spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Peter Vrábel 19.6.2012
Hodnoť článok:
0 1

SEO - Optimalizácia pre vyhľadávače

Optimalizácia pre vyhľadávače – SEO (z angl. Search Engine Optimization) je spôsob, ako zaistiť aby sa určité web stránky zobrazovali vo výsledkoch vyhľadávania na požadované kľúčové slová v prvotných pozíciách. SEO sa zakladá na úprave web stránok a zároveň na niekoľkých krokoch podniknutých mimo stránku.

Pri tvorbe stránky sa optimalizácia zameriava na kľúčové slová. Za najdôležitejšie kroky mimo stránky sa považuje budovanie odkazov z webov tretích strán tvz. spätné odkazy. Zatiaľ čo kľúčové slová danú stránku popisujú a definujú jej obsah, spätné odkazy danú stránku hodnotia práve tím že na ňu odkazujú. Kvalitná optimalizácia zosúladí tieto dva faktory. Cieľom SEO je dosiahnutie najlepších pozícii v prirodzených vyhľadávaniach.

Koľko je faktorov pre SEO?

Faktorov optimalizácie pre vyhľadávače (SEO) je pravdepodobne 200 a viac. Slovo pravdepodobne je použité zámerne, pretože presné číslo vedia iba dobre informovaný ľudia z Googlu či Zoznamu alebo ich spoločnosti prevádzkujúce vyhľadávače. Všetci ostatný sa môžeme o tom len dohadovať.
Pretože faktorov je veľké množstvo, len ich zlomok má naozaj zásadný význam pre optimalizáciu stránok. A opäť platí, že ani tieto faktory nemožné presne určiť, najviac ich váha a dôležitosť sa mení.
O význame jednotlivých faktoroch sa vedú neustále spory. Nič to nemení na fakte že su to len domnienky, avšak spoločnosť SEOmoz sa rozhodla osloviť odborníkov na SEO a na základe ich názoru zostavuje rebríček faktorov optimalizácie pre vyhľadávače.

Ktoré sú hlavné prvky SEO?

Tak ako bolo už povedané, hlavné prvky SEO existujú len čiastočne. Je možné zistiť, že niektoré majú vyššiu váhu ako iné, avšak tieto informácie môžu byť veľmi zavádzajúce. Medzi faktory s najvyššou váhou patria:

  • nadpis stránky (v HTML title)
  • hlavný nadpis (v HTML h1)
  • kľúčové slová na stránke keywords
  • kľúčové slová v odkazoch (text)
  • spätné odkazy ( zisti kdo odkazuje Alexa)
  • indexácia stránky (crawler, spider, bot)

Aj keď týmto faktorom prikladajú vyhľadávače najvyššiu váhu (09/2011) do úvahy a vyhodnotenia vstupuje 200 premenných z rôznou dôležitosťou. Každý z týchto faktorov môže mať , za určitých okolností rozhodujúci vplyv na výsledok vyhľadávania.

Aké su užitočné SEO nástroje?

Každý kto sa zaoberá optimalizáciou vo väčšom rozsahu, používa nejaký nástroj pre zrýchlenie práce. Existuje veľké množstvo nástrojov a niektoré z nich sú úplne zbytočné (tie ktoré hodnotia kvalitu SEO) iné sú naopak kvalitné a teda užitočné.
SEO nástroje sa využívajú k návrhu kľúčových slov, zisťovanie ich váhy vo vyhľadávačoch, počtu spätných odkazov, zisťovanie duplicity či chýbajúce nadpisy alebo popisy stránok.Príklady SEO nástrojov:

Častá otázky majiteľov web stránok ktorý pomaly odhaľujú tajomstvá internetu smeruje na synergiu medzi SEO a SEM (Search Engine Marketing). Ak máme svoje webové stránky optimalizované, nepotrebujeme platenú reklamu. Avšak opak je pravdou. Využitie platených nástrojov ide ruka v ruke s optimalizáciou pre vyhľadávače.
Prirodzené výsledky a výsledky platené (najčastejšie PPC) vytvárajú tvz. synergický efekt. Jednoducho povedané 1+1 nie je 2 ale niečo viac. Teda ak môžem, tak jednoznačne doporučujem využiť SEO a samozrejme aj SEM.

Peter Vrábel Peter Vrábel

Všetko sa dá urobiť lepšie.


Hodnoť článok:
0 1

3 komentáre k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

0 0 Zoli Rosa 25.7.2014 18:10:40
mam niekto neaku skusenost s touto firmou ? http://www.peter.mistis.sk/
0 0 Peter 12.9.2012 22:21:11
Keby mal niekto zaujem o spominane ranking faktory http://www.techmed.sk/seo-google-ranking-faktory-2011/
0 0 Michael Watzke 22.6.2012 08:58:56
Peter, mal si tu uŽ aj lepšie články. Nehľadiac však na množstvo gramatických, či štylistických chýb a chýbajúcich informácií to je celkom fajn úvod do optimalizácie.
Zajtra.sk > Marketing > SEO/SEM > SEO - Optimalizácia pre vyhľadávače


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama