spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Monika Zbínová 15.9.2011
Hodnoť článok:
0 0

Ondrej Macko: Rozhodujúce bude, kto dokáže spojiť hardvér, softvér a mediálny obsah, ako to má napr. Apple

PC REVUE je najznámejší IT magazín na Slovensku. S jeho dlhoročným šéfredaktorom Ondrejom Mackom som sa rozprávala nielen o časopise, nad ktorým bdie, ale aj o jeho pohľade na súčasnú IT sféru.

Koľko rokov ste šéfredaktorom PC REVUE?
No, to musím spočítať... Novinárom som v tomto roku presne dvadsať rokov. Šéfredaktorom PC REVUE som od januára roku 2005.

Prečo vás doteraz nikto nevymenil?
Zatiaľ nikto z mojich redaktorov nechce, už som sa pýtal viacerých. 

Aké bolo PC REVUE, keď ste v ňom začínali a aké je teraz?
Bola to úplne iná situácia. PC REVUE bol najznámejší tlačený IT magazín na Slovensku, ale nebol tak zameraný na koncového používateľa, ako je to teraz. Počas môjho vedenia vznikli paralelné magazíny INFOWARE pre podnikových používateľov a DiGi REVUE pre foto a video. Dnes je INFOWARE A PC REVUE, časť foto a video prešla do PC REVUE.

Aké je to vydávať IT mesačník, keď o všetkých novinkách sa už odo dňa uvedenia diskutuje na internete? Kto sú jeho čitatelia?
Internet nie je nepriateľom tlačených médií. Je jasné, že rýchlosťou uvádzania noviniek nie je možné mu konkurovať, dá sa ale konkurovať kvalitou informácií – a to aj robíme. Typický čitateľ PC REVUE je muž s vysokoškolským vzdelaním do 30 rokov, ktorý investuje do nákupu IT produktov.

Čítajú PC REVUE aj ženy?
Áno, ženy tvoria okolo 10 % čitateľov a sú to opäť viac vzdelanejšie ženy v mladšom veku.

Niekto z mojich známych sa vyjadril, že nerád číta časopisy typu PC REVUE, lebo sú celé postavené na reklame. Tým nemám na mysli klasickú inzerciu, ale aj samotné články. Ako to naozaj je?
Inzercia je nevyhnutnou súčasťou každého tlačeného média. V PC REVUE je to tak, že píšeme jednoducho o novinkách, a to nezávisle na tom, či firma inzeruje alebo nie. Príkladom je spoločnosť Apple, ktorá neinzeruje nikde, ale jej produkt sa u nás dostal na obálku minimálne dvakrát. Inými slovami, firmy budú inzerovať vtedy, keď budeme mať veľa čitateľov. A tých budeme mať len vtedy, keď ich obsah zaujme. Ak by sme písali neobjektívne články, prišli by sme o nich.

A čo testy? Nevyberáte si produkty do testov na základe toho, kto vám ich ponúkne? Alebo máte voľnú ruku a produkty si vyberáte? Akým spôsobom to prebieha? Veď sortiment je veľmi široký...
Porovnávacie testy prebiehajú tak, že poverený redaktor pošle výzvu na dodanie produktov do testu všetkým dodávateľom na Slovensku, o ktorých vieme. Čo sa do redakcie dostane, to otestujeme. Zámerom je mať na test reálnu vzorku slovenského trhu. Ak nejaká firma na Slovensku svoje produkty nepredáva, netestujeme ich, pokiaľ nejde o úplne prelomové produkty.

Čo si myslíte o novom Windowse 8? Už ste ho vyskúšali?
Mám práve redaktora priamo v USA na uvedení tohto operačného systému, ten je poverený testom. Windows 8 bude aj o podpore tabletových počítačov a na to sa teším.

Dlho som vnímala PC REVUE hlavne ako časopis pre používateľov Windowsu, ktorých je, samozrejme, najviac. Keď som si dnes prelistovala posledné číslo (dokonca vo vlastnej aplikácii pre iPad), našla som tam aj dosť veľa priestoru venovaného Applu, čo je asi logický krok, keďže applistov pribúda. Plánujete mu venovať ešte viac priestoru?
Presne ako hovoríte, keďže je už reálny počet používateľov Apple produktov, zaradili sme ho do testov. Rovnako tak robíme aj pre Linux, Google Android, Samsung Bada a pod.

Pri kúpe notebookov je večným sporom, ktoré značky sa oplatí kúpiť a ktorým sa radšej vyhnúť. Aký je váš názor na súčasnú situáciu?
Pred rokmi by som sa rozhodoval inak, ale dnes je z môjho osobného hľadiska najdôležitejšia podpora. Teda čo sa stane, ak mám problém s notebookom a potrebujem ho hneď riešiť. V tejto oblasti sú veľké rozdiely, samotné notebooky sa vyrábajú len v niekoľkých fabrikách v Ázii, takže tam toľko rozdielov nie je. Notebooky sa delia hlavne podľa toho, koľko sa venuje času výstupnej kontrole a aký je pribalený softvér.

Ktoré značky majú konkrétne u nás najlepšiu podporu?
Pri notebookoch je to asi HP a Dell, kde je reálna možnosť nechať si opraviť notebook povedzme do 3 dní. Aj iné značky majú takýto servis, ale len pre isté typy notebookov alebo za príplatok. Veľa značiek robí centralizovaný servis na jednom mieste v EU. To znamená, že pri probléme s notebookom budete bez neho napríklad 7 dní, a to môže byť veľa.

Kto je pre vás v súčasnosti najväčším hráčom na poli IT a kto najperspektívnejším?
HP je najväčší dodávateľ (počítač hardvér, softvér a služby) na Slovensku, vynikajúce predaje má ASUS, najväčší nárast má Apple, Microsoft prichádza s Windows 8. Perspektívne bude rozhodujúce, kto dokáže spojiť hardvér, softvér a mediálny obsah do jedného celku, ako to má práve Apple. Osobne vidím veľký priestor aj pre Sony, ktoré disponuje obrovským multimediálnym obsahom.

Používate od Apple nejaký produkt?
Mám iPad 2 a iPhone, ale mám aj Android telefón.

Aké sú vízie IT na najbližšie roky? Pôjdeme všetci do cloudu?
To je na samostatný článok. Do budúcna z hľadiska koncového používateľa bude dôležité, kto má najlepší tzv. ekosystém – teda kompletné služby. Cloud je podľa mňa len pekné meno na to, čo sme už dávnejšie používali, a to je zdieľaný priestor na internete s ďalšími službami. Budúcnosťou IT sú určite nadštandardné služby.

Monika Zbínová Monika Zbínová

Geekgirl, jazyková korektorka, vydavateľka kníh, copywriterka a blogerka, zakladateľka projektu Červené pero. Fušujem aj do webov a grafiky, producírujem sa na sociálnych sieťach a zaujímam sa o metódy GTD.


Hodnoť článok:
0 0

4 komentáre k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

0 0 Monika Zbínová 16.9.2011 15:13:09
Ivan: je ťažké riešiť osobné veci s niekým, s kým sa vôbec nepoznám a robím s ním rozhovor narýchlo cez icq :)
Marcel: vôbec nie, Ondrej mi napadol ako zaujímavý človek na "vyspovedanie", PC REVUE som nejaký čas kupovala a mala som rada jeho úvodníky. Pýtala som sa, čo ma zaujíma :).
0 0 Marcel Zúbrik 16.9.2011 08:48:23
Reklamný článok?
0 0 Ivan Minárik 15.9.2011 21:30:41
Trochu mi tu chýba pohľad na samotnú osobnosť pýtaného.
0 0 Alexander Kupko 15.9.2011 18:11:30
Prestal som kupovať PC Revue po tom, ako začali nad zaujímavými článkami prevažovať testy, "supertesty", "megatesty", "supermegatesty" a iné testy. Dovtedy som ten časopis celkom rád čítal. S.
Zajtra.sk > Rozhovory > Manažéri > Ondrej Macko: Rozhodujúce bude, kto dokáže spojiť hardvér, softvér a mediálny obsah, ako to má napr. Apple


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama