Coca-Cola hlási návrat plastových fliaš. Môže za to Donald Trump

Dôvodom obáv sú nové 25 % clá na dovoz hliníka a ocele, ktoré oznámil Donald Trump a ktoré vstúpia do platnosti 12. marca.
Zdroj: Pexels

Coca-Cola zvažuje zmenu obalových materiálov v reakcii na rastúce náklady. CEO spoločnosti James Quincey počas rozhovoru s investormi uviedol, že ak sa hliníkové plechovky predražia, firma môže zvýšiť podiel plastových PET fliaš. Táto stratégia má pomôcť udržať dostupnosť produktov pre spotrebiteľov, zároveň tvoriť zisk firme, aj keď na úkor ekológie.

Dôvodom obáv sú nové 25 % clá na dovoz hliníka a ocele, ktoré oznámil Donald Trump a ktoré vstúpia do platnosti 12. marca. Výrobcovia plechoviek varujú, že ak nebudú udelené výnimky, náklady na výrobu plechoviek porastú a premietnu sa do cien produktov. Quincey však zdôraznil, že hoci zvýšenie cien hliníka nie je zanedbateľné, neohrozí celkové fungovanie Coca-Coly.

Mohlo by vás zaujímať:

Kto to ale zaplatí?

Spoločnosť sa na túto situáciu pripravuje a plánuje ju zvládnuť prostredníctvom úprav v portfóliu obalov. Už v roku 2023 tvorili hliník a oceľ len niečo vyše štvrtiny jej obalového mixu, pričom plastové obaly mali takmer polovičný podiel. Okrem plastu sa Coca-Cola stále viac zameriava aj na vratné sklenené fľaše, najmä na medzinárodných trhoch.

V roku 2024 firma pridala 1,6 miliardy balení v tomto formáte, pričom rast v tomto segmente prekonal celkový rast objemu predaja. Univerzálne vratné sklenené fľaše, ktoré Coca-Cola zaviedla v Latinskej Amerike v roku 2018, sa rýchlo rozšírili do Nemecka, Južnej Afriky a Vietnamu. Tento model pomáha znižovať náklady, zvyšovať recykláciu a rozširovať ponuku nápojov.

Každoročne patrí Coca-Cola k najväčším tvorcom plastového odpadu na svete | Zdroj: Pexels
Každoročne patrí Coca-Cola k najväčším tvorcom plastového odpadu na svete | Zdroj: Pexels

V západnej Európe sa vratné fľaše stali dôležitým riešením pre konzumáciu mimo domova, zatiaľ čo na rozvíjajúcich sa trhoch pomáhajú Coca-Cole získavať nových zákazníkov a podporovať rast nápojového priemyslu. Ako to celé dopadne a kto nakoniec vyjde z tohto celého ako porazený zistíme v najbližšom období.

Zdroj: FoodDive

Total
0
Shares
Podobné články