spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Tomáš Tatarko 25.11.2010, článok je súčasťou seriálu 100 Slovákov
Hodnoť článok:
0 0

Michal Truban: WebSupport má 20000 hostovaných domén

Keď začínal, nevedel si predstaviť, že nastane dnešný deň a on bude stáť za hostingom s 20 tisícami hostovaných domén. Prečítajte si rozhovor s Michalom Trubanom o ceste za úspechom.

Michal Truban je najpotetovanejší CEO na Slovensku, ktorý stojí za spoločnosťou WebSupport i projektom NiceReply a my Vám ho už dnes (na Zajtra.sk) predstavujeme. Začínajúcim tvorcom internetových projektov (startupov) ponúka pomoc a podporu v rámci projektu FreeWeb, ak rozbiehate zaujímavý projekt, skúste mu napísať e-mail na adresu truban@websupport.sk a možno vám pomôže, poradí či poskytne free hosting.

Keď si bol mladší, vedel si si predstaviť, že budeš na čele spoločnosti akou je WebSupport?
Keď som pred cca 7-8 rokmi na strednej škole cez veľkú prestávku jedol banán a do toho zavolal náš prvý klient, že chce u nás hosting, nikdy by som si nebol pomyslel, že sa nám podarí vybudovať takúto skvelú spoločnosť s takýmto duchom, atmosférou, ambíciami a ľudmi. A najlepšie na tom je, že sme stále iba na začiatku.

Ako si sa vlastne dostal k internetu, doménam, webhostingu?
Ako som písal, bolo to ešte na strednej. Celé dni som trávil za kompom na nete. Pri jednom z rozhovoroch na IRC padla myšlienka o vlastnom serveri, kde by sme ľudom z komunity ponúkali unix shell. Potom som si ale uvedomil, že unix shell nepôjde na odbyt ako teplé rožky a nebude to stačiť ani na náklady na server. Logické vyústenie riešenia problému bolo začať ponúkať hosting, ktorý predsa len bude chcieť viac ľudí.

Aké boli začiatky, prvé kroky?
Jednoduché to bolo kvôli tomu, že sme boli študenti a nepotrebovali sme peniaze rýchlo spať. V podstate cca 2 roky sme si nemohli dovoliť vybrať z firmy žiadne peniaze. Neviem, či by sme to zvládli takto bez skúsenosti, keby som potreboval na tom začať rýchlo zarábať. Samozrejme, bolo okolo toho aj kopec problémov. Hneď prvý nastal úplne na začiatku. Pred kúpou serveru sme sa dohodli s kamarátmi, že si u nás kúpia prvé hostingy. Mali sme tak dopredu pokryté náklady. Samozrejme keď sme server kúpili, všetci sa začali vyhovárať a nikto si nič neobjednal. Tak nám neostalo nič iné, iba sa začať obracať a zháňať prvých klientov.

WebSupport sa medzi časom rozrástol do úctyhodných veľkosti, hostí už vyše 20-tisíc domén, ako sa dá niečo podobné na slovenskom internete vôbec dosiahnuť?
Za jednu z najdôležitejších vecí prečo nám začali klienti tak rýchlo pribúdať bez toho, aby sme dávali peniaze do marketingu bola spokojnosť našich klientov. Oni už o nás šírili dobré správy ďalej a funguje to tak naďalej. Word of mouth. Bol to hlavne dôraz na najlepší customer service, akí sme vedeli ponúknuť. Na Slovensku ľudia stále nie sú zvyknutí nato, že sú k vám vo firme milí, snažia sa vždy úprimne pomôcť aj mimo predplatených služieb a podobne.

Spoločnosť WebSupport je známa aj svojou ochotou podporovať startupy, či už formou sponzorovania hostingu alebo aj osobných stretnutí za účelom podania zopár užitočných rád. Kedy a ako ste sa k tejto "záľube" dostal?
Vždy ma bavilo podnikanie a k tomu patria aj startupy. Sami sme začali skúšať niektoré projekty. Postupne sa ma ľudia začali pýtať na skúsenosti a rady. Prečo to potom neponúknuť všetkým? Ľudia nám posielajú maily so žiadosťami o pomoc, my sa s nimi stretávame, pokecame si a poradíme. A to všetko zadarmo v rámci nášho voľného času, pretože nás to jednoducho baví.

Aké nádejné projekty ti už prešli pod rukou? Podarilo sa niektorému už aj výraznejšie presadiť?
Čo sa týka projektov na Slovensku, resp. projektov ktoré nám posielajú žiadosti o radu ide väčšinou o malé projekty mladých podnikateľov, ktorí nemajú veľa skúsenosti. Čiže aj tie projekty nie sú až na takej vysokej úrovni. Ide skôr o také prvé oťukávanie sa a získavanie prvých skúseností, ktoré potom zúročia v ďalších projektoch. Ale o to viac sú potom vďační za každú radu a nakopnutie správnym smerom. Verím, že v budúcnosti sa im podaria veľké veci.

Michal Truban, šéf WebsupportuMnoho zaujímavých nápadov sa rodí na univerzitách. Nebol by tu záujem z vašej strany o prepojenie s akademickou sférou?
Riešime spoluprácu aj s univerzitami, resp. projektmi na univerzitách takým spôsobom, že sa zúčastňujeme ich prezentácií na rôznych akciách škôl ako napr. ŠVOČ. A viaceré projekty - skupiny sme kontaktovali a doteraz spolupracujeme.

V rámci svojej spoločnosti pracujete aj na projekte NiceReply, priblížíš ho našim čitateľom?
Nicereply.com je jednoduchý systém pomocou ktorého zistíte ako sú vaši zákazníci spokojní s vašim mailovým helpdeskom, ktorý váš zamestnanec je najlepší, prípadne dokážete odhaliť incidenty keď sa niekde pokazí komunikácia medzi vami a vašim klientom. Dá sa prepojiť s takmer každým helpdesk systémom a potom vám to robí krásne štatistiky a zoznam hodnotení. My sme na základe dát z NiceReply začali priamo odmenovať jednotlivých pracovníkov podpory.

Pri svojom spustení mala mnoho ohlasov na internete, medzi nimi aj zopár záporných. Čo si o nich myslíš?
Záporné ohlasy boli väčšinou na pricing. Keďže viacerím ľudom pripadala cena za takúto službu veľa. Napriek tomu sa nám darí túto službu predávať. Ozvalo sa nám už viacero investorov, ktorí by nás chceli podporiť. Je to taký bočný projekt websupportu, ktorý nám prináša peniaze. Aj pre nás je to veľká škola. Učíme sa na tom robiť globálnejší marketing a komunikáciu s klientmi z celého sveta. Momentálne máme klientov z Japonska, Austrálie, Rumunska, USA ...

Niektorí naši čitatelia ťa možno poznajú z firemného blogu, kde píšeš aj na nefiremné témy. Plánuješ prísť aj s nejakými novými kategóriami, prípadne písať si osobný blog?
Áno. Plánujem stále pridávať nejaké zaujímavé blogposty. V todo mám cca 6-8 tém, o ktorých chcem písať. Ale aj pri blogoch potrebujem radosť z písania a tá u mňa neprichádza každý deň.

Chystá WebSupport pre nás niečo, kvôli čomu by sme sa už mohli začať tešiť?
Ako by povedal slovenský hokejista: Tak určite. Máme plány aj s websupportom rozšíriť sa na iné trhy. Hlavná vec je, že plánujeme pomoc startupom a našim klientom upgradnuť na vyššiu úroveň. Chceme v našej firme začať organizovať aj väčšie stretnutia / prednášky, kde by sme vedeli zdieľať a diskutovať naše skúsenosti a skúsenosti našich klientov. Robiť to formou, ktorá nám je vlastná, v pohodovej a priateľskej atmosfére. Pre našich klientov máme pripravený aj vianočný darček.

Vo Websupporte cítiť dobrú atmosféru

Ľudia u vás pozorujú firemnú kultúru podobnú Googlu, je to zámer?
Samozrejme o firemnej kultúre Google som počul (takých firiem je veľa. napr. aj Zappos), ale nesnažíme sa nikoho napodobňovať. Jednoducho chceme aby nás práca naozaj bavila a tomu sa snažíme prispôsobovať si naše prostredie a riadiace mechanizmi. Keď robí človek niečo, čo ho naozaj baví až tak, že to pokladá za svoje hobby a vo firme sa kvôli super kolektívu cíti dobre, je to vidno aj na výsledkoch.

Chcel by si niečo odkázať naším čitateľom?
Robte to, čo vás robí štastnými. Ostatné pôjde samo.

Sledujte novinky z WebSupportu na ich firemnom twitteri @websupport_sk.
Tomáš Tatarko Tomáš Tatarko

Mladý človek venujúci sa webu a jeho vývoju. Každý deň sa snažím byť lepším a verím, že aj všetci okolo mňa. Som autorom redakčného systému Opiner CMS a niekoľko ďalších webových stránok, ktoré (ako dúfam) spríjemňujú slovenský internet. Nejaké tie moje naj programatórske kúsky nájdeš na Githube.


Hodnoť článok:
0 0

8 komentárov k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

0 0 Juraj Moric 1.5.2012 21:49:10
Klobuk dole to co niekto dokazal za tych par rokov.
Samozrejme dolezite je to dlhodobo udrzat a pomalicky rast :)
Drzim palce aj ked hostujem v Yegone :)
0 0 ... 4.3.2012 16:48:14
websupport ? Natvrdlejsi firmu som este nevidel... niekto si na moj mail u nich zaregistroval domenu a hosting a ani po 50 urgenciach, ze ta mail adresa je moja a nech mi neposielaju neustale tie ich s*acky to nepochopili. Nakoniec som musel nastavit redirect mailov posielanych z webdementsupportu zasa naspat im. Odvtedy konecne pokoj...
0 0 Andy Synák (fb) 1.12.2010 00:00:00
No keby radšej dbali na verných zákazníkov... tam už ten support necítiť
0 0 David Stolarik (fb) 27.11.2010 00:00:00
Dobrý rozhovor :-))
0 0 Michal Štromalér (fb) 26.11.2010 00:00:00
Michal Truban a jeho firma ma vzdy inspirovala a je to naozaj "support" na webe. Dakujeme
0 0 Roman Fordinál (fb) 25.11.2010 00:00:00
Prvý naozaj kvalitný rozhovor v sérii.
0 0 Tomáš Tatarko (fb) 25.11.2010 00:00:00
O tom niet pochýb - WebSupport má na Slovensku najrýchlejší rast a tento rok sa napr. posunul z 10. pozície na 6. a do konca roka možno ešte postúpi na 5. miesto ;)
0 0 Zdenko Pek (fb) 25.11.2010 00:00:00
a bude ich mat viac ;-)
Zajtra.sk > Rozhovory > Manažéri > Michal Truban: WebSupport má 20000 hostovaných domén


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama