spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Ján Baláž 7.11.2010
Hodnoť článok:
0 0

Máte veľa nápadov, ale nikdy ich nezrealizujete? Naučte sa to zmeniť!

Spomeňte si, koľko projektov ste vymysleli, ale nikdy ste ich nakoniec nezrealizovali. Viete, prečo je tomu tak? A chceli by ste to zmeniť? Verte, dá sa to.

Spomínate si, koľko vecí ste chceli urobiť? A koľko z nich ste vlastne spravili? Prečo nie všetky? Koľko projektov si iba tak hovie na "hovníku" vo vašom zápisníku, ale nikdy nedošlo k ich realizácii?

Občas, keď si len tak čítam rôzne internetové diskusie, vidím množstvo ľudí, ktorí by aj chceli vytvoriť nejaký projekt. Chceli by začať podnikať, mať úspech. Avšak často sú ako deti, ktoré sa hanbia rozprávať na návšteve pred cudzími ľuďmi.

Základným problémom, prečo väčšina projektov zostane iba na papieri, je viera. Pochybnosti, či bude projekt úspešný, ho pochovajú ešte pred začatím. Ak neveríte svojmu projektu, svojej mysli a myšlienkam, ako potom môže vašej práci veriť niekto iný?

Možno talentovaní a potenciálne úspešní ľudia stroskotajú na vlastnom strachu. Otáľajú investovať naškrabané eurá do projektu, pretože čo keď nebude úspešný? Čo ak náhodou prídem o peniaze? Čo ak ma ľudia skritizujú? Čo ak si spravím len hanbu? Čo ak ma britská kráľovná vysmeje?

Začínajúci mladí "internetoví podnikatelia" si nekúpia doménu, veď to stojí až 16€! A načo im bude dizajnér, kvalitný text od copywritera a nebodaj reklama? Samozrejme, ak niektoré z týchto vecí dokážete kvalitne urobiť sami, nemusíte si na všetko najímať iných ľudí. Možno viete kresliť, ale neviete písať, alebo dokážete písať kvalitné marketingové texty, ale nemáte zmysel pre farby a HTML vám nič nehovorí.
Ak svojmu projektu veríte, tak si odpustite pár pív a investuje aspoň do niečoho. Stanovte si priority.

Nikto nečaká, že si nájdete najdrahšieho grafika, najkvalitnejšieho copywritera alebo najslávnejšieho správcu reklamnej kampane. Stačí, ak obetujete niečo a postupne budete zveľaďovať svoj projekt. Prejdime teraz k trochu praktickejším radám.

Vezmite si zápisník, do ktorého si zapisujete svoje projekty, ktoré teraz dovolenkujú. (Nejaký svoj projekt iste máte, keď ste na tomto webe a čítate práve tento článok.) Pre začiatok si nájdite taký projekt, ktorému sami najviac veríte.

Pouvažujte o nasledujúcich veciach:

  • Ako by sa dalo začať? Čo všetko potrebujem vybaviť, vedieť a zaplatiť? Čo z toho mám k dispozícii?
  • Ako môžem tento projekt vylepšiť? Čo sa od jeho zapísania zmenilo? Čomu som sa za ten čas priučil a čo vďaka tomu môžem zmeniť? Môže mi s vylepšením niekto pomôcť?
  • Ako môžem svojimi schopnosťami prispieť projektu? Aké danosti nemám a budem na to potrebovať odborníka? Koľko ma to bude stáť a koľko som ochotný investovať?
  • Mám známych, ktorí mi môžu v niečom pomôcť? Môže niekto odhaliť chyby v projekte? Môže mi niekto pomôcť s tým, čo sám nedokážem? Podporí ma niekto v začiatkoch?
  • Ako budem svoj projekt propagovať? Kde konkrétne a čo mi to prinesie?
  • Čo od projektu očakávam? Aké sú moje ciele? Do kedy ich chcem dosiahnuť? Ako ich dosiahnem?

Snažte sa aspoň niektoré odpovede stručne zapísať. Pouvažujte ešte raz nad projektom ako nad celkom a zistite, či mu vnútorne veríte. Ak máte aspoň trochu viery, rozbehnite ho na plné obrátky. Čítajte si zapísané poznámky každý deň a vykonajte niečo v prospech svojich nápadov.

Poučte sa tým, čo povedal Charles Schwab: „Hlavný rozdiel medzi dosiahnutím niečoho a ničoho spočíva v odvahe urobiť prvý krok. Ten, kto len čaká a robí to, čo mu bolo prikázané, nikdy nedosiahne nič veľké."

Chcete uspieť so svojím projektom? Tak urobte prvý krok a verte svojim schopnostiam. Však najhoršie, čo sa môže stať, je, že neuspejete. A keď uspejete, tak sa pochváľte pod týmto článkom, aby všetci videli, že to je možné.

Ján Baláž Ján Baláž

Copywriter a ešte stále aj študent. Na stránke Akopisat.sk ponúkam copywriting & ghostwriting, nájdete tam aj všetky referencie.
Ak chcete sledovať moje binárne stopy, pridajte si ma na Google+ alebo ma followujte @JanBalaz.


Hodnoť článok:
0 0

10 komentárov k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

0 0 Radoslav Dodek (fb) 25.7.2011 00:00:00
"Ak máte aspoň trochu viery, rozbehnite ho na plné obrátky". - Autor asi nečital knihu od Dereka Siversa (Anything you want). Derek v nej propaguje svoje základné heslo "HELL YES or NO" - buď projektu veríš naplno alebo sa naň vykašli. Ale to platí samozrejme len ak máš toho "cez hlavu". Ak nemáš čo robiť, tak ti postačí štipka "viery" ;).
0 0 Milan Baláž (fb) 13.4.2011 00:00:00
Článok je fajn, celkom povzbudivý. Čo sa týka boldu :-) Kde zmizli napríklad podnadpisy? (ktoré by text rozdelili do logických častí) Namiesto všetkého boldu si tam mal dať pár podnadpisov. Aj z typografického aj zo SEO hľadiska by to bolo lepšie...
0 0 Ondrei Ziman (fb) 7.2.2011 00:00:00
ja som sa podobných rád držal a na svete je www.s24.sk
0 0 Marek Harviš (fb) 26.11.2010 00:00:00
bold ; nebold, mne sa paci obsah.
0 0 Zuzana Urbanová (fb) 7.11.2010 00:00:00
chalani, nie som proti boldu ako takemu. len som chcela povedat, ze na tak kratky text je toho zvyrazneneho prilis a niektore frazy sa mi do boldu vobec nehodia, pridu mi nadbytocne. Priklad: "investuje aspoň do niečoho" a hned v dalsom odstavci "Stačí, ak obetujete niečo". Iny priklad - cast textu s odrazkami by napr. bold prijala, v kazdom bloku by som prijala zvyraznene jedno slovo (idealne sloveso) aby som vedela, o com dana "odrazka" je. dovod jednoduchy, zoznamy sa citaju tazsie ako suvisly text. hope this helps, zelam vela napadov do dalsieho pisania, clanok vobec nie je zly, motiv este lepsi;)
0 0 Ján Johny Baláž (fb) 7.11.2010 00:00:00
Bold k textu patrí a podľa mňa ho oživuje spolu s nadpismi, unordered alebo ordered listmi, obrázkami a pod. Keď sa človek pozrie na text, vidí ho ako jednoliaty blok a tieto zvýraznenia sú "oporou pre oči".
O tom, či sú zvýraznené výrazy dôležité pre všetkých, by sa dalo polemizovať :)
Čo však môže redaktor robiť? Dúfať, že zvýraznil tie správne časti ;)

Ďakujem za toto upozornenie a pri nasledujúcom článku sa pokúsim zvýrazniť iba najpodstatnejšie veci. Ak máte ešte nápady na zlepšenie, neváhajte ich napísať napríklad aj formou e-mailu na dnes (@) zajtra.sk a určite pouvažujeme o zmenách.
0 0 Jozef Rusňák (fb) 7.11.2010 00:00:00
Zuzana, suhlasim s Janom, bold je podla mna vhodny, aj lepsie sa to cita, teda aspon mne :-)
0 0 Zuzana Urbanová (fb) 7.11.2010 00:00:00
sorry, ale to pre mna nie je argument. ak chcem vediet o com clanok je, precitam si nadpis, uvodnik, pripadne zaver. ak ma tieto veci zaujmu (jedna, alebo viacero, precitam si clanok cely). bold napriec celym textom strasne rozptyluje. a este mozno otazka na zamyslenie: urcite su vyhighlightovane frazy, slova, vety tymi dolezitymi na zvyraznanie pre vsetkych? ;)
0 0 Ján Johny Baláž (fb) 7.11.2010 00:00:00
Zuzana: Aby aj čitatelia, ktorí nemajú veľa času, dostali to hlavné z článku. Skúste si prečítať iba to napísané boldom a mali by ste mať základnú predstavu o tom, o čom článok je.
Uznávam, že na začiatku článku som dal bold nahusto.
0 0 Zuzana Urbanová (fb) 7.11.2010 00:00:00
jedna otazka - naco je v tomto blogu kazde druhe slovo, ci veta napisana bold-om? je to nevyhnutne??
Zajtra.sk > Život > Podnikanie > Máte veľa nápadov, ale nikdy ich nezrealizujete? Naučte sa to zmeniť!


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama