoriť nové možnosti v biomedicíne
- Čínsko-africká spolupráca zastavuje rozširovanie púští
Tento nový systém zjednoduší spôsob hlásenia environmentálneho dopadu v celom dodávateľskom reťazci. Čokoládové spoločnosti budú môcť presnejšie reportovať emisie skleníkových plynov a prispôsobiť svoje správy aktuálnym dátam. Vzhľadom na prísnejšie regulácie, ktoré zavádza Európska únia, bude tento štandard kľúčový pri plnení nových požiadaviek na hlásenie dopadu jednotlivých firiem.
Spotrebiteľ na prvom mieste
Spotrebitelia získajú väčšiu dôveru v ekológiu výroby čokolády jednotlivých značiek, pretože budú môcť porovnávať rôzne spoločnosti na základe ich skutočných environmentálnych údajov. Toto tiež môže viesť k ekologickejšiemu spôsobu výroby čokolády, pretože firmy budú motivované znižovať svoju uhlíkovú stopu, nie len na oko, ale aj v reálnej prevádzke.
Nový štandard môže mať vplyv aj na ďalšie poľnohospodárske sektory, akými sú káva alebo čaj. Keďže čoraz viac krajín vyžaduje podrobné správy o environmentálnych dopadoch, môžeme očakávať, že podobné štandardy sa rozšíria aj do úplne iných odvetví. Pre spotrebiteľov to znamená lepšiu transparentnosť a informácie o tom, ako ich potravinové nákupy ovplyvňujú životné prostredie.
Zdroj: HappyEcoNews