spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Michal Obeda 10.9.2012
Hodnoť článok:
6 9

Súťaž o vytvorenia loga Národnej Baziliky v Šaštíne

Súťaž o grafický návrh v hodnote 111€

Ponúkame grafikom možnosť zapojiť sa do vytvorenia loga pre národnú Baziliku Sedembolestnej Panny Márie v Šaštíne. Chrám oslávil počas leta 250 rokov, pútnici do neho prúdia už takmer 500 rokov.

Samotný chrám je dominanta na Záhorí svojou mohutnosťou a veľkosťou a mimoriadnym miestom pre veriacich na Slovensku. Stránka Baziliky je www.bazilika.sk.

Obsah loga:

  • farebné spracovanie nie je určené a je na cite grafika
  • logo musí obsahovať Sedembolestnú Pannu Máriu (obrázky v prílohe sedembolestnax)
  • logo môže mať znázornenú siluetu pútnického chrámu alebo chrámu spolu s kláštorom (obrázky v prílohe bazilikax)
  • medzi návrhmi môže byť aj 1 návrh bez Sedembolestnej
  • text pod logom má byť: Bazilika Sedembolestnej (pod tým v menších rozmeroch: Panny Márie v Šaštíne)
  • text pod logom môže byť aj iba: Bazilika Sedembolestnej
  • podtitul pod logom sa bude niesť v slovách: Doma u Mamy
  • pomôckou môžu byť panoramatické fotografie, kde je detailnejšie vidieť sochu Sedembolestnej i Baziliku: http://www.bazilika.sk/virtualna-prehliadka1/

Vlasnosti loga

  • logo môže byť moderné, no nesmie znevažovať vznešenosť a historickosť miesta
  • ľahko identifikovateľné a zapamätatelné osloviteľné pre všetky vekové kategórie

Trvanie súťaže

Súťaž je vyhlásená od 10. 9. do 30. 9. 2012. Návrhy budú zverejnené 2. októbra prostredníctvom portálu www.zajtra.sk.

Organizátor súťaže sa môže rozhodnúť neudeliť žiadnu cenu, ak nebudú mať návrhy dostatočne splnené atribúty.

Výhra

Výherca získa odmenu v hodnote 111 EUR.

Podmienky súťaže

návrh musí byť originálnou prácou autora.
Grafik pošle návrh na e-mail sutaz@zajtra.sk v kópii na info@bazilika.sk , maximálne však päť návrhov v plnofarebnej verzii vo formáte jpg.
Výherca uzavrie s organizátorom súťaže po zverejnení výsledkov prác do 14 dní licenčnú zmluvu, v ktorej udelí súhlas na použitie návrhu udelením výhradnej licencie v neobmedzenom rozsahu v dohodnutej výške odmeny 111 EUR v súlade so zákonom č. 618/2003 Z.z. o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom.

V prípade akýchkoľvek otázok kontaktujte: info@bazilika.sk
Informoval: Jozef Zachar, SDB





Michal Obeda Michal Obeda

too much to write ...


Hodnoť článok:
6 9

40 komentárov k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

0 0 Miloš 1.10.2012 12:50:07
Tou chamtivosťou som myslel to frflanie. Ak sa na to niekto necíti za tie peniaze, tak nech to nechá tak. Lenže on začne frflať ako je to málo. Ak má dosť roboty, tak to, že sa na toto logo vykašle je v poriadku. Ak má málo roboty, tak keď mu je to málo, tak bude pár dní bez roboty a nezarobí nič alebo spraví toto logo a možno zarobí pár eur, ktoré sa mu zídu. To som myslel tou chamtivosťou.

Kopec firiem robí "akože" súťaže, kde akože vyhrajú fiktívne osoby (ako jedna známa firma Výber). Nikto sa nad tým nepozastavuje. Tu je súťaž o výhru a ešte sa tu frfle, že výhra je nízka.
1 1 - 16.9.2012 23:53:38
@Miloš súhlasím, že zbytočná kritika je zbytočná, i keď, je to údajne komunitný portál a prispievať môže všetci, takže s tým (žiaľ) nič nespravíme a možno to je tak aj dobre...

Čo sa týka chamtivosti - veľmi silné slovo. Predstav si to nasledovne: väčšina freelance grafikov je schopná sa naplno venovať 1 projektu naraz (nakoľko nejde o firmu). teraz si predstav, že môžeš takéto projekty zobrať za mesiac zo 4 (len tak strelené číslo, hovorím seriózne logo trvá určitú nie celkom určitú dobu :) ). znamenalo by to teda v danom prípade, že by sa pre toto logo pravdepodobne vzdal týždenného platu. môžem sa teda bez urážky spýtať: ty by si sa vzdal? takisto, problém je taký, že tam reálne ide energia, náklady (ak si napr. rozpočítaš mesačné náklady na podnikanie na projekty) a nakoniec skončíš aj v mínuse. ak pri tom živíš rodinu a nesieš zodpovednosť a vezmeš si to v svetle toho, že takýchto "núdznych" projektov je okolo teba koľko len chceš, nutne dostaneš výsledok, že väčšine profi full-time grafikov sa do toho neoplatí ísť, leda že by nemal práve čo robiť a má k tomu silný osobný motív (teda aspoň mne to tak vychádza).

Inak, ďakujem za konverzáciu na úrovni - rád pokecám, aj keď máme iný názor ;).
2 1 Miloš 16.9.2012 22:51:19
mhp: Zaujímavý názor. Pýtal som sa preto, lebo keď je určené, že logo bude za 111 €, tak mi bolo divné, že sa tu niekto rozčuluje. Keď si myslí, že je to pod jeho úroveň, tak nech to nerobí. Ak si niekto myslí, že práve potrebuje 111 € a to logo by stálo aj viac, bude rád aj takej čiastke. No a keď je to bazilika a 2/3 ľudí sa hlási k nejakému vierovyznaniu, tak by mohli skúsiť nebyť chamtiví a v rámci dobrej vôle a urobenia si dobrého mena sa tiež môžu do loga pustiť. Príde mi to také pohŕdavé, že len frflú ako je to veľa a možno oni logo z chamtivosti ani nespravia a možno práve ich logo by nebolo ani na úrovni lôg, ktoré spravia tí "študenti". Samozrejme, bavíme sa v teoretickej rovine a nechcem sa tým nikoho dotknúť alebo ho uraziť. Lenže je ľahko nadávať, že je to málo, keď ani nevieme aké logo by dotyčný vyprodukoval. Preto si myslím, že keď niekto chce v diskusii na tú sumu nadávať, tak nech radšej stíši svoje myšlienkové pochody a radšej túto podstránku zavrie. Je to predsa súťaž a nie povinnosť a nikoho nenútia zúčastniť sa.
1 0 Martin Malina 15.9.2012 21:05:22
UX dizajner? a to uz ako?
0 0 xKing.Bearx 15.9.2012 20:39:17
Toto bude dobra sutaz, tesim sa na navrhy, na tomto si musi kazdy dobry grafik alebo UX designer zgustnut, ved toto si normalne ze pyta nejake krasne navrhy.
1 0 - 15.9.2012 00:15:11
@Filip Zajac dobre hovoríš.

a v neposlednom rade, biznis je spojený aj s časovými/paňažnými položkami, ktoré nemôžeš zaúčtovať klientovi (štúdium, nákup SW/HW, hľadanie nových zákazok etc.) a teda musia byť kompenzované z toho, čo grafik zarobí.
1 0 Filip Zajac 14.9.2012 23:25:35
@Miloš thumbs up konecne to uviedol niekto na pravu mieru. Este by som rad podotkol ze pokial ide o sutaz a teda je tam znacny risk ze praca nebude vybrata a teda zaplatena motivacna suma by mala byt vyzsia ako pri klasickej zakazke.
2 0 - 14.9.2012 17:34:48
@Miloš záleží od toho, kto a za akým účelom ho robí. Niekto načarbe prvú vec, čo ho napadne a potom to tak vyzerá. Ak si necháš vypracovať logo skutočným odborníkom a ide o významný projekt, myslím, že sa nedostaneš pod niekoľko dní, kľudne môžeš trvanie počítať aj v týždňoch.

Obdobná otázka ako koľko stojí dom - dom na spadnutie v zabudnutej dedine kúpiš aj za pár tisíc €, nový dom v meste za 70 000€ je v podstate lacný... (to je príklad, nepoznám ceny BA). A potom ide o to, aký dom parametrami atď.

Kvalitné logo za deň ani nemôžeš spraviť, nakoľko potrebuješ mať najskôr nápad, vypracovať nejaký návrh alebo návrhy, konzultovať s klientom, finálna verzia, manuál, etc. Osobne nerobím grafiku, takže som určite kde čo vynechal, ale určite to nie je o nakreslení par kruhov a štvorcov v skicáry :) .

Na a napokon si treba uvedomiť, že každý čas, ktorý investuješ do tvorby loga je práca, či premýšľaš, kreslíš, konzultuješ atď. - a keďže sú grafici často podnikatelia/živnostníci, musia platiť odvody, dane + iné náklady na biznis, čiže napr. 100€ za kvalitné logo je veľmi, veľmi málo a profesionála za tú sumu pravdepodobne nedostaneš. Max. študenta alebo amatéra, ktorý sa tým zaoberá, keď príde domov z práce.
0 1 tester 14.9.2012 17:19:41
logo na urovni, od 1000 eur vyssie ..
0 0 Miloš 14.9.2012 17:02:34
Ja na logá nie som veľmi, ale keď tu každý druhý frfle, že je to málo, koľko približne trvá vytvorenie takého loga? Povedzme, že koľko trvá vytvorenie tohto?
0 0 tester 13.9.2012 19:30:47
vsak to je dobre ze je trh rozdeleny .. su ludia co robia zakazky prakticky zadarmo a potom ludia co za tazke prachy. ty si si vybral sam ze chces patrit k tym co menej zarabaju.
0 5 Demi Zon 13.9.2012 13:36:38
ste na zlom mieste... s vasimi narokmi na odmenu by ste skor mali stracat cas na strankach pojednavajucich o statnych zakazkach, chamtivci...
1 1 Filip Zajac 12.9.2012 19:51:43
Staci zajst do kniznice a ked mi posles mail preposlem ti poznamky z prednasok zo skoly z krestanskej antiky.
0 2 Monča Holečková 12.9.2012 15:41:16
@Michal Obeda Off: Podľa mňa J.K. neexisotval, ergo nemohol mať ani logo. :D
0 1 Michal Obeda 12.9.2012 15:40:05
@Filip Zajac - akurát, že ty si tvoj zdroj nezverejnil ;-)
Ale to už je OT, uzavrime to tým, že logo pre baziliku má zmysel a to čo napísali na design portál je logické a pravdivé (keďže si zatiaľ moje tvrdenie nevyvrátil).
0 0 Filip Zajac 12.9.2012 14:44:31
@Michal Obeda Asi mame ine zdroje informacii.
0 1 Michal Obeda 12.9.2012 14:29:05
@Filip Zajac - v rannom kresťanstve (teda dnes ráno) sa určite používal kríž ako symbol J.K. (a nemyslím Rowlingovú). A v ranom kresťanstve sa ryba používala na označenie kresťanov medzi sebou, ako ich poznávací znak. Ak by mal J.K. nejaké logo, tak ryba by to určite nebola (tá sa spája s kresťanmi ako takými), preto to prirovnanie loga ku krížu bolo v článku správne.

A rôzne názory typu "J.K. cirkev nezakladal" sem neťahajme. To by som mohol rovno napísať, že J.K. žiadne logo ani mať nemohol, keďže to bol iba obyčajný "občan", ničím výnimočný. To sem proste nepatrí a netýka sa to podstaty toho, čo bolo napísané designportal.cz.
0 1 Filip Zajac 12.9.2012 13:18:19
Samozrejme, ze v rannom krestanstve sa pouzival symbol ryb ako symbol J.K., pretoze boli priami nasledovnici. Kriz sa zacal pouzivat az v stredoveku a to hlavne pre vojenske ucely, kedze obe cirkvy su hlavne politcke institucie, kedze za tym cielom aj realne vznikli. J.K. cirkev nezakladal a nezakladal ani nabozenstvo.

Aby som to doplnil J.K. sa oznacuje aj ako baranok, holubica, alebo pastier atd. Ma mnozstvo podob. Monca pouzivaj k informaciam relevantne zdroje v tom clanku z wikipedie nie su udaje uplne a mozu miast.

Co sa tyka Cyrila a Metoda. Ano boli to historicke osobnosti, no dnes su to v prvom rade ikony. Aj J.K. je dnes hlavne ikona, tak isto, ako ktorykolvek svatec (oficialne vyhlaseny za svateho).

Nikde som nenapisal, ze sa pamiatky vo svete nespravaju marketingovo, prave naopak a to som chcel zdorazdnit, aby ich tie nase nasledovali, aby to najprv robili tak ako oni a az potom zavadzali nove ficuriny ako napr loga.

A k ostatnym firmam a pod – ked pride za mnou klient, ze chce logo, vacsinou si najprv skusime obaja overit, ci je to naozaj potrebne a nebolo by lepsie tie peniaze vyuzit na nieco ine – uzitocnejsie a namiesto loga spravit vhodnu typograficku znacku, ty rozumni si vacsinou nehaju poradit a ostatnych, ak nejdu sami posielam inde. Je mnozstvo studii, ktore zoberu akukolvek zakazku.
2 0 Monča Holečková 12.9.2012 12:45:08
1. Ryba nie je symbolom J. K. Označovali sa tak prví kresťania. http://cs.wikipedia.org/wiki/K%C5%99es%C5%A5ansk%C3%A9_symboly

2. Cyril a Metod boli reálni živí ľudia, žiadne ikony. Kvalitu loga nechcem rozoberať ani posudzovať. Lebo cieľom bolo iba ukázať, že logo výročia nejakej udalosti alebo koltúrnej pamiatky je bežná vec.

3. Ty si myslíš, že pamiatky vo svete sa nesprávajú marketingovo? Kde žiješ prosím ťa. Šak si vybehni hen do Viedne a otvor oči.
1 1 Michal Obeda 12.9.2012 12:42:12
@Filip Zajac - ehm, ryba je "symbolom" kresťanov: http://cs.wikipedia.org/wiki/Ichthys. Koľko ľudí si videl na krku s príveskom v tvare ryby a koľko ľudí s príveskom v tvare kríža? Preto mi ta prirovnanie kríž = logo, príde ako veľmi trefné.

A to logo Cyrila a Metoda sa mi naopak páči. Jednoduché, neurazí a presne vystihuje to, čo má (keď som sa na neho pozrel, hneď som vedel, že ide o nejakého svätca).
Zajtra.sk > Život > Súťaž > Súťaž o vytvorenia loga Národnej Baziliky v Šaštíne


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama