spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Michal Obeda 19.7.2012
Hodnoť článok:
2 1

Objavte potenciál internetových trhov regiónu CEE

Gemius a IAB Europe zverejnili 3. ročník správy "Do you CEE?"

19. júla, 2012 - Rok 2011 bol pre internetové trhy strednej a východnej Európy
veľmi úspešný. Celkový počet užívateľov internetu sa v regióne CEE medziročne
zvýšil o 9,2%, teda o viac ako 12 miliónov nových užívateľov internetu. V
dôsledku toho rástli aj výdavky na online reklamu a to o tretinu v porovnaní
s rokom 2010. Výrazný medziročný nárast výdavkov do online reklamy bol
zaznamenaný napríklad na Slovensku, kde tieto investície vzrástli takmer o
30%.






Rok 2011 priniesol pozoruhodné zmeny v oblasti sociálnych médií, mobilného
internetu, online videa či hromadného nakupovania. Na niektorých trhoch regiónu
(napríklad v Bielorusku, Lotyšsku, Poľsku, Rusku a na Ukrajine) prebiehal súboj medzi
medzinárodným gigantom Facebookom a silnými lokálnymi sociálnymi sieťami. Užívatelia
internetu v regióne CEE začali tiež viac využívať mobilný internet, smartphony a tablety.
Významne sa rozvíjal trh e-commerce, obzvlášť oblasť hromadného nakupovania, ktorá
zažila výrazný rast v celom regióne.

Správa "Do you CEE?" sa tiež zameriava na trhový potenciál štátov regiónu CEE a skúma
súčasný stav rozvoja oblasti internetu v celom regióne. V roku 2011 dosiahol počet
užívateľov internetu takmer 143,5 milióna a online populácie rástli takmer vo všetkých
analyzovaných štátoch. V roku 2011 malo v strednej a východnej Európe najviac
internetových užívateľov Rusko, kde žije 38,3% online populácie regiónu CEE.

Rusko je nielen najväčším, ale aj jedným z najdynamickejšie sa rozvíjajúcich trhov
strednej a východnej Európy. Medziročný nárast internetovej populácie tu dosiahol
11,7% a Rusko tak obsadilo tretie miesto v rebríčku najrýchlejšie rastúcich online
populácií regiónu. Najväčší rast online populácie bol zaznamenaný na najmenej vyspelých
trhoch CEE, v Bielorusku a na Ukrajine. V decembri 2011 dosiahla ukrajinská online
populácia 13,5 milióna užívateľov (medziročný nárast o 19,1%) a bieloruská 4,1 milióna
(medziročný nárast o 20,2%). Pohľad na štatistiky týkajúce sa rozšírenia internetu v
strednej a východnej Európe dokazuje, že rozdiel medzi západnými štátmi a regiónom
CEE je stále veľký. Aj na najvyspelejšom trhu strednej a východnej Európy, Estónsku,
je penetrácia internetu oveľa nižšia (76%) ako vo vyspelých krajinách západnej Európy
(94% v Holandsku, 91% v Luxembursku a Švédsku a 90% v Dánsku; Eurostat, 2011).

Výrazné zvýšenie počtu užívateľov internetu neuniklo pozornosti obchodníkov a celkový
objem výdavkov do online reklamy v strednej a východnej Európe zaznamenal viac
ako 30% medziročný nárast. Najväčšie investície do online reklamy boli zaznamenané
na ruskom trhu (1,12 miliardy eur). Na ďalších pozíciách sa umiestnili: Poľsko (439
miliónov EUR), Turecko (360 miliónov EUR) a Česká republika (268,9 milióna eur).
Najväčší medziročný rast výdavkov na online reklamu bol v roku 2011 zaznamenaný na
Ukrajine (59%), v Rusku (56%), Chorvátsku (39,8%), Slovinsku (31,1%) a na Slovensku
(29,9%); (zdroj: IAB AdEx 2010, 2011. European Online Advertising Expenditure;
Ukrajina: Ad Coalition net).

Michal Obeda Michal Obeda

too much to write ...


Hodnoť článok:
2 1

1 komentár k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

0 0 tester 20.7.2012 10:09:04
podobny clanok zo vcera, ak chcete niekto dalsie info:
http://www.zive.sk/stredoeuropsky-internetovy-trh-rastol/sc-4-a-302595/default.aspx
Zajtra.sk > Život > Správy > Objavte potenciál internetových trhov regiónu CEE


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama