spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login
Zajtra.sk > Fórum > Biznis, faktúry, účtovníctvo > Zverejniť alebo nezverejniť cenník?

pridal Ján Baláž
24.4.2012 21:19:53

Zverejniť alebo nezverejniť cenník?

Stará známa dilema, ale aj napriek tomu by ma zaujímal názor ľudí, ktorí navštevujú Zajtra.sk

Zverejniť alebo nezverejniť na stránke cenník? Aké sú výhody/nevýhody?

9 komentárov

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

0 0 Igor Janic 27.4.2012 22:27:10
Osobne cenník nezverejňujem v žiadnom svojom zameraní - ani pri videu ani pri weboch.

Video - patrím k tým drahším v okolí, tak by cenník na stránke odradil väčšinu ľudí. Keď mi napíšu mail a vyžiadajú si ho, tak im ho pošlem aj s komentárom a bližšími informáciami, možnosťami zvýhodnených cien pri objednaní balíkov viacerých služieb a podobne.

Weby - moc široká oblasť na vytvorenie cenníka vôbec. Mám dáke "univerzálne" ceny za rôzne typy webov, ale tie sú +-50% vzhľadom na rôznorodosť požiadaviek. Preto tu volím cestu cenovej ponuky pre daného klienta, ktorá vyzerá viac osobnejšie.
0 0 Ján Baláž 27.4.2012 13:06:52
@mhp vďaka za radu, idem to tak aj robiť. Hoci mojím primárnym cieľom je stabilizovať si pár klientov na dlhodobú spoluprácu, aby som nemusel aktívne riešiť hľadanie nových.
0 0 - 27.4.2012 11:40:46
myslim, ze nezverejnenim cien nic nepokazis. aj tak sa to obycajne riesi niekde pri zaciatku projektu (teda ak je klient seriozny - je mu vtedy jasne, ze bude musiet cvakat a zaujima ho kolko). tym duplom, ak svoje sluzby nevies dat do nejakych "balickov". zbytocne sa otvaras potencialnym problemom. + myslim, ze ked zacnes v tejto oblasti viac robit napokon aj tak zistis, ze je to o tom, ze pokial nie si etablovany v tej svojej oblasti, konverzacia vyzera skor tak, ze ti klient ponukne sumu a bud to za to spravis alebo nie (alebo podobne, i ked, prirodzene to tak byt nemusi...). ja mam tuto fazu uz vdaka Bohu za sebou, ale aspon tak nejak som to na zaciatku zazival ja.

co sa tyka celkoveho pristupu, osobne by som ti mozno odporucil prilis neriesit to, ako prilakat zakaznika, ci dat cennik atd., ale skor si najst (aj ked pod cenu) dostatok prilezitosti na ziskanie skusenosti a referencii. mna dnes do velkej miery odporucaju prave skusenosti a referencie a davaju mi podklad na to, ze pytam tolko, kolko si pytam. inak mozes riesit zverejnenie/nezverejnenie, spravne pouzitie slov atd do nemoty a nebude to davat zelany efekt... namiesto toho spravis 1-2 projekty a tie ti pravdepodobne daju viac :).
0 0 Ján Baláž 27.4.2012 09:21:15
@mhp zákazníkov by som rád prilákal niečím iným než dobrou cenou, to je pre mňa jedna z tých horších ciest (nie kvôli zisku, ale kvôli tomu, že tým pádom nemám nič iné na ponúknutie)

Doteraz som cenník nezverejňoval práve kvôli tej konverzácii, ktorú spomínaš. Ak sa človek iba pozrie na cenník, môže sa mu to zdať priveľa, lebo v skutočnosti nevie, čo všetko tam má zahrnuté. A málokomu sa to čítať chce.

@Milan Vodička to je dobrý nápad a tiež mám rád také cenníky, dokonca sa pri nich dá aj celkom experimentovať. Neviem si však dosť dobre predstaviť, čo by som tam dal, keďže v mojej práci nejaké "balíčky" nemám.

@Tomáš Abaffy k cene sa vždy dostaneme v maile ešte pred začatím písania, takže prekvapenie nemôže nastať :)
0 0 Milan Vodička 25.4.2012 18:38:49
ja ako zakaznik mam rad ked vidim hned kolko a za co platim ... preto su u mna uspesne napr. projekty kde do 3us najdem Pricing ( a v tabulke su 3 - 4 ponuky: je jasne, ze to sa neda vzdy splnit ;) ). Jedine, ze by si mal nejaky problem zverejnovat svoje ceny konkurencii ...
0 0 Juraj Moric 25.4.2012 09:35:39
No nazor moj je ,ze cena musi byt jasna a odsuhlasena oboma stranami so vsetkymi podmienkami. Cas dodania = cena. Meskanie = zlava.
Toto vseobecne robi dobry obchod. Nie len v IT.
0 0 Tomáš Abaffy 25.4.2012 08:22:49
prikláňam sa k zverejneniu cenníka, aby si nestrácal čas s niekym, kto si myslí, že mu spravíš iphone appku za 50 eur (lebo niekedy sa k cene dostaneš až neskôr a klient je zrazu prekvepaný "však mobil je menší, to musí stáť menej ako web...")
0 0 Martin Malina 25.4.2012 00:16:57
urcite vsetkym radim dat si cenniky :DDD
0 0 - 24.4.2012 22:31:47
Nie som expert, tak len dám "do placu" svoj názor.

zverejnenie - výhody sú napr. to, že sa zbavíš tých, ktorí nemajú na to zaplatiť si tvoje služby. nevýhoda to môže byť v prípade, že nemáš ešte tak silný biznis, aby si si mohol dovoliť prísť o zákazníkov, ktorí ti ponúknu za tvoju prácu menej, ako by si si možno želal. čo sa týka pritiahnutia zákazníkov, primárne tak spravíš nízkymi cenami (a pritiahneš zákazníkov, čo nemajú moc €...).

nezverejnenie - Ak pýtaš sumu, ktorá je všeobecne vnímaná ako vyššia (napriek tomu, že nemusí byť - ide o vnímanie klienta), je dobré mať možnosť v konverzácii (najlepšie nie písomnej) vysvetliť, prečo pýtaš toľko, koľko pýtaš.

Z toho dôvodu by som to asi sumarizoval tak, že ak máš začínajúci biznis, budem predpokladať, že v oblasti copywriting a chceš ho rozbehnúť a je ti jasné, že nejdeš ryžovať, ZVAŽOVAL by som zverejnenie cenníku, môžeš akcelerovať získavanie referencií (ale nemusíš). Takisto je otázne, či ťa zverejnenie nízkych cien nepripraví o väčších klientov, ktorí si ťa na základe tej ceny niekam zaradia.

Čo sa týka rozbehnutých biznisov so svojim štandardom, môžeš tak spraviť, prečo nie... Osobne by som sa tomu možno vyhol z dôvodu, ak sa chceš pokúsiť pri najbližšom projekte svoju cenu zvýšiť. Takisto nemusia byť všetky projekty rovnako náročné.
Zajtra.sk > Fórum > Biznis, faktúry, účtovníctvo > Zverejniť alebo nezverejniť cenník?


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama