spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Peter Vrábel 14.3.2012
Hodnoť článok:
0 0

Natlačil mi to do ruky ...

Niektorý si myslia že to pomôže a poškodzujú si svoje meno a mienku. Dása to aj inak, ak zapojíme kreativitu, dizajn a myšlienku.

Stalo sa mi to opäť. Kráčam si mestom (Košice) a riešim problematiku reklamy, marketingu a efektívny, ako aj dosah týchto nástrojov. Tu z nenazdajky kde sa vzal, tu sa vzal, stál predo mnou človek a tlačil mi do rúk akýsi zdrap papiera (leták).Tvár ako z kameňa respektíve ako by ho niekto nútil. Neskôr som zistil prečo dotyčný kolportér sa tak tvári. Stačilo skloniť hlavu a pozrieť na leták OTRASNÉ !!! Kultúra reklamy (kreativita, dizaj, myšlienka ) na bode mrazu. Grafika ako úvodné texty z T602. Rozdýchal som to a zamyslel som sa.

Určite sa to stalo aj Vám a možno niekoľko krát za deň. Trošku som začal pátrať a vypytovať sa kolportéra letáku prečo to robí, za čo a podobne. Pretože sa pohybujem v tejto oblasti, zaujímalo ma to. Trápila ma otázka prečo nadnárodné korporácie vynakladajú milióny na výskum efektivity reklamy a úspešného predaja. A naši "podnikatelia" poznajú len okraj reklamy (osloviť) aj to negatívne.

Ako to riešia „naši“
Vysvetlenie: Nízko nákladový papier (80g niekedy aj menej) bez akejkoľvek povrchovej úpravy (vyzerá ako recyklovaný) potlačený obojstranne s jednou farbou 1/1 formát štandardne A5 alebo atypický. Myslím si, že efektívny text nebudem opisovať. Len pre spresnenie akcia na topánky a obuv -50% veľký, zľavnený výpredaj podsedných zásob ! Klasika. (odpad, humus, lacné, neefektívne) jednoducho katastrofa.

A už prichádzame na to prečo nás to nezaujíma! Nás síce nie, nás to len otravuje ale zadávateľ reklamy (väčšinou aký tovar taká reklama - subjektívny názor) vyžaduje spätnú väzbu čiže reakciu na ponuku (ak o niečom takom tuší). Bude podľa mňa pravdepodobne nulová a keď nenulová tak sa možno dostane na náklady letáku 5000 ks odhadujem 100 EUR. Grafika robená doma vo Worde. A aby som nezabudol 2x20 eur za 8 hod. rozdávania presnejšie otravovania kolportérom.

Ako by sa to dalo riešiť ?
Skúsme to zobrať z iného pohľadu, napríklad GRAFIK. Leták vo firme stojí cca 50 eur (min 3 návrhy). Je to efektívny pútavý a správne orientovaný plagát ale nemá nič s efektívnou reklamou ak mu chýba kreatívna myšlienka a kultúra predaja. Ľahko sa povie ale vysvetlíme si to.

Ako by som to riešil ja ?

Predstavme si že dotyčný obchodník vytlačí svoju ponuku na obal 20g keksíka (polovičná horalka) pri 5000 ks je to cca 0,05 - 0,08 za kus. Text na keksíku formulujem nasledovne:
Ak ku nám prinesiete tento obal (recyklácia) z keksíka pridáme vám navyše k vášmu nákupu zľavu 20%. Ponuka je široká a aktuálne prebieha letná zľava. Ceny v obchode a na produkty nastavím tak aby po použití obalu nepresiahla zľava jedného nákupu 40%. Možno si teraz povieš veď je to to isté. Áno je, ale psychológ povie, že nie a prečo ? Ak pekné dievča oblečené do firemnej rovnošaty vyzbrojíte ich keksíkmi a nechajte ju v tandeme cestovať autobusom a tam budú ľuďom rozdávať keksík nikto sa nepohnevá (možno naopak potešia sa). Poprípade nech idú do zoo alebo na kúpalisko či iné spoločenské miesto.Nikto sa nemusí viazať na mesto či už priamo na centrum. Zmysel je v tom že daný človek bude rád ak mu ponúknete niečo čo ho neotravuje ! A vtom je zmysel efektívnej reklamy !

Určite si poviete že to nie je to také jednoduché. Odpoveim Vám hneď: máte pravdu, nie je !. Preto existuje fakulta umení, preto sú kreatívne štúdia, preto sú grafici a preto su reklamné agentury. A preto je aj ZAJTRA.sk a dáva možnosti. Preto čakám kedy sa skončí nekonečné otravovanie a dehonestácia slova reklama.

Ak máš svoj nápad tak ho vyjadri, budem len rád.

Peter Vrábel Peter Vrábel

Všetko sa dá urobiť lepšie.


Hodnoť článok:
0 0

20 komentárov k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

0 0 Loch Ness 7.6.2012 21:11:21
Peter Vrabel - osobne pracujem vo firme ktora sa zaobera distribuciou letakov a čo sa tyka tvojho článku tak by som tam doplnil ešte jednu podstatnu vec a to je že:
@ takyto typ ludi si ešte myslia že s 5000 ks letakov budu mat min. 2500 zákazníkov.

Ale zas na druhu stranu su firmy ktore investuje nemale prostriedky do reklamy (letakov) a živia tým nemalu skupinu ludí. Ale tí aspon maju realny pohlad na uspešnosť letákov čo je zyčajne 1 až 5%.
Ak by si ešte niekedy chcel písať o letákoch kľudne ti pomožem s informáciami.

Pekný deň prajem ;)
0 0 ... 3.5.2012 07:26:53
Peter Vrábel dakujem za clanok.
0 0 Miloš 21.3.2012 16:14:09
Ako keby si to nemal jedno. Ľudia, ktorí na také akcie chodia nakupovať nepotrebujú mať vyčačkaným písmom z Wordu 2010 napísané o čo ide. Pre nich je podstatné, že kde, kedy a čo. Iná skupina ľudí by tam nešla nakupovať ani keby im dali keksík.

Robil som vo firme, ktorá jednému takémuto predajcovi istú dobu tlačila tieto letáky. Načo farba? Aj leták niečo stojí, čiernobiely je lacnejší. Načo peknučké texty? Ľudí zaujíma, aký majú sortiment, takže požiadavka bola, ak sa upravoval leták, aby sa tam napchalo toho čo najviac. Zvyčajne tuším pripravený súbor nosil on, ale keď bolo treba, dal informácie a my sme to upravili. Nezabúdaj, že obal na keksík treba nastrihať, zabaliť ten spomenutý keksík doňho a to je cena navyše. Takže ako som už vyššie uviedol, tu reklama nehrá rolu, kto tam chce ísť nakupovať, môže tam mať leták aj na toaleťáku vytlačený.
0 0 Michal Hadár 16.3.2012 20:13:19
Akosi mi to nedalo, prekusol som tie chyby a precital som si clanok. Zozaciatku som bol dost skepticky ale velmi milo ma prekvapil napad s keksikmi :) .. a dodavam niekolko mojich nazorov:
- (vseobecne) myslim ze dobry grafik dokaze spravit dobry letak aj jednofarebne a na 80g papier. Staci len trocha vkusu a kreativity. Ako ukazku uvediem web: http://leozakour.com/v1/ Urcite sem neplati ze co je drahsie, je aj lepsie, pretoze som neraz videl velmi zle, gycove letaky na fotopapieri
- (ku konkretnemu pripadu) letak by mal tiez kvalitou zodpovedat alebo len mierne prekracovat kvalitu obchodu/tovaru. Ak bude letak prilis nobl, pripadny zakaznik sa moze otocit rovno vo dverach osarpaneho butiku.
- keksiky su fajn napad no urcite stupne cena niekolko nasobne - len za keksiky podla ceny ktoru si uviedol das min 250€ co je uz dvojnasobna cena letakov a potrebujes este vymysliet tlac obalov + balenie alebo tlac na lepiaci papier a lepenie, cize sa cena moze vysplhat az na 4-nasobok
- a posledny uz len naozaj kozmeticky detail - do zoo roznasat keksiky/letaky miestneho obchodu nieje najlepsi napad pretoze do zoo chodi vacsina ludi z mimo mesta
.. ale inac ajtak celkom slusny clanok a budem sa tesit na dalsie :)
0 0 Michal Obeda 15.3.2012 10:03:59
Martin Litvaj - alebo ako sa hovorí "rozumnému napovedz, hlúpeho kopni". Aj kvôli ľuďom sa tu vyskytli v diskusii, vyzerajú slovenské weby tak, ako vyzerajú. A čo sa týka nových informácií v článku, to som už písal v jednom z mojich komentárov, viac sa k tomu nebudem vyjadrovať (lebo vidím, že to pochopiť nechcete).
0 0 Michal Hadár 15.3.2012 09:16:21
okej, gramatiku neovladas ale ak ma mat clanok nejaku hodnotu, musi byt gramaticky spravne. Su ludia co prestanu citat clanok po 2-3 hrubkach ak ich nejako vyslovene neuputa (medzi nich patrim aj ja :) ).
Ja by som v tvojom pripade dal clanok pred zverejnenim vzdy prekontrolovat niekomu kto naozaj vie gramatiku a nie kolegyniam. No offence :). Nestoji to vela a zvysi to hodnotu clanku. Kludne to mozes poslat aj mne - tiez niesom na gramatiku expert, ale take zakladne pravopisne chyby urcite najdem ;).
0 0 Martin Litvaj 15.3.2012 03:14:49
jak sa hovori, rozumny clovek hlada v clanku nove informacie a hlupak len chyby. vdaka ludom z tejto druhej skupiny potom zajtra.sk a ostatne slovenske weby vyzeraju tak ako vyzeraju, bohuzial slovensky narod to ma asi v krvi.
0 0 Jozef Strachan 15.3.2012 01:54:22
Tiež mám skúsenosť s kolportérmi v Košiciach a takéto reklamy ma vedia takisto vytočiť. A tiež nepochopím cirkusantskú reklamu, keď si niekto dá pred predajňu nekvalitné reproduktory, z ktorých idú nezrozumiteľné a nepravdivé hlúposti typu: "najchutnejšie zákusky v meste". Myslím, že vcelku s tebou môžem vo všetkom súhlasiť a nad nejakou gramatikou som sa ani nepozastavil. Podľa mňa ide hlavne o obsah a ak aspoň pre niekoho je zaujímavý, tak je to úspech.
Kľudne si prečítam ďalší článok a dúfam že sa nenecháš demotivovať takouto agresívnou kritikou.
0 0 Michal Obeda 14.3.2012 22:21:56
@Peter Vrábel - netvárim sa ako "dokonalí", ja som proste dokonalý. Ale páči sa mi, ako si si dal námahu s vyhľadaním môjho mena. A keď si to už dokázal nájsť, tak si si mal nájsť, čo všetko som popísal a/alebo urobil. Pokiaľ ide o moje články, tak nemám potrebu písať na tomto webe.

@Jakub Senko - prečo by som mal opravovať cudzí článok? Je to jeho vizitka, nie moja.
Pozrite, ak sa vám nepáčia moje komentáre, tak píšte články tak, aby som ich nemusel písať.
0 0 Jakub Senko 14.3.2012 21:19:18
@shaggy - prosím. Prosím (ešte raz - prosím), už sa vykašli na tieto drísty a namiesto písania takýchto dlhých odstavcov do komentárov pošli opravený článok, nech ho Peter môže upraviť, aby sa páčil aj tým, ktorý silou-mocou musia pindať do všetkého - aby boli nasratí ešte viac, pretože v článku nenájdu ani jednu vec, ktorá sa dá vytknúť.
Vďaka

A teraz k veci: veľmi dobrý článok. Asi si ho dám niekde do záložiek a pri najbližšom klientovi, ktorý bude krútiť hlavou nad cenovou ponukou, mu strčím do ruky vytlačenú verziu so zvýrazneným posledným odstavcom.

Vďaka ;)
0 0 Peter Vrábel 14.3.2012 21:02:46
Andrej Špička pre teba iba smiech. Tváriš sa ako dokonalí, kritiku príjmem, ale ty si nepublikoval ešte nič aspoň nie tu.
0 0 Michal Obeda 14.3.2012 20:39:14
@Peter Vrábel - ešte raz, budem pre istotu písať pomaly.
- pri minulom článku som hodnotil obsah a bolo zle, že hodnotím obsah,
- pri tomto článku som hodnotil formu a bolo zle, že hodnotím formu.

Ale stále platí - píšeš odborný článok, si vysokoškolák, základy pravopisu musíš ovládať. V opačnom prípade si na tej vysokej škole omylom, alebo si ignorant. Vyber si.
A ani pred dvojbodkou sa nepíše medzera.
0 0 Peter Vrábel 14.3.2012 20:29:21
>shaggy : Časti strojov. A ja si robím čo ja chcem. Tvoj názor rešpektujem ale vyjadrovať sa dá dvoma spôsobmi obsahom a formou. To som sa naučil aj na vysokej škole. Už sa s podobným názorom stretol. Dotyčný neriešil obsah (bola to štúdia pre riadenie výťahov) ale formu (riadkovanie, odrážky, font a podobne). A potom sa na SVK hráme na mudrcov a odborníci nám odchádzajú do zahraničia. Stači sa pozrieť koho máme vo vláde. Odraz národa. Aký národ taká politika. A vie ma to dosť rozhádzať keď pozerám na tvoje komentáre (len kritika) a ešte aký obsah, hlavne že to je správne. Kvalita môjho písania nie je zlá je NAHOVNO a som na to hrdí. Ak ti to vadí, tak si to vytlač a zaves na záchod. >Malucky: Ďakujem
0 0 Michal Obeda 14.3.2012 20:16:18
@Peter Vrábel - "čo sa týka gramatika", tak je pekné, že študuješ katedru konštruovania dopravy, ale vysokoškolák by mal mať vyjadrovanie zvládnuté na určitom stupni (a ten by mal byť vyšší ako u človeka s priemerným vzdelaním).

Myslel si si, že na zajtra.sk sa zameriavame na podstatu problému? Hmm, keď napíšem k tvojmu článku, že je plný bludov, nezmyslov a že vydávaš svoje domnienky za overené tvrdenia, tak mi bolo povedané, že mám napísať niečo ja. Keď ti povieme, že kvalita písaného slova je v tvojom prípade veľmi zlá, tak je opäť zle. Môžete ma všetci ukameňovať, ale ak na niečo nemám, tak to nerobím. A ty by si sa mal radšej venovať štúdiu dopravy a logistiky.
0 0 Lukas Malucky 14.3.2012 20:07:36
ach tie kolegYne :)
0 0 Peter Vrábel 14.3.2012 19:50:43
Michal Hadár a shaggy - čo sa týka gramatika ani to nekomentujem. Čo sa týka narážiek, pozrite sa čo definuje L. Štúr. A k môjmu štúdiu. Študujem katedru konštruovania dopravy a logistiky odd. časti strojov. Venujem sa CAD a CAM systémom. BTW v štúdiu sa zameriavam na torzne kmitajúce mechanické sústavy a využitie pneumatických pružných hriadeľových spojok. Za prvý rok mám 4 zahraničné publikácie v anglickom jazyku. Ale priznám sa zo slovenského jazyka som mal 4 na zakladke a nehanbím sa za to. Firemné články mi kontrolujú kolegine (som rád že ich mam) alebo manželka. Publikoval som članky aj v študentskom časopise (bola tam korektúrka). Myslel som, že na zajtra.sk sa zameriavame na podztatu nie na formu ale poho. Taktiež slovenčinu som sa doučil ovládam komplet gramatiku ale pravidlá neviem aplikovať. Každý máme chybičky. OK čiže keď ma niekto VŠ je automaticky dokonalí ? A ja riešim marketingové stratégie (hlavne kombinácie) pre dosiahnutie efektivity a ciela. V prípade záujmu pošlem životopis. BTW ďakujem za upozornenia :)
0 0 Nomak 14.3.2012 18:58:58
nejaké i alebo y nezmení podstatu o čom písal ...

tiež som sa neraz pozastavil nad letákmi "z ulice" alebo doma v schránke, keď ma to graficky nezaujme do 5 sec ide do koša a je mi jedno čo za zľavu som dostal alebo kto ma koncert dnes večer.
príklad s horalkou bol pekný no pravdepodobne nikde inde nepoužiteľný (nechcel by som v buse dostať jednu ponožku ... )

ľudia čo takto odfláknu reklamu si nezaslúžia aby sa o nich vedelo, pritom niekedy stačí pol hodinka v indesigne
0 0 Michal Obeda 14.3.2012 18:53:59
@Michal Hadár - nielen to. Od človeka, ktorý pracuje v marketingu by som očakával viac než základné znalosti z písania textov - napríklad, že pred interpunkčnými znamienkami sa nepíše medzera, že by sa nemali používať tri výkričníky atď.
Text vyzerá, ako keby to písal "niaki dvanácť ročný chlapec ktorí si chce popísmenkovaď".
0 0 Andrej Očenáš 14.3.2012 15:16:44
pekny clanok
0 0 Michal Hadár 14.3.2012 15:09:41
treti stupen VS a nepoznat ake i/y sa pise v nominativne mn. cisla .. tomu sa hovori evolucia :))
Zajtra.sk > Marketing > Reklama > Natlačil mi to do ruky ...


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama