spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

František Čaník 7.7.2011
Hodnoť článok:
0 0

Facebook: Uľahčujeme registráciu užívateľom

Koľko krát sa Vám stalo, že ste vypisovali registračné údaje? Koľko portálov z tých, ktoré poznáte Vám dalo možnosť zaregistrovať sa s predvyplnenými údajmi, prípadne Vám umožnilo „kontrolovanú“ registráciu cez Facebook? Že neviete, čo je to „kontrolovaná“ registrácia cez Facebook? Tak poďme na to...

Registrácia ako možnosť developerov aplikácií

Okrem možnosti prihlásenia sa užívateľov je možné pridať si na váš web aj registráciu, ktorá prebieha prostredníctvom Facebook-u. Ako to funguje a čo všetko je na takúto registráciu potrebné? Ako sa stalo zvykom, registračný plugin, ktorý ponúka Facebook je klasickým IFRAME kódom, ktorý obsahuje jednoduchý formulár, ktorý je predvyplnený údajmi o užívateľovi. Okrem bežných informácií o celom mene, dátume narodenia, pohlaví či aktuálneho miesta však môžete tento formulár doplniť aj o vami potrebné údaje, ktoré si máte možnosť sami nastaviť.

Štandardný formulár pre registráciu


Pri jednoduchom kóde (viď nižšie) sa Vám zobrazí formulár, ktorý (ak ste prihlásený) zobrazí predvyplnené údaje, ktoré sú požadované prostredníctvom položky fields v requeste iframe kódu (zvýraznená časť: fields=...).

<iframe src="http://www.facebook.com/plugins/registration.php?
             client_id=ID_VASEJ_APLIKACIE&
             redirect_uri=URL_ADRESA_PRE_REGISTRACIU&
             fields=name,birthday,gender,location,email"
        scrolling="auto"
        frameborder="no"
        style="border:none"
        allowTransparency="true"
        width="100%"
        height="330">
</iframe>

Polia ID_VASEJ_APLIKACIE, URL_ADRESA_PRE_REGISTRACIU a červeno označené „fieldy“ Vám asi vysvetlovať nemusím, no pre istotu. ID_VASEJ_APLIKACIE je ID aplikácie, ktorá získa právo na prístup a autentifikáciu.

URL_ADRESA_PRE_REGISTRACIU je URL na obslužný script, ktorý vykoná akciu zápisu do Vašej databázy. Tu si môžete pridať ešte jeden parameter, ktorý bude riešiť registráciu na stránke facebook-u, čo je vhodné, ak nemáte vlastnú databázu. Ide o parameter fb_only (true/false), ktorý je defaultne na hodnote false.

Ak pošlete tento parameter s hodnotou true, facebook bude riešiť registráciu do Vašej aplikácie lokálne. O tom ale v niektorej inej časti, v ktorej sa budeme venovať overovaniu registrácie pomocou facebook-u.

Ak však chcete formulár, ktorý bude mať ešte aj iné položky, môžete si ich vyšpecifikovať, avšak tieto parametre sú posielané ako dáta JSON-u, takže môžete použiť iba FBML script, ktorý by mohol vyzerať následovne:

<p>
<fb:registration fields="[
 {'name':'name'},
 {'name':'email'},
 {'name':'location'},
 {'name':'gender'},
{'name':'birthday'},
 {'name':'password'},
 {'name':'newsletter', 'description':'Chcete dostávať newsletter?', 'type':'checkbox',  'default':'checked'},
 {'name':'captcha'}]" redirect-uri="URL_PRESMEROVANIA"></fb:registration>
</p>

Ako môžete vidieť, sú tam použité bežné názvy fieldov, ktoré sú používané aj v prvom prípade, no je tam ešte aj pár ďalších, ktoré sme v pôvodnom type nemali. Pribudli polia ako napríklad Password, newsletter s parametrom description a type a jeden field s názvom captcha.

Field password umožní užívateľovi zadať heslo, ktoré bude použité pre registráciu vo Vašej aplikácii. Nejde o heslo k FACEBOOK-u! Field newsletter je typom checkbox, pričom default parameter je nastavený na checked, čo vo výsledku vygeneruje vo formulári zaškrtávacie políčko, ktoré už bude zaškrtnuté.

Aby sme si povedali čo to o typoch a ich dostupnosti... Dostupné sú:

  • text - určené pre textový input field (jednoriadkový)
  • select - pre dropdown menu na výber
  • date - určený pre dátum

Špeciálnym parametrom je tzv. Typeahead, ktorý určuje závislosti prostredníctvom OpenGraph protokolu. Preto ak by sme chceli pridať napríklad obľúbeného interpreta, pridali by sme niečo ako

{'name':'musician' , 'description':'Obľúbený interpret', 'type':'typeahead', 'categories':['musician']}

A výsledkom by bol potom takýto formulár:

V položke Obľúbený interpret sa pritom automaticky začnú popri písaní pridávať nápovedy, pričom ak si nejakú vyberiete, pripojí sa fotka (ak existuje) ak nie, zobrazí sa ikonka. Použiteľné možnosti sú v zozname typov opengraph (http://ogp.me/#types).

O úspešnosti registrácie bude užívateľ informovaný pomocou popup okna, pri ktorého akceptácii (a aj zrušení) je stránka presmerovaná na zvolenú URL, pričom všetky dáta sú posielané v tzv. podpísanom requeste, ktorý sa už spracúva pomocou API, napríklad PHP Facebook API.

František Čaník František Čaník

Programátor, webdesigner a webdeveloper niekoľkých webových projektov. Má za sebou prácu v reklamnej agentúre, médiách a na rôznych pozíciách v oblasti IT.


Hodnoť článok:
0 0

4 komentáre k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

0 0 František Čaník 29.11.2011 01:37:14
@Peter Lauf: A ktoré dáta by si rád získal?
0 0 Peter Lauf 21.9.2011 22:44:23
Ako stiahnem dáta užívateľa do databázy keď sa prihlási ?
0 0 Ivo Vio Páleník 2.8.2011 23:08:12
k+
0 0 Miroslav Toman (fb) 8.7.2011 00:00:00
aneb Facebook si uľahčuje záhubu.
Zajtra.sk > Programovanie > FBML/Facebook > Facebook: Uľahčujeme registráciu užívateľom


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama