spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

František Čaník 13.3.2012, článok je súčasťou seriálu Aplikácie pre Facebook
Hodnoť článok:
0 0

Poplach na Facebook-u

Alebo aj o tom, ako sa TIMELINE dostáva do popredia viacerých funkčných častí, ako napríklad profil, skupiny a v neposlednej rade aj samotné fanstránky.

Najskôr sa timeline predstavila v profiloch používateľov a aktuálne sa nám pridáva aj do fanstránok. Samozrejme, aj v tomto prípade prináša aj svoje klady ale aj svoje zápory.

Nové funkcie vs. čo všetko stratíme?

Nakoľko Facebook plánuje kompletnú zmenu profiov fanstránok zapojiť oficiálne až 30. marca, je ešte predčasné robiť sumár toho, čo všetko sme stratili, alebo získali, v každom prípade však môžem vypichnúť niektoré milé features, ktoré prišli s TIMELINE na fanstránkach.

"PinUp" funkcia
Alebo aj vytvorenie akéhosi FEATURED príspevku, ktorý bude vždy TOP správou v zozname a udrží sa tam 7 dní od pripnutia. Ide hlavne o funkciu, ktorá poteší stránky, ktoré dávajú veľmi často zaujímavé top správy a oznamy. Napríklad také mediálne firmičky, ktoré potrebujú odpromovať niečo dôležité. Jediné, čo mi príde ako FAIL vrámci tejto funkcie je, že sa nedá urobiť "pin" na článku, ktorý chcete súčasne mať roztiahnutý na celú šírku - teda pin highlight-u.

Page Tab - záložky a obmedzenia
Kedysi boli záložky pod logom, tento krát sú priamo pod hlavnou fotografiou. Tým pádom sa mení aj rozmer ikonky aplikácie, ktorú do záložiek chcete pridať a samozrejme je veľmi limitovaný aj samotný počet, ktorý môžete pridať. Niekoho možno poteší nová šírka 810px pre zobrazenie obsahu (vrámci bugov bolo nahlásené, že reálne sa zobrazuje len do cca 800px - 797px), tak neviem, neskúšal som. V každom prípade je potrebné vedieť, že týmto pádom sa mení aj možnosť v nastaveniach pri tvorbe aplikácie. Tu si môžete zvoliť šírku "Wide" alebo "Narrow" (široká má 810px - nová timeline) a úzka má 520px.

Fanpage Cover Photo
S novou fanstránkou alá timeline prichádza nielen rozsekanie contentu do dvoch stĺpcov a pod, ale aj nová COVER photo, pomocou ktorej môžete prezentovať Vašu firmu. Dôležité je však poznať aj nové pravidlá, ktoré sa k týmto novinkám viažu. Asi jedno z tých najdôležitejších je, že COVER fotografia NESMIE obsahovať nič, čo by mohlo byť považované za "CALL TO ACTION". Tým pádom trošku zásah do celkovej politiky marketingu, ale zároveň aj určitá satisfakcia, kedy môže facebook ponúknuť niečo viac.

Prehľad aktivít fanstránky
Sumárne po každom mesiaci sa do fanstránok automaticky pridáva tzv. sumár aktivít (Activities) v ktorých je prehľad o tom, koľkým používateľom sa fanstránka v danom mesiaci páčila a koľkí ju šíria ďalej. Plus či mínus? Ja osobne túto informáciu považujem za nie veľmi šťastné riešenie, nakoľko aspoň na slovenské pomery nebude vyzerať moc pekne, každý mesiac mať 0:0. Či? Niečo, čo môže kopať marketingových guru do ponúk ako im vylepšiť social marketing? Kto vie?

Skromnný pohľad na budúcnosť?

Z pohľadu mňa, ako programátora a developera aplikácií pre Facebook, doslova prichádza otázka, ako sa k tomu postaviť, pretože sú klienti, ktorí nemajú ani páru o tom, čo to je pixel a nie to ešte rozmer 520 vs 810. Prerobiť to automaticky, alebo za nejaký poplatok, pretože s takýmito vecami nemôže rátať žiadny programátor? Dilema. Väčšina asi vrámci dobrých vzťahov bude "grátis", no aj tak, je to čas, ktorý tomu treba venovať, tak uvidíme.

Osobne si myslím, že zrušením okolitého obsahu pri zobrazení aplikácie v timeline sa dostáva viac do popredia samotná aplikácia, čo hodnotím kladne. Čo však hodnotím záporne je to, že sa celkovo preklik na konkrétnu aplikáciu dosť "zašil".

František Čaník František Čaník

Programátor, webdesigner a webdeveloper niekoľkých webových projektov. Má za sebou prácu v reklamnej agentúre, médiách a na rôznych pozíciách v oblasti IT.


Hodnoť článok:
0 0

2 komentáre k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

0 0 František Čaník 13.3.2012 11:25:09
@Matúš: V dev skupine sa o tom dosť písalo a je možné, že táto funkcionalita sa ešte vráti. V každom prípade sa (teoreticky) bude možno dať nastaviť... Ale je to ešte v rukách pánov FB
0 0 Matúš Jančík 13.3.2012 10:12:42
Dôležitá zmena je aj to, že sa už nedá nastaviť tzv. landing page, záložka ktorá sa zobrazí ako prvá ľudom, ktorí nie sú fanúšikovia. Čiže všetci vidia rovno nástenku.
Zajtra.sk > Programovanie > FBML/Facebook > Poplach na Facebook-u


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama