spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Peter Vrábel 23.3.2012
Hodnoť článok:
0 0

Vedenie boja, alebo ako realizovať nápad

Len nápad nestačí, treba sa pripraviť a bojovať. Trh je nekompromisný.

Vedenie boja
Neštudoval som marketing, manažment, ani reklamu, ale mám pocit, že publikácie, ktoré popisujú marketingové stratégie, sú písane tak psychologicky a frázovito odborne, že sa v nich strácam.
Podľa môjho osobného názoru klasické marketingové poučky 4P (Product, Price, Place, Promotion) a pod. nám v dnešnom modernom a interaktívnom svete moc nepomôžu.Osobne by som marketingové stratégie prirovnal k vedeniu boja, nejakej bitve.

Na porovnanie:
Marketing:je obchodná, výrobná politika... výrobná vychádzajúca z požiadaviek trhu zameraná na dosiahnutie maximálneho ekonomického efektu v trhových vzťahoch.
Vedenie boja:je založené na bojovej taktike, ktorá vychádza z prieskumu sily a prostriedky nepriateľa. Taktiež vyhodnocuje jeho spôsoby vedenia boja.

Vedenie boja

Určite tak ako ja, aj vy ste si všimli častejšie útoky reklamy, ich agresivita, vyjadrovanie a nástroje sa priečia ľudskému chápaniu. Je takáto forma účinná? Dokedy? Otázku by som definoval inak. Vyhrávajú ty silní, alebo ty rozumní? Prirovnal by som to k novému boju na trhu. Ak máš nápad a chceš ho realizovať (služba, alebo produkt) a ak chceš vyhrať súboj, skús zvoliť správnu bojovú taktiku! Ako to riešia generáli?

1. Prieskum sily
Ak chcem niečo dosiahnuť, musím poznať seba, ako aj nepriateľa. Tak ako kontrarozviedky informujú o vývoji nepriateľa, tak sledujú a zveľaďujú vlastné možnosti. Čiže, na to, aby som mohol začať boj, potrebujem popísať všetky moje plusy a mínusy. Ak som popísal svoje definujem aj protivníkove. Často sa stretávam so sebaklamom. Opíjanie sa rožkom, možno to poznáte. Veľké reči, ale nedosahujem ani polovicu schopností konkurencie. Preto, ak chceš byť úspešný, buď objektívny. Máš veľa nedostatkov? Nevadí, vieš o nich a môžeš ich odstraňovať. Ale, boj ešte nezačal. Ak to nezvládneš sám, priber nových bojovníkov. Definuj im cieľ a prehodnoťte taktiku. Vždy je možnosť.

2. Vypracuj si správnu taktiku boja.
Presne popisuje, ktorý bojovníci kde a kedy zaútočia. Treba si uvedomiť, že nesprávnou taktikou budeme porazení. Taktika boja je presne do detailu vypracovaný dokument. Popisuje každého bojovníka, jeho úlohu v boji aj výsledok, ktorý prinesie. Taktika boja musí mať vždy záložný plán. Čiže, musíme dopredu odhadovať ako sa súper (trh) zachová, kde sa pohne a ako zareaguje.

3. Používaj zbrane, ktorým rozumieš.
“Internet“ ako jedna z najmocnejších zbraní bežného trhu je naozaj silná. Preto, ak chceš vstúpiť do boja, naštuduj si čo dokáže, ak na to nemáš, nájdi si niekoho. Zbraní je dosť, ale niektoré sú neúčinné a sú drahé. Internet, je dobrý sluha, ale zlý pán. Zjednodušene vysvetlené, ak sa pustíš do boja a si vyzbrojený touto zbraňou, záleží na tom, ako ju použiješ. Ak hodíš kameň do vody, vlny ktoré sa šíria ku brehu nezastavíš. Rozmýšľaj, aký kameň vhodíš a nezabudni kam ho máš hodiť. Ja už som ich niekoľko hodil, ale boli také malé, že sa ani hladina nepohla.

4. Nie všetko je žold.
Tak ako pozorujem okolo seba rast nových bojovník, vidím ich zápal. Definoval by som ich ako rytierov, ktorí idú sa svojim cieľom a riadia sa podľa pravidiel. Preto, ak vieš človeku definovať, prečo má za teba bojovať, bude to robiť z presvedčenia. Ak si najmeš žoldnierov, stále to bude len človek ktorý vie ako, ale robí za to. Hľadanie je náročné, ale nie každý boj sa dá vyhrať. Hľadaj cieľ svojej cesty, tak ako dobyvatelia chceli zveľaďovať ríšu. Bojuj aj ty o svoj sen.

5. Nikto nepovedal, že to bude ľahké.
Na aký veľký boj sa odhodláš, taký veľký cieľ dosiahneš. Ak by sme všetci vedeli všetko, nikto by nič nepotreboval a preto aj ja stále hľadám nových bojovníkov. Ak začneš jeden boj, sústreď sa naň..., venuj mu všetku energiu..., podporuj svojich bojovníkov..., buď im vzorom. Myslím si, že to platí a už som sa aj o tom presvedčil, že len ťažké veci majú svoju cenu.

Slovo na záver:
Ak sa zamyslíš, tak celý život je boj. Boj o miesto v spoločnosti. Boj o existenciu samého seba. Boj o postavenie. Vždy a v každom boji sme si zvolili taktiku, či už vedome, alebo nevedome. Preto, ak rozmýšľaš nad tým, aký je to správny smer? Osobne budem aj ďalej študovať knihy, ktoré frázovito a odborne popisujú udalosti, ktoré vieme definovať aj sami. Ale otvorene, kto rád používa „terminus technicus“?

Peter Vrábel Peter Vrábel

Všetko sa dá urobiť lepšie.


Hodnoť článok:
0 0

5 komentárov k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

0 0 Peter Vrábel 27.3.2012 11:22:29
Každý máme chyby, snažím sa ich eliminovať :)
0 0 Lukáš Trki Lukáč 26.3.2012 16:11:34
Tiez nechcem byt velmi zly ale napisat clanok ok... spravit nejaku hrudku ... stane sa... ale napisat v tvojom veku TY silny... to uz je trosku moc :) Daj to sestre alebo priatelke najprv :) Inak zaujimavy clanok :)
0 0 Peter Vrábel 25.3.2012 09:11:13
Ďakujem. Opravené.
0 0 Neo 24.3.2012 23:28:23
"zároveň študujem III. stupeň vysokoškolského štúdia. "

dufam ze nie Slovensky jazyk :D
0 0 Daniel Dasty 24.3.2012 16:37:20
"Vyhrávajú ty silný, alebo ty rozumný?"

... trhá mi to oči ...
Zajtra.sk > Marketing > Content > Vedenie boja, alebo ako realizovať nápad


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama