spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Roberto Kurucz 27.8.2011
Hodnoť článok:
0 0

Život nám ponúka koláč

alebo o tom prečo mnohí majú z neho odrobinky

Žijem pre prítomnosť, ale...

Dnes som mal rozhovor s jednou osobou a vďaka nej vznikol tento článok. Keď som jej povedal, že momentálne pracujem na svojich projektoch a nápadoch aj po nociach tak sa usmiala (lepšie napísané vysmiala ) a povedala – Hm... ja žijem pre prítomnosť. Samozrejme, že aj ja žijem pre prítomnosť a riešim čo bude zajtra, ale taktiež mám plány a vízie do budúcnosti vďaka ktorým mám túžbu dosiahnuť niečo viac od života. Niektoré mi prinesú úspech až o niekoľko rokov, ale už dnes ku nim musím kráčať postupnými krokmi. Snažil som sa jej vysvetliť, že v živote človeka je dôležité mať plány a dať si ciele kam sa chceme dostať napríklad za najbližšie tri až štyri roky. Jej odpoveď na to bola - pre akú pyramídovú spoločnosť pracuješ, lebo vravíš dobré kaleráby. Viem, že ak čítate tento web aj článok tak to je preto, lebo máte túžbu rásť v osobnom aj v profesionálnom živote a pre tento rast niečo aj robíte. No žiaľ drvivá väčšina ľudí nemá potrebu rásť a stačí im žiť pre prítomnosť a občas ich dlhé roky brzdí aj minulosť. Pre mnohých sú články a úvahy na tému osobného rozvoja a povzbudenia len kalerábmi.

V závode kariéru nehľadaj

Ja viem, že podmienky pre život sú v našej krajine po finančnej stránke nie najlepšie a ľudia premýšľajú ako vyžijú do zajtra a nemajú čas riešiť svoju budúcnosť, no napriek tomu to považujem za chybu. Verím, že toto je problém mnohých ľudí a týka sa to hlavne mladých ľudí, že žijú iba pre prítomnosť. Stále máme tu mentalitu, že sa musíme uspokojiť s prácou aká sa nám ihneď ponúkne a nevyberať si. Uvedomujem si, že ak má niekto rodinu a treba ju uživiť tak moc na výber nemá, ale ten rozhovor som mal s mladým človekom ktorý je momentálne bez záväzkov. Zaráža ma to, koľko mladých ľudí sa uspokojí s prácou ktorá ich nebaví, neponúka žiadnu šancu na úspech a vždy v nej budú ľahko nahraditeľný. Viem, že nie každý je predurčený sa stať novým Stevom Jobsom, Billom Gatesom alebo Richardom Bransonom, ale predsa by sme sa mali usilovať robiť niečo pre svoj lepší život a nežiť len pre prítomnosť a uspokojiť sa s hocičím. Ja dnes síce nedisponujem super finančným majetkom, ale viem, že príde čas keď budem žať to ovocie ktoré práve teraz zasievam aj po nociach, keď píšem články a pracujem na svojich projektoch.

Nemám záujem o zodpovednosť

Jeden zahraničný speaker ktorý bol na Slovensku sa spýtal otázku, že prečo mnoho ľudí nedosiahne úspech a ich život je stereotypní ? Jeho odpoveď bola - lebo ľudia sa boja zodpovednosti. Ja osobne s tým názorom súhlasím. Ľudia sa uspokoja s tým ak majú 8-hodinovú pracovnú zmenu, padne napr. 16ta hodina, oni odkráčajú domov a tu ich povinnosť končí. Nemusia riešiť už takmer vôbec nič čo sa ich zverenej práce týka ( mám na mysli hlavne ľudí ktorí pracujú v závodoch ), samozrejme ich prácu nijako týmto článkom neznevažujem! Skôr ich, ale aj každého z vás chcem povzbudiť k tomu, že ak sa nezľaknete zodpovednosti a zistíte aké máte talenty v sebe tak ich môžete pomaly popri práci rozvíjať a nájsť spôsob ako by vám priniesli zisk.

Chceš koláč alebo odrobinky z neho?

No dôležité je, ako sa vraví nezaspať na vavrínoch. A k tomuto zaspaniu nám ľahko pomôže aj to ak sa večne budeme hrabať v našej minulosti, žiť len pre prítomnosť, nadávať aký je život ťažký a nemať čas robiť niečo viac pre našu budúcnosť. Život v mojej rodine, kde som otca nepoznal a mama bojovala s alkoholom bol veľmi ťažký. No nedovolil som, aby tieto životné udalosti formovali moju budúcnosť a urobili zo mňa ďalšieho človeka čo sa uspokojí len s odrobinkami. Verím, že život ponúka každému z nás chutný koláč a nie odrobinky z neho. Každý ho môže získať, len zaň musí zaplatiť istú cenu.

Dobrú chuť.

Roberto Kurucz Roberto Kurucz

Som Slovák, narodený v roku 1985 v Českej republike.Rodinu a ani niektoré životné okolnosti si človek občas nevyberie a tak som sa stretol so všeličím,no čo nás nezabije to nás posilní.Všetky tieto skúsenosti ma viedli k jednej veci.Venovať sa článkom,prednáškam a workshopom na tému motivácia a osobný rozvoj.Mojou túžbou a vášnou je motivovať človeka nech je v akejkoľvek životnej situácii.Mojím prvým krokom k naplneniu týchto mojich cieľov je aj projekt na stránke www.nikdysanevzdaj.com


Hodnoť článok:
0 0

14 komentárov k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

0 0 Lukáš Andel 9.10.2011 10:09:45
@Roberto Moderny Obcan myslel chalana, co zalozil na FB skupinu "pre vsetkych, ktori robia weby" a linkoval to do komentov kazdeho clanku tu na zajtra.sk, mne to vyhodilo asi 16 upozorneni a bolo to celkom otravne ... takze ak sa niekto zapajal do vela diskusii tak mal vela upozorneni ...
0 0 Roberto Kurucz 8.10.2011 23:44:47
Moďerný Občan : Pod slovom ,,spamera,, myslíš koho?
0 0 Moďerný Občan 5.10.2011 13:23:40
zabanujte uz niekto tohto spamera...
0 0 Moďerný Občan 30.8.2011 20:36:39
Tento clanok podla mna nema moc velku vypovednu hodnotu. Menej je niekedy viac a Jozef to vcelku vystihol.
0 0 Lukas Malucky 29.8.2011 11:18:37
Chápem že si chcel spraviť motivačný článok, ale myslím si že tým že tvrdíš že život ponúka každému z nás chutný koláč, že si to prepískol. Možno máš pocit, že ty sa dokázal vyrovnať s nepriazňou osudu, tak to dokáže každý, ale tak to určite nieje. Ak by to tak bolo, tak slovensko a svet ako taký by bol niekde inde. S tou zodpovednosťou súhlasím :) A k tej prítomnosti, to je zložitá téma, ja sa snažím riadiť rovnováhou medzi prítomnosťou a budúcnosťou. Keď som vonku s dievčaťom, tak sa snažím precíťiť prítomnosť, keď sa učím na test, tak myslím na budúcnosť, čo mi prinesie úspešná skúška.
0 0 Anton Andrla 28.8.2011 07:03:42
Myslim ze clanok je OK. A myslim ze niekto ten clanok vobec nepochopil. Pis dalej roberto , vzdy si to rad precitam a vobec to nie je fail tak ako niekto napisal. Ti omrvinkari ta budu vzdy kritizovat ;)
0 0 Peter Sjekel 27.8.2011 18:03:55
Podľa mňa, nebudú všetci kozmonauti, manažéri a právnici, sú ľudia, ktorí upratujú, starajú sa o zeleň, zbierajú a triedia smeti s láskou a radosťou.
Tešia sa do práce, ich cieľom nie je robiť kariéru alebo založiť firmu, ich cieľom býva kvalitne odviesť prácu, ktorú robia.
Ale je pravda, že je veľa ľudí ktorí rezignovali, ktorí sa sťažujú, ale pri otázke o pláne na zmenu sa opýtajú: "A čo budem robiť?" Vtedy sa hodí veta: "Nájdeme ti novú prácu." Nemusí mať svoje projekty, nemusí byť SZČO, stačí že sa poobzerá, a to čo má rád bude robiť pre niekoho iného s nadšením.
0 0 Roberto Kurucz 27.8.2011 15:22:12
@mhp - suhlasim s tym,ze aj tuto pracu musia ludia robit inak by svet nefungoval.Ja sa ale zameriavam na ludi ktorí maju chut dosiahnut v zivote viac.ak mas cas ponukam tiez zaujimavy pohlad cloveka co sa z nuly dostal hore a je to slovak co tiez chcel viac - http://vimeo.com/27968180
0 0 - 27.8.2011 14:11:13
@Robert: "Zaráža ma to, koľko mladých ľudí sa uspokojí s prácou ktorá ich nebaví, neponúka žiadnu šancu na úspech a vždy v nej budú ľahko nahraditeľný." - ale toto je realita zivota, take prace sa robit musia a budu, bude to tak vzdy. hadam nechces obhajovat, ze nikto nebude robit vo fabrike/ako radovy zamestnanec/... ? keby kazdy isiel za svojim vysnivanym, to by sme vsetci boli kozmonauti, archeologovia, futbalisti, rockove hvizdy a manazeri :). proste to nie je realne a dokonca ani prospesne - ak sa prestanu robit prace, ktore su potrebne, ale nezaujimave, pojde dole celkovo zivotna uroven a naopak, budeme sa mat horsie (toto by bol dopad, keby chcel kazdy clovek uplatnit, co pises).
a "A tento clanok je hlavne motivacny pre cloveka co chce viac." - "Verím, že život ponúka KAŽDÉMU z nás chutný koláč a nie odrobinky z neho." .

celkovo, moj nazor som vyjadril, takze sa nebudem opakovat. myslim, ze je fajn, ze si motivovany, ale vsetko treba podlozit vysledkami (tym duplom, ze pises pre ludi, ktory su technicky zamerany - hladaju realne, meratelne vysledky a podstatu veci).
0 0 Lukáš Andel 27.8.2011 13:18:45
Mne osobne sa clanok pacil, je v nom kopa pravdy, len dodam, ze ak clovek nema ciele a ambicie nema v podstate nic. Kazdeho zenie vpred tuzba po niecom inom, niekoho lepsie financne ohodnotenie, mna najviac motivuje uznanie mojej prace. Problem je vsak v tom, ze ludia potrebuju nielen ambicie a ciele, ale aj prilezitost, ktora sa hlada uz tazsie. Som mlady, zo skoly som vysiel len pred par mesiacmi a dostal som prilezitost a drzim sa jej, behom tej doby som sa naucil viac ako po par rokoch studia, nie len preto, ze niekedy jednoducho musim, ale preto, ze chcem. Ludia sa vzdavaju casto skor akoby mali, malokto zabojuje aby dokazal, ze ma v sebe skutocne potencial. Zijem v pritomnosti, ale zijem aj v buducnosti, ale pravdepodobne nie az v tak dalekej ako ty a dovod je skutocne ten, ze nemam zavazky, snazim sa dosiahnut co najviac pokym mam priestor, ale hlavne preto, aby som nemusel toto vsetko robit prave vtedy, ked pridu ine starosti a ina etapa zivota.
0 0 Roberto Kurucz 27.8.2011 12:44:21
mhp : Suhlasim s tebou, že nie vsetci budeme vizionari a manazeri.A ak si pozorne cital tak som to aj napisal, ze nie kazdy z nás bude ako Steve Jobs atd. A k tym praktickym skusenostiam asi tolko: Veruze ich mam (aj ked mam len 26) a vychadzam z reality. Od strednej si zarabam na seba sam a vdaka tomu som presiel aj zavodmi,a zacinal som triedim PET flias so smetiarmi u nas a viem ake to je. Ked som videl kazdy den skoro ráno kráčat stovky ludí do prace a z prace a vsetci z nej viac menej boli otraveni tak som si vzdy v sebe hovoril, ze ja chcem viac.A stretol som sa s tym, ze karieru v zavode nehladaj,jedine ak tam mas znamosti... V zavode ti rozkazuje daky tzv teamlider ktory je casto tupy ako vagon korculi a sefuje ti len preto,lebo tam vydrzal 5-10rokov sa niekomu vtierat alebo pred tym bol teamlidrom jeho bratranec. A tento clanok je hlavne motivacny pre cloveka co chce viac. Je pravda,ze ja osobne som motivovany aj cez knihy,ale to je mala cast ktora ma vplyv na moj zivot a viem,ze realita je ina a ovela tazsia.
0 0 Jozef Sukovský 27.8.2011 11:45:23
Každý človek je jedinečný. Napríklad pre väčšinu z ľudí, ktorých poznám a sú spokojní s tým 8 hodinovým pracovným časom, je práca prostriedok, ktorý im umožňuje venovať sa svojim hobby, prostriedok, ktorý im viac alebo menej garantuje stabilitu, aby mohli každý rok vykonať cestu okolo sveta. Potom poznám ľudí, ktorí momentálne nemajú na výber alebo momentálne nie sú pripravení robiť niečo iné (napríklad ten, ktorý v tvojom článku žije pre prítomnosť - človek sa vyvíja celý život a jemu práve vyhovuje neplánovať). A poznám aj takých, ktorí sa snažia počas dní, víkendov, po nociach, ale v konečnom dôsledku to nie je nič užitočné, alebo pracujú veľmi neefektívne a tak sú na tom aj horšie, ako tí 8 hodinoví. A nehodnotím frázou žiaľ ani jedného z nich, pretože každý z nich si to vybral sám. Ty máš možno plán dosiahnuť veľké pracovné úspechy, iní majú plány obísť okolo sveta a žiť na vidieku v kľude a piecť si svoje gigantické chutné koláče na svojej domácej piecke. To je tá jedinečnosť.
0 0 Vladimir Poluch 27.8.2011 10:37:29
Suhlasim s mhp pre niekoho je kolacom proste to ze si odroby 8h odpichne sa a ide zit :) Ale z hladiska motivacie je clanok dobry, pretoze ak je urceny cloveku, ktory chce nieco dosiahnut moze byt toto pre neho spustacim mechanizmom. Len tak dalej ale nie ze nam tu spravis so vsetkych managerov :D kto bude potom pracovat ??? :)
0 0 - 27.8.2011 09:43:21
@Roberto: Prepac mi, tento clanok je fail. A snazim sa to hovorit jemne, ale proste nemozem: "V závode kariéru nehľadaj" + "Verím, že život ponúka každému z nás chutný koláč a nie odrobinky z neho." - prepac mi, ale hm, ako by podla teba mala fungovat ekonomika? to tu budeme vsetci manazeri a "vizionari"? otazka: a kto tu bude pracovat :) ? narovinu povedane, toto su take sladke reci. problem na slovensku nie je ten, ze pracujes ako robotnik, radovy zamestnanec atd... to je uplne normalna vec. problem je stav ekonomiky a odmena za vykonanu pracu. (z druhej strany, vacsina ludi v tomto state ma co jest, strechu nad hlavou, mobil, pocitac, moze si dovolit dovolenku - z globalneho hladiska sme na tom dobre). nehovoriac o tom, ze pre niekoho je skutocne najlepsou volbou proste robit pre niekoho a mat pokoj (napr. ked ma niekto rodinu a nezije pre pracu). osobne mi to pride, ze proste este nemas prakticke skusenosti a teda, sry, nema to moc vahu. sam pises, ze este ti to nevyslo a nie si bohaty. myslim, ze by ti nezaskodilo vyhrnut rukavy, ist na par rokov pracovat, vybudovat stabilny a prosperujuci podnik/projekt a potom o tom rozpravat. chapem, ze mas nadsenie pre tuto oblast, ale troska reality by do toho nezaskodilo, lebo takto su to len principy z kniziek, ktore si cital a nejake fajn napady, ktore ale v realite funguju inac, ako vyzeraju na papiery ;).
Zajtra.sk > Život > Osobný rozvoj > Život nám ponúka koláč


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama