Spotreba mrazených potravín v Európe získava stále väčšiu a väčšiu pozornosť, pretože ľudia prehodnocujú, ako nakupujú, varia a minimalizujú svoj odpad. Kedysi boli považované za menej kvalitné než čerstvé produkty, dnes sa však mrazené potraviny ukazujú ako praktické riešenie pre moderné domácnosti, ktoré chcú ušetriť čas a zároveň znížiť plytvanie jedlom.
Trh s mrazenými potravinami v Európe má hodnotu približne 55 miliárd eur a stále rastie. Spotrebitelia už vnímajú mrazničky nie ako núdzové úložisko, ale ako nevyhnutný nástroj pre efektívnejší a zdravší životný štýl. Za posledných päť rokov takmer tretina európskych domácností zvýšila využívanie mrazničiek, čo odráža rastúce povedomie o výhodách mrazených potravín, ktoré presahujú len ich dlhú trvanlivosť.
Dôvodov popularity je hneď niekoľko
Jedným z hlavných dôvodov je udržateľnosť. V celej EÚ sa ročne vyhodí takmer 59 miliónov ton potravín. Mrazené produkty pomáhajú tento problém zmierniť, pretože vydržia konzumovateľné týždne až mesiace, čo všetkým domácnostiam poskytuje väčšiu flexibilitu. Takmer polovica spotrebiteľov už volí mrazené jedlá práve kvôli zníženiu plytvania, no tiež preto, lebo sú často lacnejšie ako tie čerstvé.

Spoločnosti ako Nomad Foods, známa značkami Birds Eye a Findus, sa snažia zmeniť imidž mrazených jedál. Ich správa “Frozen in Focus“ ukazuje, že mrazené potraviny môžu byť nielen pohodlné, ale aj výživné a ekologické. Napríklad mrazený hrášok si uchováva až o 30 % viac vitamínu C než čerstvý, ktorý nám stojí týždeň v chladničke.
Až 93 % spotrebiteľov uvádza, že pri používaní mrazených potravín necítia žiadne výčitky svedomia. Takmer polovica by ich bez váhania naservírovala hosťom.
Približne 28 % spotrebiteľov uvádza, že mrazené potraviny im poskytujú viac kvalitného času s ich blízkymi.
Mnohí teraz vnímajú mrazené potraviny ako týždennú základnú potravinu a nie ako núdzovú zálohu.
hovorí výskum
Moderné kuchynské technológie, akými sú airfryery (teplovzdušné fritézy), ešte viac zvyšujú atraktivitu mrazených produktov, umožňujú rýchlu prípravu a šetria čas aj peňaženky. Sociálne médiá a typy na recepty od influencerov tiež podporujú ich každodenné využitie, najmä medzi mladšími spotrebiteľmi.
![]()
Mohlo by vás zaujímať:
- AI nemusí len škodiť. Po novom dokáže zefektívniť a zvýšiť bezpečnosť budov
- Je práca na diaľku skutočne ekologická?
- Vnútorné solárne panely napájajú zariadenia aj bez slnka
Mrazené potraviny tak spájajú praktickosť, výživu a udržateľnosť. Pomáhajú znižovať plytvanie, podporujú zdravšie stravovanie a šetria čas, pričom zároveň ponúkajú kulinársku rozmanitosť. V kontexte klimatických výziev a rastúcich cien potravín sa mrazené produkty stávajú stabilným a udržateľným riešením pre európske domácnosti.
Zdroj: HappyEcoNews