Michal Truban: WebSupport má 20000 hostovaných domén
Keď začínal, nevedel si predstaviť, že nastane dnešný deň a on bude stáť za hostingom s 20 tisícami hostovaných domén. Prečítajte si rozhovor s Michalom Trubanom o ceste za úspechom.
Michal Truban je najpotetovanejší CEO na Slovensku, ktorý stojí za spoločnosťou WebSupport i projektom NiceReply a my Vám ho už dnes (na Zajtra.sk) predstavujeme. Začínajúcim tvorcom internetových projektov (startupov) ponúka pomoc a podporu v rámci projektu FreeWeb, ak rozbiehate zaujímavý projekt, skúste mu napísať e-mail na adresu truban@websupport.sk a možno vám pomôže, poradí či poskytne free hosting.
Keď si bol mladší, vedel si si predstaviť, že budeš na čele spoločnosti akou je WebSupport?
Keď som pred cca 7-8 rokmi na strednej škole cez veľkú prestávku jedol banán a do toho zavolal náš prvý klient, že chce u nás hosting, nikdy by som si nebol pomyslel, že sa nám podarí vybudovať takúto skvelú spoločnosť s takýmto duchom, atmosférou, ambíciami a ľudmi. A najlepšie na tom je, že sme stále iba na začiatku.
Ako si sa vlastne dostal k internetu, doménam, webhostingu?
Ako som písal, bolo to ešte na strednej. Celé dni som trávil za kompom na nete. Pri jednom z rozhovoroch na IRC padla myšlienka o vlastnom serveri, kde by sme ľudom z komunity ponúkali unix shell. Potom som si ale uvedomil, že unix shell nepôjde na odbyt ako teplé rožky a nebude to stačiť ani na náklady na server. Logické vyústenie riešenia problému bolo začať ponúkať hosting, ktorý predsa len bude chcieť viac ľudí.
Aké boli začiatky, prvé kroky?
Jednoduché to bolo kvôli tomu, že sme boli študenti a nepotrebovali sme peniaze rýchlo spať. V podstate cca 2 roky sme si nemohli dovoliť vybrať z firmy žiadne peniaze. Neviem, či by sme to zvládli takto bez skúsenosti, keby som potreboval na tom začať rýchlo zarábať. Samozrejme, bolo okolo toho aj kopec problémov. Hneď prvý nastal úplne na začiatku. Pred kúpou serveru sme sa dohodli s kamarátmi, že si u nás kúpia prvé hostingy. Mali sme tak dopredu pokryté náklady. Samozrejme keď sme server kúpili, všetci sa začali vyhovárať a nikto si nič neobjednal. Tak nám neostalo nič iné, iba sa začať obracať a zháňať prvých klientov.
WebSupport sa medzi časom rozrástol do úctyhodných veľkosti, hostí už vyše 20-tisíc domén, ako sa dá niečo podobné na slovenskom internete vôbec dosiahnuť?
Za jednu z najdôležitejších vecí prečo nám začali klienti tak rýchlo pribúdať bez toho, aby sme dávali peniaze do marketingu bola spokojnosť našich klientov. Oni už o nás šírili dobré správy ďalej a funguje to tak naďalej. Word of mouth. Bol to hlavne dôraz na najlepší customer service, akí sme vedeli ponúknuť. Na Slovensku ľudia stále nie sú zvyknutí nato, že sú k vám vo firme milí, snažia sa vždy úprimne pomôcť aj mimo predplatených služieb a podobne.
Spoločnosť WebSupport je známa aj svojou ochotou podporovať startupy, či už formou sponzorovania hostingu alebo aj osobných stretnutí za účelom podania zopár užitočných rád. Kedy a ako ste sa k tejto "záľube" dostal?
Vždy ma bavilo podnikanie a k tomu patria aj startupy. Sami sme začali skúšať niektoré projekty. Postupne sa ma ľudia začali pýtať na skúsenosti a rady. Prečo to potom neponúknuť všetkým? Ľudia nám posielajú maily so žiadosťami o pomoc, my sa s nimi stretávame, pokecame si a poradíme. A to všetko zadarmo v rámci nášho voľného času, pretože nás to jednoducho baví.
Aké nádejné projekty ti už prešli pod rukou? Podarilo sa niektorému už aj výraznejšie presadiť?
Čo sa týka projektov na Slovensku, resp. projektov ktoré nám posielajú žiadosti o radu ide väčšinou o malé projekty mladých podnikateľov, ktorí nemajú veľa skúsenosti. Čiže aj tie projekty nie sú až na takej vysokej úrovni. Ide skôr o také prvé oťukávanie sa a získavanie prvých skúseností, ktoré potom zúročia v ďalších projektoch. Ale o to viac sú potom vďační za každú radu a nakopnutie správnym smerom. Verím, že v budúcnosti sa im podaria veľké veci.
Mnoho zaujímavých nápadov sa rodí na univerzitách. Nebol by tu záujem z vašej strany o prepojenie s akademickou sférou?
Riešime spoluprácu aj s univerzitami, resp. projektmi na univerzitách takým spôsobom, že sa zúčastňujeme ich prezentácií na rôznych akciách škôl ako napr. ŠVOČ. A viaceré projekty - skupiny sme kontaktovali a doteraz spolupracujeme.
V rámci svojej spoločnosti pracujete aj na projekte NiceReply, priblížíš ho našim čitateľom?
Nicereply.com je jednoduchý systém pomocou ktorého zistíte ako sú vaši zákazníci spokojní s vašim mailovým helpdeskom, ktorý váš zamestnanec je najlepší, prípadne dokážete odhaliť incidenty keď sa niekde pokazí komunikácia medzi vami a vašim klientom. Dá sa prepojiť s takmer každým helpdesk systémom a potom vám to robí krásne štatistiky a zoznam hodnotení. My sme na základe dát z NiceReply začali priamo odmenovať jednotlivých pracovníkov podpory.
Pri svojom spustení mala mnoho ohlasov na internete, medzi nimi aj zopár záporných. Čo si o nich myslíš?
Záporné ohlasy boli väčšinou na pricing. Keďže viacerím ľudom pripadala cena za takúto službu veľa. Napriek tomu sa nám darí túto službu predávať. Ozvalo sa nám už viacero investorov, ktorí by nás chceli podporiť. Je to taký bočný projekt websupportu, ktorý nám prináša peniaze. Aj pre nás je to veľká škola. Učíme sa na tom robiť globálnejší marketing a komunikáciu s klientmi z celého sveta. Momentálne máme klientov z Japonska, Austrálie, Rumunska, USA ...
Niektorí naši čitatelia ťa možno poznajú z firemného blogu, kde píšeš aj na nefiremné témy. Plánuješ prísť aj s nejakými novými kategóriami, prípadne písať si osobný blog?
Áno. Plánujem stále pridávať nejaké zaujímavé blogposty. V todo mám cca 6-8 tém, o ktorých chcem písať. Ale aj pri blogoch potrebujem radosť z písania a tá u mňa neprichádza každý deň.
Chystá WebSupport pre nás niečo, kvôli čomu by sme sa už mohli začať tešiť?
Ako by povedal slovenský hokejista: Tak určite. Máme plány aj s websupportom rozšíriť sa na iné trhy. Hlavná vec je, že plánujeme pomoc startupom a našim klientom upgradnuť na vyššiu úroveň. Chceme v našej firme začať organizovať aj väčšie stretnutia / prednášky, kde by sme vedeli zdieľať a diskutovať naše skúsenosti a skúsenosti našich klientov. Robiť to formou, ktorá nám je vlastná, v pohodovej a priateľskej atmosfére. Pre našich klientov máme pripravený aj vianočný darček.
Ľudia u vás pozorujú firemnú kultúru podobnú Googlu, je to zámer?
Samozrejme o firemnej kultúre Google som počul (takých firiem je veľa. napr. aj Zappos), ale nesnažíme sa nikoho napodobňovať. Jednoducho chceme aby nás práca naozaj bavila a tomu sa snažíme prispôsobovať si naše prostredie a riadiace mechanizmi. Keď robí človek niečo, čo ho naozaj baví až tak, že to pokladá za svoje hobby a vo firme sa kvôli super kolektívu cíti dobre, je to vidno aj na výsledkoch.
Chcel by si niečo odkázať naším čitateľom?
Robte to, čo vás robí štastnými. Ostatné pôjde samo.

Mladý človek venujúci sa webu a jeho vývoju. Každý deň sa snažím byť lepším a verím, že aj všetci okolo mňa. Som autorom redakčného systému Opiner CMS a niekoľko ďalších webových stránok, ktoré (ako dúfam) spríjemňujú slovenský internet. Nejaké tie moje naj programatórske kúsky nájdeš na Githube.
8 komentárov k článku:
Komentovať môžu iba prihlásení
Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)
Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:

websupport ? Natvrdlejsi firmu som este nevidel... niekto si na moj mail u nich zaregistroval domenu a hosting a ani po 50 urgenciach, ze ta mail adresa je moja a nech mi neposielaju neustale tie ich s*acky to nepochopili. Nakoniec som musel nastavit redirect mailov posielanych z webdementsupportu zasa naspat im. Odvtedy konecne pokoj...

No keby radšej dbali na verných zákazníkov... tam už ten support necítiť

Michal Truban a jeho firma ma vzdy inspirovala a je to naozaj "support" na webe. Dakujeme

O tom niet pochýb - WebSupport má na Slovensku najrýchlejší rast a tento rok sa napr. posunul z 10. pozície na 6. a do konca roka možno ešte postúpi na 5. miesto ;)
Novinky
2 rokmi
Aprílové vtípky: Výběr toho nejlepšího kolem počítačů, internetu a techniky
Výběr nejlepších aprílových vtípků 2019
2 rokmi
Fotky Google sa učia lepšie pracovať s dokumentmi
Spoločnosť Google prostredníctvom svojho účtu na sociálnej sieti Twitter oficiálne predstavila novú funkciu svojej aplikácie Fotky Google.
2 rokmi
Gmail dovoľuje naplánovať poslanie emailu neskôr
Spoločnosť Google dnes oznámila pridanie funkčnej novinky do svojej populárnej webmailovej služby Gmail, možnosť naplánovať poslanie emailu na neskôr.
3 rokmi
Používatelia Chrome začali prechádzať na nový rýchlejší Firefox, avizujú dáta Mozilly
Nový lepší a rýchlejší prehliadač Firefox 57 Quantum vyúsťuje zrejme do viac používateľov prechádzajúcich respektíve vracajúcich sa na tento prehliadač z iných prehliadačov, na osobných počítačoch aj smartfónoch.
3 rokmi
Briti dokončili kúpu SK-NIC-u. Nové .sk domény nechávajú za 8.4 eur
Predaj správcu slovenskej domény .sk, SK-NIC, bol dokončený a novým majiteľom po telekomunikačnej skupine Danubiatel, do ktorej patrí napríklad Swan a 4ka, je britská spoločnosť CentralNic.
Staršie novinky »TOP dlhšie
- 01 Farbičky v HTML a CSS, alebo? (1058x)
- 02 Tiché COMBO Logitech MK295 (932x)
- 03 Kingston uvádza 128GB verziu šifrovaného USB (893x)
- 04 Pochopte, ako vytvoriť virtuálny obchod v 6 krokoch (775x)
- Aj ty môžeš byť najčítanejší. Napíš článok »
TOP tento mesiac
- Aj ty môžeš byť najčítanejší. Napíš článok »
Nové články:
- 14.Kingston uvádza 128GB verziu šifrovaného USB
sep - 10.Tiché COMBO Logitech MK295
sep - 24.Farbičky v HTML a CSS, alebo?
aug - 23.Pochopte, ako vytvoriť virtuálny obchod v 6 krokoch
aug - 29.Kamery, cloud a bezpečnosť
jul - Viac »
- Aj ty môžeš byť najčítanejší. Napíš článok »
Pekné veci
Pekné veci
Pekné veci
Pekné veci
Posledné komentáre
- Pokiaľ používaš nejaký lepší bitmapový editor, napr. Photoshop, a chceš robiť retuše, ed...
- Veľmi dobrý článok a pre začiatočníka úplne odrazový mostík. https://ludwaismania1.blogs...
- Nova international a prima lus majú vysporiadané pravs ale aj CNN prima News
- Tv Joj nijako neobmedzuje šírenie médii, ktoré majú vysporiadané licenčné práva pre Slov...
- Nech televizie vrátia naspäť originál verzie a tie internationali nech zrušia. Každý si ...
Kritika
Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!
Reklama
Slovenská IT komunita
Seriály zo Zajtra.sk
· Ako písať blog
· Ako sa stať PHP ninja s Yii Frameworkom
· Aplikácie pre Facebook
· CSS triky
· iOS vývojára príhody a skúsenosti
· Jednoduché programy, ktoré vám ušetria čas
· Modelovanie webového sídla
· Nauč sa CodeIgniter [HD]
· Nauč sa jQuery [HD]
· Nette PHP framework
· OOP v Javascripte
· Programujeme v Jave
· Programujeme v Lazaruse
· Programujeme v Pythone
· Robíme Eshop v ASP.NET Web Pages
· Slovenskí iOS developeri
· Webdizajn krok po kroku
· Yablkov TurboTip [HD]
Klobuk dole to co niekto dokazal za tych par rokov.
Samozrejme dolezite je to dlhodobo udrzat a pomalicky rast :)
Drzim palce aj ked hostujem v Yegone :)