spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Peter Druska 2.3.2011, článok je súčasťou seriálu iOS vývojára príhody a skúsenosti
Hodnoť článok:
0 0

iOS vývojára príhody a skúsenosti (4): Začiatky - nastavenie XCode na nahratie aplikácie

Už som nahral svoju druhú aplikáciu do „App Store“ a dostal som sa hlbšie do tajomstva toho, čo a kde nastaviť, aby dobre bolo. Tento článok bude rozprávať presne o tom, čo treba k úspešnému nahratiu aplikácie do spomínaného obchodu.

Tak sa na to pozrime bližšie, reč bude výhradne o tom, ako všetko nastaviť v XCode. Túto obrazovú prestávku si dáme, kým nebudem mať nejaké výsledky, čo sa týka promovania aplikácie Rainbow Master.

Celý proces od dokončenia aplikácie po jej úspešné nahratie už nie je taký zložitý, ako sa mi prvý raz zdalo. Je to len o cviku. Každý si musím prejsť nastavením „iTunes Connect“ účtu, je to tam dobre prepojené a jedna nevyplnená vec nepustí ďalej. Takže to nechám na vás, vy to predsa zvládnete ;-). Dnes si opíšeme, aj obrazom, čo nastaviť, a kde v samotnom XCode prostredí, aby sa aplikácia dala vôbec nahrať do „App Store“.

Ide o to, že mne to dvakrát zabralo dostatočne dlhý čas (ten druhý bol už ale o polovicu kratší, ako prvý). Preto sa dá tento článok chápať aj ako návod. Verím, že niekomu ušetrí chvíľky potenia sa. Ako som spomínal v ostatnom čase, je to o statočnom dodržiavaní tzv. „How to“ i ostatných záložiek v časti „iOS Provisioning Portal“. Samozrejme popri tom treba mať otvorený oficiálny návod (prehľadne napísané PDF).

Povedzme, že certifikát vývojára máte vytvorený a spárovaný medzi „iTunes Connect“ a „XCode“, že máte ID danej aplikácie, že daná aplikácia v „iTunes Connect” je v stave „waiting for upload“ (musíte mať vygenerovaný, stiahnutý a nahratý do XCode tzv. podpis danej aplikácie), a že už chcete aplikáciu skompilovať a nahrať. Všetko vyššie v tomto odseku musíte zvládnuť sami, pretože čítanie rovnakého návodu v článkoch na zajtra.sk by bolo rovnako zdĺhavé, ako čítať si to z oficiálnych zdrojov. O znalosti angličtiny sa baviť nemusíme, je to nutnosť.

Reč dnes bude len o nastavení projektu (aplikácie) v XCode prostredí.

Nastavenie projektu v XCode

Otvorte si XCode a v ňom svoj projekt. V časti „Group & Files“ vyberte daný projekt. V mojom ukážkovom prípade je to názov „White Stork“.

Cmd+i alebo v hornom paneli ikonka „info“ otvorí okno, kde nastavíme prvé potrebné vlastnosti.

V záložke „Configurations“ zduplikujeme nejakú konfiguráciu, napr. „Release“ a premenujeme ju na „Distribution“, keďže aplikáciu chceme distribuovať.

V tom istom okne sa prepneme do záložky „Build“. Nastavíme konfiguráciu („Configuration“) na novo vytvorenú „Distribution“.

Následne sa v tom istom okne v tej istej záložke „Build“ posunieme nižšie, na nastavenie „Code Signing“ a vyberieme presne tú položku, ktorá súvisí s danou aplikáciou. V mojom prípade to už nie je Rainbow Master, ale White Stork. Toto pripojenie podpisu (ako to pre seba nazývam) sa dá uskutočniť až so spárovanými (vygenerovať pri danej aplikácii, stiahnuť, presunúť na XCode ikonku v systéme) „iTunes Connect“ a „XCode“.


Ďalej označíme názov nášho projektu v položke „Targets“. To už by sa malo jednať o samotnú aplikáciu, ktorej ešte treba nastaviť nejaké vlastnosti.

Analogicky, ako s projektom. Cmd+i alebo „info“ položka v hornom paneli XCode okna otvorí nové okno, kde vyberieme záložku vlastností „Properties“. V podstate stačí zadať identifikátor danej aplikácie, ktorý ste si už predtým zadali v „iTunes Connect“ účte pri generovaní novej aplikácie a podpisu k nej. Toto sa bude, okrem iných vecí, kontrolovať pri jej nahrávaní do iTunes.

Nakoniec, na čo nikdy nezabudnite, inak strávite hodiny hľadaním riešenia nevysvetliteľného problému, nastavte, ako chcete aplikáciu skompilovať.

Totiž, treba nastaviť ako aktívnu konfiguráciu „Distribution“, ktorú sme nedávno vytvárali a nastavovali, a zariadenie „Device“. To znamená, musíme vidieť celkové nastavenie projektu „Device + Distribution“. Ja som strávil hodiny hľadaním chyby len preto, že som mal toto nastavené na „Simulator + Distribution“. Bolo to hrozné, dokonca som aplikáciu zmazal z „iTunes Connect“ a znovu vytvoril, zovu spároval, znovu…

Po tomto všetkom stačí v hlavnej ponuke XCode aplikácie cez položky „Build“ vybrať „Build & Archive“ a aplikácia sa automaticky pridá do organizéra aplikácií, odkiaľ sa dá pohodlne nahrať do iTunes.

V podstate všetko. Ako sa mi to prvý raz zdalo komplikované (asi aj vám), tak druhý raz je to už prehľadný a pochopiteľný proces.

Peter Druska Peter Druska

Vyše 13 rokov som robil CSS/HTML šablóny webových sídiel ako Pokec.sk, Azet.sk a iných. Robil som vlastné iOS appky, neskôr som prešiel programovať najskôr do Starbug.eu, neskôr do Inloop.eu. Pomedzi to som učil chvíľu na gymnáziu, no odišiel som, pretože som bol myslením nekompatibilný. Po inloope som prešiel do firmy become.sk, kde mám za úlohu vybudovať oddelenie mobilného vývoja. Tomu sa teraz venujem naplno, popri tom robím aj vývoj pre iOS. Tu sme založili značku Bedots.eu.


Hodnoť článok:
0 0

2 komentáre k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

0 0 Barbora Kandráčová (fb) 4.3.2011 00:00:00
pre mna je to tiez to iste :)
0 0 Rasta Bezpriezviskovy-Feri (fb) 3.3.2011 00:00:00
aky je rozdiel medzi release a distribution? :) nie je distribution to iste? :)
Zajtra.sk > Programovanie > iOS > iOS vývojára príhody a skúsenosti (4): Začiatky - nastavenie XCode na nahratie aplikácie


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama