spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Michal Mekeš 16.10.2012
Hodnoť článok:
2 0

Horúce tipy od Google

že by budúca hrozba pre porovnávače ?

Využitie Rich snippets - microdata, microformats, a RDFa

Ak Google pozná čo je na stránke, tak sa to snaží kvôli zvýšenému komfortu užívateľov vo výsledkoch vyhľadávania zobrazovať v špeciálnej podobe (pri štandardnom vyhľadávaní webov).
Viecero možnosti ako Googlu povedať viac info o tom čo je na stránke:
• microdata (odporúčané)
• microformars
• RDFa

Použitie microdát je jednoduché:

<span itemprop="brand">ACME</span>
<span itemprop="name">Executive Anvil</span>

Google podporuje tieto typy obsahu:

• reviews – napr. pre produkty
• ľudia
• produkty
• firmy a organizácie
• recepty
• udalosti (events)
• hudba

Google shopping / product search

V zahraničí je možné vyhľadávať v rámci položky shopping.
Na slovensku zatiaľ táto možnosť nie je, ale čoskoro by mala byť spustená. (máme iba: obrázky, mapy, dokumenty,....) Viac info kde služba uč funguje nájdete tu.

Do budúcna sa oplatí myslieť na túto možnosť, sledovať kedy sa to u nás rozbehne a byť medzi prvými čo to začnú využívať.
Funguje to takým spôsobom, že sa na stránke vytvorí špeciálny XML feed produktov, ktorý sa nechá googlom načítavať (štruktúru ako aj podporované formáty nájdete tu)
Aj tu platia určité finty ako sa dostať vo výsledkoch na vrchol (cena, keywords v názve tovaru...)

V Čechách už táto možnosť funguje. (od konca roka 2011) Viac info tu.
Ak si chcete svoj e-shop pridať, je nutné si ho najskôr zaregistrovať v Google Merchant Center. Tu je zoznam podporovaných krajín Chýbame tam už len asi my ...

Po spustení tejto služby u nás bude možné produkty z e-shopu propagovať aj cez Google Adwords, alebo dokonca cez Google Images, nastavuje sa to v Adwords v ad extensions. Táto možnosť je sprístupnená už v US, UK, a zopár EU krajín ako Taliansko, Španielsko, Holandsko ...

Čo poviete, môže táto služba zatriasť s návštevnosťou portálov s porovnávaním produktov ?

Tu je pre lepší obrázok štúdia z Júla 2011 v DE po vstupe G Shopping.

Michal Mekeš Michal Mekeš

inspired by big boss Google ...


Hodnoť článok:
2 0

4 komentáre k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

1 0 Michal Mekeš 17.10.2012 00:42:46
@tester
Při prodeji do Spojených států do ceny nezahrnujte daň. Pro všechny ostatní země musí cena obsahovat daň z přidané hodnoty (DPH).
http://support.google.com/merchants/bin/answer.py?hl=cs&answer=188494#CZ

tu je kvazi XSD http://support.google.com/merchants/bin/answer.py?hl=cs&answer=1344057&ctx=cb&src=cb&cbid=-1ajdtkzdq4sqe&cbrank=2#CZ
0 0 tester 16.10.2012 17:58:33
fajn info, vdaka .. co sa tyka elementu PRICE. nenasiel si niekde XSDcko ? da sa tam napisat text ? lebo ak nie .. som zvedav ci tam ludia pisu s alebo bez DPH ;)
0 3 Mike 16.10.2012 14:05:03
ja to akurat riesim pre jeden eshop. RDFa jednoznacne. Pre tych, co maju problem s validitou:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML+RDFa 1.0//EN" "http://www.w3.org/MarkUp/DTD/xhtml-rdfa-1.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
0 0 Peter Dulačka 16.10.2012 09:19:36
Ak sa dá, používajte RDFa, skôr či neskôr pri tom aj tak všetci skončia kvôli tomu, koľko sa ním da opísať. A na čo sledovať kedy sa to rozbehne? Proste vieme o tom, používajme to.
Zajtra.sk > Marketing > SEO/SEM > Horúce tipy od Google


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama