Nový výskum Univerzity v Minnesote porovnal reklamné slogany vytvorené umelou inteligenciou s tými, ktoré vytvorili profesionálni marketéri. Výsledky ukázali, že hoci ľudskí tvorcovia majú stále náskok, AI môže dosiahnuť podobnú úroveň, ak sa použije správna stratégia. Je to stále ale pieseň budúcnosti.
Štúdia profesora Joea Reddena z Carlson School of Management testovala schopnosti AI pri generovaní moderných reklamných sloganov. Pomocou modelov ChatGPT-3.5 a ChatGPT-4 vytvoril alternatívne slogany až pre 10 reklám známych značiek a nechal ich ohodnotiť 6 000 spotrebiteľom.
Čo sa zistilo?
- Väčšina sloganov od AI mala nižšiu úspešnosť ako originálne reklamné slogany
- Najlepšie AI-generované slogany sa však niekedy vyrovnali alebo dokonca prekonali profesionálne návrhy
- ChatGPT-4 s detailnejším zadaním vytvoril kvalitnejšie slogany než ChatGPT-3.5 so základným promptom

- Môže sa nám vývoj zbraní umelej inteligencie vymknúť z pod kontroly?
- Rastlinný olej ako revolučný nástroj na recykláciu lítium-iónových batérií
- Robotické včely z MIT: Budúcnosť opeľovania v ohrozenom svet

Hoci AI nenahradí skúsených copywriterov, môže byť užitočným nástrojom pre firmy, ktoré nemajú dostatočné zdroje na profesionálne reklamné kampane. Redden odporúča kombinovať AI s testovaním viacerých sloganov, čím je možné dosiahnuť výsledky porovnateľné s profesionálnou tvorbou. Testovanie však nie je jednoduché a často vám bude ostávať metóda pokus-omyl.
„Praktici by mali zvážiť, či bude mať pre nich generatívna AI zmysel,“ povedal Redden. „Používanie AI spolu s „testom najlepšej stratégie“ by bolo zdanlivo dobrou voľbou pre každého obchodníka, ktorý jednoducho nemá vlastné odborné znalosti alebo rozpočet na to, aby zaplatil agentúre za vývoj obsahu.“
Zdroj: TechXplore