spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Peter Vrábel 23.7.2012
Hodnoť článok:
1 5

Čo je konverzia web stránok?

Konverzia je zmena. Cieľom väčšiny web stránok je docieliť, aby návštevník vykonal nákup. Tento nákup tovaru, či služieb sa najčastejšie uskutočňuje v e-shope. Toto je jasná situácia, kde sa z návštevníka stáva zákazník. Nákupom tovaru, či služby bola prevedená konverzia.

Konverzia spojená s nákupom je ľahko merateľná, ale nie je to jediný typ konverzie. Poznáme niekoľko typov konverzií:

  • vyplnenie a odoslanie formulára
  • registrácia pre zasielanie spravodaja (newslatter)
  • registrácia zákazníka v e-shope
  • účasť v anketách, či prieskumoch
  • sťahovanie súborov
  • zhliadnutie videa
  • prehliadanie vopred definovanej stránky.

Všetky uvedené konverzie je možné merať a vypočítať. Výpočet nazývame aj konverzný pomer. Počet konverzií vyjadruje počet ľudí, ktorí previedli konverziu. Konverzní pomer vyjadruje výkon e-shopu webovej prezentácie, alebo len určité stránky.

Občas je potrebné rozlišovať konverziu na primárnu a sekundárnu. Napríklad v reklame môže byť primárna konverzia, výkon určitej konkrétnej stránky, t.j. privedenie návštevníka do e-shopu. Sekundárna konverzia nasledovne uskutočňuje nákup, tzn. premena návštevníka na zákazníka. Výpočet konverzie definuje obrázok.

Peter Vrábel Peter Vrábel

Všetko sa dá urobiť lepšie.


Hodnoť článok:
1 5

16 komentárov k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

0 0 tester 25.7.2012 11:38:44
aj to :) celkovo poznam tie vseobecne metody. cookies ok, to je standard .. chcel by som vediet ako vsemozne este :) ci je to efektivne, podmienene niecim ok. to by som riesil potom :) len som chcel poznat vsetky mozne moznosti :p
0 0 Michael Watzke 25.7.2012 11:28:17
Myslel som, že myslíš možnosti zmerania toho príkladu, ktorý si uviedol s tou návštevou o niekoľko dní :)
0 0 tester 25.7.2012 11:26:46
jasne, tomu rozumiem a zijem s tym. efektivita je ina vec ... tu sa riesi alo rozne sa to da spravit. preto pojem moznosti v druhom prispevku a furt namietas :)
0 0 Michael Watzke 25.7.2012 09:22:21
tester, to, ako by si to chcel riešiť ty sa dá použiť v prípade trackovania usera pokým nezavrie prehliadač. Aby sa zachovalo trackovanie aj pri ďalšej návšteve o niekoľko dní, na to treba identifikovať nejak toho človeka - prehliadač a to jedine prostredníctvom cookies.
0 0 tester 25.7.2012 09:20:19
pohoda.
ok, dik za objasnenie s tymi cookies. mozno som sa nespravne vyjadril, nakolko ja len zbieram info od developerov co ako sa da spravit, priamo to nerobim :)
0 0 Milan Vodička 25.7.2012 08:08:19
@tester ... ah, "pisem zo smartu" -> to som prehliadol :) sry
0 0 Milan Vodička 24.7.2012 23:03:30
okej no, takze je to cele zalozene na session a na tie potrebujeme mat nejaky identifikator v cookies (alebo v url), kedze mame ipv4, tak sa dostaneme k tomu, ze cookies je jedina technologia, ktora dovoluje trackovat uzivatela a teda aj konverzie. (ak nejde o priamy preklik, ale v tedy musime doverat http hlavickam)
0 0 Milan Vodička 24.7.2012 22:58:46
ano, to som samozrejme mohol urobit ;) ... islo mi o ludsky pristup a komunikaciu so slovenskymi odbornikmi ...

no idem to pozriet, dakujem :)
0 0 tester 24.7.2012 22:05:27
pisem zo smartu. google "servlet track users"
0 0 Milan Vodička 24.7.2012 19:15:59
nechapem ako sa da pomocou servletou trackovat uzivatel / konverzie ... viete naznacit?
0 0 Michael Watzke 24.7.2012 08:53:37
Si mal napísať, že to chceš počuť od neho :) (aha, už som si to všimol :)) I'm so sorry ;)

A ku možnostiam, IP adresu má väčšina ľudí dynamickú - DSL pripojenie (alebo pásmovú - mobilný internet) - veľmi nepresné, session sa maže pri zavretí prehliadača, parametre v URL môže človek bez akýchkoľvek znalostí ovlyvniť, ani to nevyzerá dobre, form treba odoslať :)

Trvácna vec na strane klienta, ktorá zostáva uchovaná je cookies - a najjednoduchšia hlavne. Dala by sa ešte robiť kombinácia IP a identifikácie prehliadača, ale to tiež nie je vôbec presné.
0 0 tester 24.7.2012 08:46:42
@michael: dik za odpoved. chcel som poprosit hlavne autora, ze kam az zajde a co vytvori :) nevadi ..

cookie nie je jedina moznost. mas tu napr. zaklad internetovej komunikacie -> IP adresa :) dalej servlety, session, hidden form field, cital som aj o parametroch v URLke .. moznosti je mnoho.
0 0 Michael Watzke 24.7.2012 08:25:07
tester: jedine cookies, buď použiť nejaký systém na meranie konverzií ktorý to zvláda, alebo si to tam dať doprogramovať. Ja mám na eshopoch naprogramované sledovanie, odkiaľ daný užívateľ chodí. Napríklad príde prvý krát na stránku, zapíše sa mu cookies s určitým ID a do databázy sa zapíše, odkiaľ ten človek prišiel. Ak s odstupom času príde z iného zdroja, zapíše sa nový zdroj, ale ponechá aj starý. Teda napríklad prvý krát prišiel z google, ale odišiel, potom sa vrátil cez porovnávač cien. A už mám sledovanie toho istého človeka a dokonca vidím z ktorého zdroja následne tá konverzia pochádza - väčšinou ten posledný preklik rozhodne o nákupe. Možno sa to dá spraviť aj v Google Analytics, netuším, tomu som sa nevenoval. Nie je to samozrejme 100%, cookies sa dá zmazať, ale to záleží na cieľovke, či vôbec vie, že niečo ako cookies existuje :))
0 0 Milan Vodička 24.7.2012 00:53:21
Google adwords, pokial si dobre spominam, pre tento pripad pouziva zapis v cookies. Cize ak uzivatel klikne na reklamu, a o dva dni urobi povedzme nakup v tom istom prehliadaci - co je standardne spravanie, konverzia sa ukaze v statistikach. Iny sposob ma nenapada. Daju sa pozorovat, ale este patterny v spravni, napr. navstevy z google/organic, kde uzivatel vyhladava nazov eshopu/stranky, povazujem za navstevu, ktora je vysledkom reklami (nemusi byt ppc), alebo je to uz vracajuci sa navstenik. Ak je vracajuci, vacsinou sa prihlasi. Urcite sa tu najde vacsi odbornik na sledovanie konverzii.


Co sa tyka clanku - trosku chudobny ... konverzia sa da opisat jednou vetou. Je to dosiahnutie vopred definovaneho akehokolvek zistitelneho ciela po navsteve stranky uzivatelom. Kazdy si vie spocitat percentualnu uspesnost.

Zajimavejsie je sledovanie custom eventov, alebo kliknuti na facebookovy like button a podobne. Facebook a Google poskytuju celkom jednoduche API na toto ... ja osobne som chcel sledovat pocet likenuti pri produkte v google analytics. Riesenie je na dva tri riadky.
0 0 tester 23.7.2012 20:44:19
suhlas, scrolloval som a doskroloval som pri tvojom mene. skoda. otakza: ako by si odmeral toto ?
A -> B1/B2 -> odchod zo stranky, o 2 dni, B2 -> C. ten isty user, bez registracie na stranke.

skus doplnit ako zmerat toto, ake su moznosti atd ... dik
0 0 Michael Watzke 23.7.2012 20:22:18
Ako to len nazvať... To, čo si napísal sa dá vygoogliť behom 10 sekúnd, chýba mi nejaká pridaná hodnota, napríklad ako zmerať konverziu, nejaký návod na nastavenie Google Analytics - alebo iný nástroj, tipy pre zvýšenie konvetzného pomeru, alebo niečo také
Zajtra.sk > Marketing > Content > Čo je konverzia web stránok?


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama