Koniec greenwashingu. Coca-Cola musí upraviť etikety

Zmena prišla po tom, čo BEUC spolu s ďalšími organizáciami podali v novembri 2023 sťažnosť na EU voči trom výrobcom fliaš – Coca-Cole, Danone a Nestlé.
Coca-Cola | Zdroj: Pexels
Coca-Cola | Zdroj: Pexels

Spoločnosť Coca-Cola sa zaviazala upraviť označovanie niektorých svojich výrobkov po podaní sťažnosti Európskou spotrebiteľskou organizáciou (BEUC) ohľadom zavádzajúcich ekologických tvrdení, známych ako greenwashing. Nové označenie na plastových fľašiach bude jasne uvádzať, že len telo fľaše je vyrobené zo 100 % recyklovaného plastu, zatiaľ čo etiketa a uzáver nie sú zahrnuté v tomto tvrdení.

Zmena prišla po tom, čo BEUC spolu s ďalšími organizáciami z 13 krajín podali v novembri 2023 sťažnosť na EU voči trom veľkým výrobcom fliaš – Coca-Cole, Danone a Nestlé, a to pre nepravdivé informácie o recyklovateľnosti ich produktov. Coca-Cola zároveň prisľúbila, že prestane používať ekologické symboly, napríklad logo uzavretého recyklačného cyklu, ktoré podľa BEUC zavádzalo spotrebiteľov a vytváralo falošný dojem environmentálnej neutrality.

Coca-Cola | Zdroj: Pexels
Coca-Cola | Zdroj: Pexels

Namiesto toho bude spoločnosť motivovať zákazníkov, aby obaly správne likvidovali, najmä tie časti, ktoré sa dajú recyklovať. Výzva na fľašiach zmení text zo „Recycle me again“ na jednoduchšie „Recycle me“. Aj keď Coca-Cola urobila tieto kroky, zdôraznila, že tým nepriznáva porušenie zákona.

BEUC ocenila, že Coca-Cola bola prvou firmou, ktorá dobrovoľne pristúpila k úprave svojich recyklačných tvrdení po podaní sťažnosti. Generálny riaditeľ BEUC Agustín Reyna vyjadril, že označenie „100 % recyklované alebo recyklovateľné“ je zavádzajúce a malo by prestať, rovnako ako používanie ekologických symbolov, ktoré dávajú nesprávny obraz o vplyve plastových fliaš na životné prostredie.

Mohlo by vás zaujímať:

Spotrebiteľské organizácie zároveň očakávajú, že príslušné orgány budú sledovať, či Coca-Cola svoje sľuby naozaj splní, a v prípade potreby prijmú prísne opatrenia.

Zdroj: FoodDive

Total
0
Shares
Podobné články