spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

František Čaník 27.10.2012
Hodnoť článok:
14 3

Včera bolo neskoro, zajtra je offtopic. A čo teraz?

Keď som premýšlal nad tým, či má zmysel písať príspevky na stránky zajtra.sk, keď mám plno iných starostí s prípravov niekoľkých portálov, dospel som len k niekoľkým postrehom a otázkam. Aké to sú?

Včera bolo neskoro...

Písať článok je vždy tak trochu riziko, hlavne ak si vezmeme fakt, že na zajtra.sk sa objavujú používatelia, ktorí mávajú pocit, že neexistuje nič lepšie ako ich skúsenosti a že sa vyznajú skutočne vo všetkých témach je vidno v tom, ku čomu všetkému sa dokážu vyjadriť.

Od bežných tém ohľadom registrácií domén, nastavovania DNS serverov, programovania v PHP, EMBPERL-e, RUBY, C++ až po najhlbšie otázky z ekonómie a podnikania, či nebodaj z jadrovej fyziky. Nehovorím, že by nemohli byť odborníci, ale viete čo som počúval najčastejšie? Kto veľa vie, nevie nič. A prečo? Pretože tým, že toho vie toho toľko, nič z toho čo vie, nevie na 100%.

Nerád by som však poukazoval na niekoho konkrétneho, pretože používateľov je skutočne veľa, čo vidia snáď do všetkého. Stavím sa, že by vedeli povedať aj dentistovi, ako má vŕtať stoličku a to aj počas toho, ako by im ju práve vŕtal.

Zajtra{.sk} je OFFTOPIC

V poslednom čase som sa zapojil do niekoľkých diskusií, kde bola položená otázka, ku ktorej sa reálne (aj napriek veľkému počtu reakcií) našlo len skutočne malé množstvo reakcií, ktoré by boli hodnotné a vedeli by niekomu pomôcť. Tu teda prichádzame k tomu, prečo sa Zajtra.sk stáva úplne offtopic portálom a aj napriek svojmu poslaniu, ktoré mal (a dúfam stále má)*.

Napísal som množstvo článkov, ktoré mali kladné i záporné reakcie. Napísal som veľa vecí, ktoré niekomu pomohli a niekomu nie, pretože v čase, keď ich čítali už boli tiež offtopic. Keď som začal písať, bol som plný elánu, pretože som mal pocit, že môžem niekomu pomôcť tým, že budem zdieľať svoje skúsenosti, ktoré mám a prípadne sa čo-to priučím ak niekto napíše koment, ktorý bude mať v sebe niečo konštruktívne. Za celú dobu som sa stretol len s 5-timi ľudmi, čo mali skutočne konštruktívne otázky a komenty, čo je v porovnaní s hejtermi tak málo, že mi príde prispievanie na zajtra.sk za stratený čas.

A čo moje otázky?

Pri premýšlaní som prišiel k niekoľkým, na ktoré by som rád dostal odpoveď od čitateľov, hejterov, kritikov a všetkých, ktorím skutočne záleží na tom, akú má a mal tento portál mať úroveň.

1. Cieľ a cesta k nemu
Zajtra.sk vznikol, aby nás spájal (aspoň som si dlho myslel). Dnes mám pocit, že na Zajtra.sk je to ako na strednej či základnej škole, kde si každý chalan merá silu svojho ega v počte palcov hore pri svojom komente. Skutočne toto má byť ten cieľ? Ja osobne dúfam, že nie a že si uvedomíte, že zajtra.sk nás má spájať a má z nás vytvoriť komunitu, ktorá si sem-tam vybehne na nejaký breakfast či na nejaký knowledge-event, kde si vymeníme to, čo vieme a kde si poradíme.

2. Kritika vs. hejteri
Často sa to tu skloňuje v rôznych témach, článkoch, diskusiách, komentoch. Proste všade. Skupinka ľudí si sústavne do všetkých rýpe bez toho, aby skutočne preukázali svoje vlastné skúsenosti. Aspoň že pri jednej vieme, že ju ovládajú - hejtujú všetko a všade! Preto mi napadla otázka Skutočne chceme riešiť ich egá či komplexy? Alebo si chceme navzájom poradiť a vytvoriť fakt komunitu, ktorá bude vedieť medzi sebou komunikovať bez toho, aby sa ktorákoľvek strana osočovala a iritovala množstvo ostatných?

3. Ktorým smerom sa vybrať?
Ja by som veľmi nerád opustil tento portál, pretože niekto si myslí, že má navrch. Keď má tak veľa navrch, tak nech sa o svoje skúsenosti aj reálne podelí. Prečo nič nenapíše? Tém je predsa množsto, nie? Avšak, ktorým smerom sa chcete vybrať vy?

Vyberte si sami...

Buď budeme spoločne pracovať na vysokej úrovni zajtra.sk, alebo budeme spoločne bojovať s ľuďmi, čo zajtra.sk potápajú. Alebo im rovno celé zajtra.sk nechajme.

* portál zajtra.sk vznikol aby spojil odbornú i laickú verejnosť na základe ich skúseností v rôznych odvetviach IT - preto aj to motto Spájame Slovenskú IT komunitu
František Čaník František Čaník

Programátor, webdesigner a webdeveloper niekoľkých webových projektov. Má za sebou prácu v reklamnej agentúre, médiách a na rôznych pozíciách v oblasti IT.


Hodnoť článok:
14 3

22 komentárov k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

1 0 Marcel Zúbrik 7.11.2012 19:18:02
Súhlas s "testerom" - dať ku hodnoteniu komentára ekvivalent zvýraznenia/znevýraznenia (v zmysle zobrazenia užitočnosti jednotlivých komentárov). Priesvitnosť komentáru s negatívnym rozdielom +/- bodov (čím negatívnejší, tým priesvitnejší) a zvýrazniť tie so značne kladnými hodnoteniami. Vzhľadom na to, že hodnotenia komentárov sa už evidujú, tak by to nemusela byť až taká ťažká úloha.
A možno časom užívateľskú karmu s možnosťou zablokovať si komentáre daného užívateľa - ak by sa náhodou ukázalo, že stojí za to investovať do toho čas.

No a k samotnej večne sa vracajúcej téme. V dnešnej dobe sa chce málokomu čítať, nie to ešte písať. Keď už profi noviny berú značnú časť z agentúrnych správ, tak zrejme je dopyt po pôvodnom písanom slove slabý. Motivácia niečo napísať býva preto aspoň u mňa písať pre seba a brať to celé s nadhľadom.
3 0 tester 31.10.2012 07:41:05
monca: strucne, jasne, vystizne a trefne :)
0 0 Miloš 31.10.2012 00:18:04
František: No, že som v mojom príspevku hovoril aj o tebe, to som si neuvedomil. Pravdou, ale je, že Facebook ma takmer nezaujíma, takže ten seriál by mi ani nechýbal. To, že Facebook niečo neustále mení, o tom viem svoje a hlavne sa mi nepáči dokumentácia, ktorá popisovala veci, ktoré už dávno boli nepodporované. Hovorím o dátume júl 2011, možno sa to odvtedy zmenilo. Čo sa Androidu týka, nič v zlom, ale keď si si nebol istý, že z toho niečo bude, nemal si s tým začínať tak, aby to nakoniec vyznelo ako seriál. Pravidelne som pozeral či niečo nepribudlo a vzdal som to až potom, keď začal seriál na roote. Áno, Nette tuším bol seknutý, ale tam je pravda, v tej dobe bola biedna dokumentácia a verzia. Všade písali o tom, že treba použiť verziu 2, ktorá bola vtedy tuším beta a navyše dokumentácia bola k 0.9. Takže síce som aj špekuloval, že sa začnem vŕtať v tom frameworku, ale chuť ma prešla, lebo z informácií na ich stránke som mal akurát v hlave bordel. Nakoniec to vyhral CodeIgniter.

Ale mňa skôr trápi seriál o Qt, ktorý mal mať nový diel už o dva dni 2x a nevyšiel ani jeden diel ani raz. Je mi jasné, že autor má aj inú robotu ako písať nejaký seriál, ale keď to už sľúbil 2x, tak mohol ten diel konečne napísať. No a potom sa teš na nové články na zajtra.sk, keď to tu funguje tak ako funguje. Ale myslím, že najväčší problém je v tom, že majitelia nemotivujú ľudí dostatočne do písania a potom sa nikomu nechce. Veď načo? Robia to len pre dobrý pocit a niektorí to ešte ofrflú. Ale horšie bude, keď to každý bude brať tak, že všetci len frflú a frflú a tak prestanú písať úplne. Potom kvalitný obsah len bude úbúdať a pôjde to dole vodou.
0 2 František Čaník 30.10.2012 23:18:56
@Monča Holečková HEJTING v mojom prípade nie je dehonestovanie kritika, avšak u mňa je kritik skutočne len ten, kto sa v danej problematike vyzná, má v nej niekoľkoročnú prax a vie konštruktívne zhodnotiť danú vec. Ostatné veci sú pre mňa nepodstatný balast a hejt. That's all.

@Miloš jo, tak v tomto ti ja neporadím. Písal som seriály a áno, na veľa z nich som sa vykašlal a to hneď pre niekoľko jednoduchých vecí:
- nette, kôli vydaniu verzie 2 (písal som o 0.9) čo už je pasé, maybe obnovím seriál s verziou 2.0.6 a možno si na tom postavíme celý jeden web.

- appky android: robil som ho, aby som nalákal niekoho, kto sa v tom viac vyzná. ja nie som Javista a tak by som s tým do budúcna moc nepohol, ale chcel som uľahčiť štart niekomu, kto by to mohol dobačovať.

- facebook: mocne živá platforma aj SDK. Kým som narobil screeny, popísal funkcie, vytvoril článok, vonku bol update, ktorý oznámil že používané funkcie sú deprecated, prípadne už nesedeli screeny, pretože sa pridalo xy nových vecí. Avšak aktuálne idem pripravovať článok o tom, ako pripraviť peknú a efektnú prezentáciu pre Vašu app na Centre aplikácií.
3 0 Monča Holečková 30.10.2012 21:48:34
Ja by som ešte podotkla, že so slovom "hejtovanie" sa tu manipuluje bez ladu a skladu. Každý kritik je okamžite označený za hejtera, pritom kritika nie je hejting. Hejterstva sa často dopúšťajú práve tí, ktorí o ňom najviac hovoria a to tým, že bezdôvodne urážajú každého, kto nevychváli ich prácu do siedmeho neba.
1 1 Miloš 30.10.2012 19:00:32
No a teraz k tvojim otázkam:
1. Čo je to hejtovať?
2. Na jednej strane je dobre, keď je plná diskusia a je to živé. Na druhej strane nie je dobre, keď niekto do niekoho neustále vŕta.
3. Zober si to, že je to plno článkov, kde ťa pozývajú na taký a taký DAY a čo ja viem čo. Stránka toho DAYu je v angličtine a hlavná vec, že sa to koná na Slovensku. Ten DAY ti teda čo prinesie? Akurát to, že tomu plno ľudí nebude rozumieť. Najhoršie na tom je, že ten čo v tom článku na ten DAY pozýva ani nenapíše o čom to je. Čiže sa jedná o článok bez výpovednej hodnoty. Ďalej je tu plno reklamných článkov na taký a taký notebook a na to a to. To ti čo povie? Tiež nič, len to čo autor chce, aby si vedel. Potom je tu plno článkov, kde autor objavil koleso, napísal o tom na dva riadky a bác ho, článok vonku. No a potom, keď tí ľudia nemajú čo čítať, tak len vŕtajú. Odkedy odišlo Yablko, tak to tu fakt nestojí za veľa a tí čo píšu články to často zabalia po pár článkoch. Obsah tu teda vôbec nie je kvalitný. Ono tu fakt nie je čo čítať. Čo z toho, že je tu návštevnosť, keď kvalitných článkov je tu veľmi málo, vysoké percento nedokončených seriálov atď. Pozri si, napr., stránku www.linuxsoft.cz. Je tam plno seriálov, je pravda, že to už beží roky, ale percento ukončených je vysoké. Mali tam aj problémy s platením a nejeden autor vtedy s písaním skončil, ale keď autor chce, tak dokončí. O dokončenie jedného seriálu som sa čiastočne postaral aj ja, keď som písal autorovi, kedy bude ďalší diel. Napísal mi potom, že už vraj začali platiť a dokončí to. Dokončil a je to kompletné. Lenže tu to vidím tak, že veľa autorov má chuť písať a potom ich tá chuť prejde. Potom tu aj je taký obsah ako je. Osobne to vidím tak, že by som si mal spraviť zálohy dobrých článkov, ak by to tu raz majitelia vymazali. Navyše aj otázka platenia za články je tu dosť nejednoznačná, takže ak tu autor píše, zrejme to nerobí za to, že bude článok zaplatený. Majitelia by mali dať pocit autorom, že ich články budú zaplatené vždy, ak splnia určité kritériá. Zrejme ten email, čo posielali o preplácaní článkov mnohých nepresvedčil. Takisto ani mňa. Moje výplody si nechávam na svojej stránke a články mi pribúdajú zatiaľ rýchlo. Uvidím ako neskôr. Ale ide o to, že píšem. Tu na zajtra ma to s písaním veľmi nelákalo a tak to aj dopadlo. Nemám tu jediný článok. Ale na druhej strane mám iný problém. U mňa ich zatiaľ takmer nikto nečíta a nekomentuje. A teda nemám spätnú väzbu. Takže ak máš chuť písať, tak píš a buď rád, že máš nejakú spätnú väzbu. Ja zatiaľ nemám nič a určite by ma potešilo, keby mám toľko čitateľov ako zajtra.sk. Takže nepaprč sa a píš. Ak budeš kvalitne písať, tak si časom nebudeš toľko všímať tých, čo rýpu, ale viac ťa potešia kvalitné reakcie, ktoré ti niečo dajú. Buď rád aj tým frflošom, pretože raz môže niečo zaujať aj ich. A keď budeš písať, bude tu pribúdať aj kvalitný obsah. Možno, ak majitelia budú súhlasiť s kopírovaním článku na vlastnú stránku, či už hneď alebo po nejakej dobe, tak tu budem písať aj ja. Samozrejme hodnotnejšie články, lebo na vlastnej stránke mám skôr niečo typu napadlo ma, napíšem, nabudúce nemusím hľadať.
0 0 Miloš 30.10.2012 18:30:40
Ja som aj rozmýšľal, že niečo na zajtra.sk napísať, ale myšlienky som sa vzdal, pretože:
1. Neviem, či je povolené si článok skopírovať aj na svoju stránku, či už hneď po vydaní článku alebo po niekoľkých dňoch.
2. Síce hovoria, že za články budú platiť, ale aj to nie je vyslovene jednoznačné, pretože je tam plno podmienok a nakoniec to ľahko môže skončiť tak, že za článok nebude nič.

Výsledok je taký, že si píšem na vlastnej stránke zadarmo, ale je to moje a zajtra.sk postupne prestávam navštevovať, pretože seriály sa tu len začnú a nedokončia. Hraško sa už na zajtra.sk tiež vykašlal a jedine jeho tutoriály boli dokončené.

Tým samozrejme nechcem uraziť nikoho, kto vôbec má nejakú chuť písať tu nejaké články.
1 1 František Čaník 27.10.2012 22:56:41
@immer pretože na azete majú autori zakázané sa angažovať, takže ak sa angažujú, tak pod úplne iným kontom ;) v každom prípade palec hore, vystihol si to.
4 2 immer 27.10.2012 21:07:00
Základ úspechu v tomto smere: nereagovať na príspevky hejterov a "odborníkov" v diskusii. Píš články, a pokiaľ sa niekto v diskusii opýta niečo, čo si zaslúži odpoveď, tak mu odpíš :) Navyše prílišné angažovanie sa v diskusii pod vlastným článkom berie článku nádych odbornosti a vytvára dojem, že si svoje názory z článku musíš silou-mocou obhajovať. Pozri sa na smiešno-trápne nekonečne dlhé diskusie na portáloch ako aktuality.sk. Diskutujúci sa idú navzájom pojesť, ale autor článku vôbec nereaguje na ich podnety, urážky a pod.
2 0 Peter Vrábel 27.10.2012 20:56:44
K celému by som len toľko: Každý posudzuje problém do výšky svojich vedomostí.
0 0 Ján Astaloš 27.10.2012 17:29:17
František Čaník@ Velmi spravne, na prvy pohlad je tento portal hodnotny, na druhej strane su tu ludia, ktori jeho uroven znizuju a myslim si, ze trafena hus taktiez zagagala. Prijal by som taktiez kritiku, ale ako si spravne napisal, tu konstruktivnu, ktora niekam posuva, bohuzial, nic take sa tu neda najst (cest vynimkam), len demotivacia a sebaukajanie sa a zavist ci strach, ze je niekto lepsi, to sa tazko znasa.
PS: Myslim, ze svoje rady by si mal jednoznacne smerovat tam, kde najdu pozitivnu odozvu a nevenovat sa tym najskusenejsim a najmudrejsim, ktori maju taky biznis rozbehnuty, ze im mozme vsetci len tajne zavidiet.
1 1 František Čaník 27.10.2012 14:42:05
@Monča Holečková poznám rôzne prípady, kedy klientovi odporučím A a on si vybere C, pretože mu je to bližšie bez ohľadu na usability - ale je to klient. Ja však skôr píšem o prístupe ľudí tu. Klient ti osobne povie, že proste ho to neoslovilo a ak chce, aby to bolo lepšie, bude s tebou komunikovať, tu však máš len hejting. (Ty sama si o ňom dosť napísala, pretože ťa niekto vytočil). Ale očividne tu na Slovensku si všetci vieme len hejtovať, pretože sa bojíme, že by niekto snáď bol našou konkurenciou a bol by lepší.
0 0 Monča Holečková 27.10.2012 14:34:16
Nie je to príjemné, ale treba si uvedomiť jednu vec. Ak niekto niečo zverejní - bez ohľadu na to čo a v akej kvalite -, vždy sa nájdu ľudia, ktorí budú voči zverejnenému dielu kritickí. Nedá sa to nijako ovplyvniť. Je to fakt, s ktorým sa musí autor diela proste iba vyrovnať.

Vyrovnať sa s kritikou býva ťažké. Najmä vtedy, keď vás kritizuje človek, ktorý nevie, ako sám sebe a svojmu biznisu škodí, ak mení vaše nápady a návhry. Ale aj o tom je práca freelancera, viď http://monca.sk/ste-pripraveni-na-to-ze-vas-budu-stale-hodnotit/

Kto začne pracovať pre iných, veľmi rýchlo zistí, že jeho niekoľko týždennú prácu je klient schopný odpísať za 5 minút vetou "Nepáči sa mi to." Takže naozaj nerozumiem týmto večným hádkam o tom, ako treba písať kritiku. Ani v pracovnom živote vám žiadny klient nebude vypisovať konštruktívne poznámky k dielu. Jednak preto, lebo sa nevyzná vo vašej pracovnej náplni (veď preto vás najal) a druhak preto, lebo sa mu to robiť nechce (lebo ak chcete napísať niečo rozumné, musíte nad tým premýšľať).
2 1 František Čaník 27.10.2012 13:34:51
@Michal Obeda jasné, bolo to svojím spôsobom aj o tebe, ale aj o väčšine ďalších, čo sem chodia skutočne len podrypávať. My osobne sme si tiež už niekoľko krát hodili nejakých pár slov, ktoré mali zmysel a aj takých, ktoré zmysel nemali, no vždy sa snažím nachádzať niečo pozitívne aj v tom negatívnom. Problém však je, že človek si stále viac uvedomuje, že nech sa napíše čokoľvek, vždy sú tu dve strany mince a nikdy nevieš, či na tej jednej strane nie je nasrané.

Je samozrejmosťou, že len málokto vie ustáť kritiku, ibaže od kritiky a od tej konštruktívnej býva veľmi často (hlavne na zajtra.sk) dosť ďaleko. Veď napríklad, k článku alebo grafickému návrhu sa dajú pridať rôzne komenty:

Kritický Ten návrh nemá ani hlavu ani pätu
To ti fakt nič nepovie

Konštruktívne kritický V tom návrhu mi nedávajú zmysel tie 3 rovnaké navigácie v hlavičke, v sidebar-e a v pätičke. Príde mi to zbytočné. Skôr tam nechaj jednu.

a potom tie obľúbené čo sú tu častejšie ako dobré nápady vo vláde:

Hejterské a ty mi chceš povedať, že ty robíš webdesign, hej?

Len škoda, že hrozne málo ľudí vie robiť rozdiel medzi tým, čo človeka môže niekam posunúť (čo malo zajtra.sk robiť), a čo ho vie maximálne demotivovať (tak ako často mňa k napísaniu ďalších dielov rôznych seriálov).
1 1 Michal Obeda 27.10.2012 13:11:23
Keďže si na mňa narážal v článku (ako na človeka, ktorý všetko vie a ku všetkému sa vyjadruje), tak mi nedá nezareagovať:
Píšem komentáre iba k témam, o ktorých niečo viem. Ide hlavne o html/css/js a php, prípadne ešte SEO, ktorému som sa voľakedy intenzívne venoval. Reagujem aj na grafické návrhy, keďže robím s webom a aj keď neviem navrhnúť grafiku, tak vidím, či je to dobré/zlé (rovnako, ako krajčír vidí, či módny návrhár urobil dobrý návrh).
Nevyjadrujem sa k témám, o ktorých nič neviem (napr. Qt framework, programovanie pre iZariadenia - aj keď toto ma zaujíma).
Len nechápem, prečo keď sa vyjadrím k nejakému grafickému návrhu, tak odo mňa každý hneď chce nejaký môj grafický návrh. To sú tí ľudia, ktorí zabíjajú tento web.

Rovnako ho zabíjajú ľudia, ktorí si berú moju kritiku osobne. Ja nemám problém si podať ruku s kýmkoľvek, koho článok/dielo, som kritizoval na tomto webe, z mojej strany to nikdy nie je osobné. Ale začalo ma unavovať, ako na mňa všetci útočili, keď som si dovolil vyjadriť sa k ich článku/práci a mal som pravdu (ktorá pre nich nebola príjemná). Preto som sa rozhodol, že po každom takom komentári na nich budem reagovať rovnakým tónom. Chcú mať zo zajtra.sk pokec, tak im v tom pomôžem.

Rovnako nemám problém napísať, čo si myslím. Neschovávam sa za anonymné mínusky, ako to robia niektorí. Ja rovno poviem, že tento článok považujem za zbytočný a nezaujímavý (také povzdychnutie, ktoré patrí max. na osobný blog, ani to nemá formu úvahy, alebo fejtónu). Lenže to ľuďom vadí, sú útoční a potom tento portál vyzerá tak, ako vyzerá.
1 0 tester 27.10.2012 12:28:38
dobry napad, treba zbuchat stretko / chatu niekde :)
0 0 Slavomír Makki 27.10.2012 12:27:19
Ja by som chcel aby sa tu písalo viac článkov o Qt frameworku.
0 0 Peter Širka 27.10.2012 12:11:56
Pekne napísané. EGO je veľmi zlé, bohužiaľ aj ja s ním niekedy bojujem a snažím sa ho zničiť, ale je to veľmi ťažké. Súhlasím, že ak si ľudia nepomôžu, ďalej sa nepohnú.

@Ján Žitniak ja si myslím, že skutoční odborníci nie sú vyťažení, pretože sú odborníci, ale potom nasleduje otázka, kto je odborník? Koho zaradíme medzi odborníkov? Odborníka by mala určiť komunita, ale ako môže určite komunita odborníka, keď v nej prevláda veľké EGO? Možno by nebolo zlé cenzurovať a vymazať všetko čo nesúvisí s obsahom, možno vymazať do takej miery, že užívateľ si povolí - zobraziť aj nesúvisiace príspevky v diskusiách.

Myslím si, že pokiaľ sa nebudeme osobne poznať, vždy budeme do seba rýpať. Lebo keď uvidíš/stretneš na živo užívateľa XY a máš 20 rokov a on 30, už budeš mať v diskusii k nemu úctu.
1 0 Martin Malina 27.10.2012 11:52:36
Opisal si to priblizne tak ako si to myslim. Mozno ze to co ja ocakavam od zajtra je nieco co tu nikdy nenajdem ale myslel som ze tu skor najdem podporu rady a pozitivne reakcie. Ale na to by trebalo asi skor uzavretejsiu komunitu.
1 0 Ján Žitniak 27.10.2012 09:44:58
Podľa môjho názoru skutočne dobrí odborníci sú tak vyťažení, že im nestačí 24 hod. denne a nie aby mali čas na písanie článkov, ale pravda je vždy taká, že je to o prioritách
Zajtra.sk > Život > Osobný rozvoj > Včera bolo neskoro, zajtra je offtopic. A čo teraz?


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama