spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Štefan Polgári 30.11.2010
Hodnoť článok:
0 0

VIDEO: SEO optimalizácia existuje, či chcete alebo nie

SEO, SEO Optimalizácia, Optimalizácia pre vyhľadávače. Volajte to ako chcete, ale hýbe to svetom a každý to chce mať. Každý chce byť prvý a každý má na to svoj názor. Vznikli dva názorové tábory, ktoré majú diametrálne odlišné názory na SEO.

Čo je to SEO?

Existujú dva názorové smery. Jedni si myslia, že SEO neexistuje, druhí, že SEO existuje.

SEO neexistuje

Prví, koalícia, hovoria o tom, že SEO jednoducho neexistuje, že je to mýtus a nikto naozaj nevie, ako to funguje. Áno, to je pravda. Súhlasím. Iba pár zasvätených v Seznam.cz či Google vie, ako algoritmus na vyhľadávanie skutočne funguje a nikdy nám to nepovedia.
Koalícia zastáva názor, že stačí urobiť kvalitný web, produkovať kvalitný a zaujímavý obsah a ste za vodou. Ľudia budú na váš web sami prirodzene odkazovať, návštevníci sa pohrnú z vyhľadávačov a všetci budú šťastní.

SEO existuje

Opozícia, v podobe SEO optimalizátorov má však logickejšie argumenty. Príklad zo života: Kto bude sám od seba prirodzene a rád odkazovať na web o "plastových oknách". Kto napíše blogpost o firme, ktorá predáva tak úžasné okná? Nikto. Síce má firma "Plastové okná Mrkvička" úžasný web, úžasný kód, užasnú grafiku a aj si píše firemný blog, aj tak tak nemusí byť ani na prvej strane vo výsledkoch vyhľadávania. Prečo? Lebo na ňu nesmerujú odkazy.
Koalícia oponuje, že "bájna" registrácia do katalógov nie je SEO. Že je to viac-menej samozrejmosť. Dobre, zaregistrujte sa do 300 katalógov a čo? Bude na prvej strane? Na druhej? O mesiac? O rok? Možno a možno nie...

Ako predbehnúť web, ktorý má zlú grafiku, strašný kód a je na prvom mieste na moje kľúčové slovo? Veď ten web nemá ani poriadny obsah... Koalícia je úzkych. Sebelepšie snaženie sa ju nedostalo na prvé miesta. Ale stačí kúpiť pár odkazov, urobiť pár minisites, zapojiť sa do diskusií. Napísať a publikovať pár PR článkov. Že väčšina z toho je samozrejmosť ? Ak áno, tak potom SEO naozaj neexistuje... :-)

No vie pán Mrkvička, či jeho webmaster, ako sa to má robiť efektívne? Nie výborne, stačí efektívne...

A práve to je to, čo by mal "SEO optimalizátor" vedieť.

Štefan Polgári Štefan Polgári

Študent marketingovej komunikácie, ale aj projektový manažér, analytik a zástanca automatizovaných systémov a rýchlych riešení. "Bez práce nie sú koláče. No továreň na koláče si vymyslieť môžeme". Nájdete ma na polgári.sk a na Twitteri @StefanPolgari


Hodnoť článok:
0 0

12 komentárov k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

0 0 Miroslav Hirjak (fb) 12.12.2010 00:00:00
SEO opitmalizacia je mozno chyba, ale ak si tym chces zvysit svoje SEO, tak potom by som to az za taku chybu nepovazoval ;) http://www.seopedia.sk/blog/seo-optimalizacia-je-to-blud/
0 0 Štefan Polgári (fb) 3.12.2010 00:00:00
:D :D :D
0 0 Roman Fordinál (fb) 3.12.2010 00:00:00
pozor na castu chybu slovneho spojenia "SEO optimalizacia", lebo = "Search Engine Optimization optimalizacia" co je nezmysel, rovnako ako napr. "LCD display".
0 0 Roman Leinwather (fb) 30.11.2010 00:00:00
Myslim, ze "nova feature" Google ktora umoznuje tkzv live preview pri zobrazenych vysledkoch vyhladavania moze v tomto priniest novy vietor do SEO ako ho pozname dnes. Bude sa klast vacsi doraz na to ako informacie prezentovat nez len na to ako vyladavac oklamat.

Prvotna SEO by mal byt samozrejmostou implementacie pre vyvojara. Druhotna (ako vytvorit dojem popularnej stranky pokial takou nie je) aj tak vela neprinesie pokial na stranke nesedi kvalitny produkt. A pokial na konecnej stranke sedi len "per view" reklama tak zarobok v ramci SK je zanedbatelny, cize, skoda namahy. Na celosvetovom trhu sa z takejto taktiky dokaze vytazit len tym najlepsim a hracov je tam pozehnane.

Venujme radsej cas produkcii kvalitnych produktov.
0 0 Chyno Rasťo Chynoranský (fb) 30.11.2010 00:00:00
Preco by mal byt pojem 'SEO optimalizacia (ehm... staci 'SEO') zly?
OT: Myslim, ze keby si sa pozeral do kamery, tak by to pomohlo k lepsiemu dojmu z prezentacie. No offense. :)
0 0 Zdenko Pek (fb) 30.11.2010 00:00:00
V tom suhlasim. Ja mam radsej, ked su stranky pouzitelne a pristupne, mam to rad, mam rad ked maju zaujimavy obsah a prinasaju nieco nove. Nemam rad nepouzitelne a nepristupne weby, ktore robia SEO. On-page je neovereny fakt? On-page je presne to co potrebuju navstevnici. Oni potrebuju nadpisy, potrebuju prelinkovanie, potrebuju bold, potrebuju alty, potrebuju titulky a google je jeden z tych navstevnikov. To je overene :-)
0 0 Štefan Polgári (fb) 30.11.2010 00:00:00
SEO je SEO a pouzitelnost je pouzitelnost :) podla mna je SEO menej podstatne, ako prave pouzitelnost ... lebo je rozdiel spravne spracovat 5 ludi, ako nespracovat 500 ... + nieco ako ON page je len to, ako by sa to v skutocnosti malo robit. Nadpisy, prelinkovanie, bold, klucove slova, alt, title, meta ... to su len veci, na ktore sa casto zabuda a mali by tam byt. Dovolim si tvrdit, ze ON page je len neovereny fakt, ako to vnima google a "ako by to podla neho malo byt"
0 0 Zdenko Pek (fb) 30.11.2010 00:00:00
Martin Hrkut: preco? Lebo z kazdej strany su majitelia bombardovaní iba SEO SEO SEO a LINKY LINKY LINKY. Zabudaju na PRISTUPNOST a POUZITELNOST co su myslim, ze velmi klucove aspekty kazdeho dobre fungujuceho webu. Ludia nechapu naco to je dobre. Ides na konferenciu SEO SEO SEO, ides na internet a same clanky o SEO SEO SEO. Kde nechali PRI a POU? Mar. pracovnici daco o tom vedia nepochybne a mozno aj vela, ale nechapu suvislost medzi A a B a C. Cest vynimkam. A najhorsie je ak niekto povie, ze to nechce lebo to je drahe. :-)
0 0 Martin Hrkut (fb) 30.11.2010 00:00:00
zdenko : plny suhlas. uz samotne vytvorenie "dobrej web stranky" obnasa hromadu prace a vedomosti pre nu potrebnych. velku cast SEO tvori hlavne onpage optimalizacia. dnes sa vsak vsade rozmaha pokladat za SEO len ziskavanie backlinkov. preco ??? nehovorim ze niesu dolezite. ale su stale len castou celeho procesu.
0 0 Katarína Šavelová (fb) 30.11.2010 00:00:00
Povedala by som ze k skupine SEO neexistuje pises presne to, co je sucastou SEO. A ktym linkam....nesatčí mať len spätné odkazy...doplnila by som jeden dôležitý fakt... je rozdiel odkaz v podobe klasickej WWWčky - napr. www.ruonline.sk a rozdiel v linku s klúčovým slovom napr: SEO služby z odkazom na daný web RUonline. S takýmito odkazmi sa posúva weba na toto dané kľúčové slovo vo vyhľadávaní.
0 0 Zdenko Pek (fb) 30.11.2010 00:00:00
Vieš Štefan na jednu stranu ma Tomašov článok niečo do seba i ked po jeho precitani som bol neuveritelne sklamaný, ze take nieco napisal, ale pochopil som ucel toho clanku. V podstate ma pravdu, ak vytvoris dostatocne zaujimavy a pritazlivy obsah ziadne SEO ti netreba avsak sam Tomas asi netusi, ze i to je SEO optimalizacia. Nakolko linkbaiting je to najefektivnejsie co moze existovat. V tvojich videoblogoch si to povedal velmi strucne a ja by som to dokazal povedat este strucnejsie. Pre mna je SEO to ak sa zvysi navstevnost a s tym aj konverzie. SEO ide ruka v ruke s pristupnostou a pouzitelnostou webovych sidiel, ale toto si mnoho majitelov neuvedomuje. Mnoho z nich ma nepouzitelne weby, ale tlacia sa dakde na prve pozicie. Naco? Kliknem a i tak odidem a potom nadavaju, ze preco to nefunguje a vsetci odchadzaju.
0 0 Peter Kučerka (fb) 30.11.2010 00:00:00
az na ten termin PR clanok :)
Zajtra.sk > Marketing > SEO/SEM > VIDEO: SEO optimalizácia existuje, či chcete alebo nie


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama