spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Ján Baláž 28.11.2010, článok je súčasťou seriálu Ako písať blog
Hodnoť článok:
0 0

4 overené rady proti tomu, aby na vašom webe zdochol pes!

4 rady pre blogerov a autorov stránok s článkami. Zabráňte tomu, aby na vašom blogu zdochol pes!

V jednej nemenovanej slovenskej obci (možno aj vo viacerých) stojí pri jazere bufet. Je to bufet ako každý iný, ale tento je predsa niečím odlišný. Miestni štamgasti ho totiž začali nazývať „U zdochnutého psa“. Vraj preto, lebo kým vám donesú pivo, tak aj pes zdochne...

Je aj váš blog ako u zdochnutého psa?

Syndróm zdochnutého psa v skutočnosti predstavuje neaktivitu, pomalosť, neváženie si svojich návštevníkov. Prejavuje sa tým, že na blog neprispievate novými článkami, nič nemeníte, nereagujete na komentáre návštevníkov, neodpovedáte na maily a pod. Proste na vašom blogu zdochol pes, lebo sa tam nič zaujímavé nedeje. Ak mu čoskoro nedodáte prísun niečoho nového, tak vážne "skape".

Chcete zabrániť tomu, aby na vašom blogu zdochol pes? Ak áno, tak to síce nebude jednoduché, ale stačí sa inšpirovať nasledujúcimi radami.

  1. Píšte články - Za určitý čas blogovania by ste mali byť vytrénovaný tak, že časté písanie článkov vám nerobí problém. Dokonca ani v časovej tiesni. Ak nezvládate písať články ako doteraz, zmeňte ich. Nepíšte ich také dlhé alebo si vyberajte iné témy. Samozrejme, nemalo by to byť na úkor kvality. Písaním získate tréning, takže za kratší čas dokážete napísať plnohodnotný článok. Nebojte sa do toho zahryznúť!
  2. Články píšte pravidelne - Pes môže zdochnúť aj tam, kde sú veľké a nepravidelné rozostupy medzi publikovaním. To je ako keby ste čakali v krčme na prvé pivo 2 minúty a na druhé zrazu pol hodiny. To vôbec nie je dobré. Pravidelnosť je kľúč k úspechu, vaši čitatelia si totiž vytvoria návyk a budete pre nich skoro ako droga. Isteže, povolená droga. Dokázať publikovať články pravidelne je však skoro také ťažké, ako prestať byť na niečom závislý. Tým však nechcem nikoho demotivovať, práve naopak.
  3. Reagujte na komentáre - Možno sa vám pošťastí a získate zopár komentárov. možno desiatky. Ak nie sú typu „Pekný/zaujímavý/špatný/odveci článok“, reagujte na ne vždy. Komentáre sú formou diskusie, ktorá musí prebiehať vždy najmenej medzi 2 účastníkmi, jedným buďte vy. Výhody sú zblíženie sa s návštevníkom vášho blogu a vytvorenie diskusie, ktorá má informačnú hodnotu. Navyše váš blog, opäť použijem ten nádherný výraz, neskape.
  4. Príďte s novinkou - Ak je váš blog na pokraji vyhynutia, nezaškodí prísť s niečím fantastickým. Vytvorte súťaž, napíšte e-book, vytvorte seriál článkov, zaujmite novým designom alebo prvkom stránky. Buďte proste aktívny a na blog prineste sviežu novinku. Viem, hovorí sa to ľahko, ale nezabúdajte, že najväčší úžitok z toho budete mať aj tak vy. Chcete predsa návštevníkov, alebo nie?

Viete, ako sa napokon skončil príbeh s pohostinstvom "U zdochnutého psa"? Keďže sa v službách nič nezmenilo, nikto do bufetu nechodil, a tak sa mu definitívne podlomili kolená. Bohvie, či sa ešte niekedy otvorí a systém sa zmení zo zdochnutého psa na bleskového leoparda. Vy však máte šancu zmeniť váš blog už teraz.

Aké konkrétne kroky ste sa rozhodli vykonať vy? Podeľte sa s nimi s ostatnými v komentároch, nech sa všetci priučíme.

Ján Baláž Ján Baláž

Copywriter a ešte stále aj študent. Na stránke Akopisat.sk ponúkam copywriting & ghostwriting, nájdete tam aj všetky referencie.
Ak chcete sledovať moje binárne stopy, pridajte si ma na Google+ alebo ma followujte @JanBalaz.


Hodnoť článok:
0 0

2 komentáre k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

0 0 Ján Johny Baláž (fb) 28.11.2010 00:00:00
Andrej: Môže to byť témou blogu. To máte ako so sťahovaním nejakého obsahu. Na stránku príde aj 1000 ľudí, ktorí si stiahnu danú vec, ale okomentuje ju len pár. Prečo? Lebo všetci prišli len kvôli tomu, aby si niečo stiahli a niet čo napísať.
Napríklad ja tiež na svojej stránke väčšinou uvádzam vzory prác, ktoré si každý len pozrie alebo skopíruje. Nikto nemá potrebu zanechať komentár, lebo jeho potreby boli naplnené.

Ak chcete komentáre, mali by ste:
a) v ľuďoch vyvolať zvedavosť - budú sa na niečo pýtať
b) alebo udivenie - možno zanechajú komentár, že je to úžasné/neuveriteľné alebo budú mať otázky
c) priniesť niečo extrémne užitočné, za čo pár jedincov poďakuje
d) nastoliť v článku problém, ku ktorému niekoľkými vetami prizvete čitateľa, aby poradil. Každý chce uznanie, preto tí, čo sa vyznajú, napíšu komentár a ak sa im od Vás dostane uznania, možno to spravia aj nabudúce.
e) majte v článku chybu - určite Vás niekto upozorní (ale takéto komentáre asi nechcete)
f) porozmýšľajte o odmene za počet komentárov. Ak máte aspoň aký-taký základ verných návštevníkov, môže to fungovať. Otázka je, ako utrpí kvalita komentárov.
g) umožňujte zisk backlinku. Je to akási motivácia pre "zberačov linkov". Tiež je niekedy otázna kvalita komentára.
h) porozmýšľajte, kedy a prečo zanechávate komentár Vy. :)

Myslím si, že táto tematika je na samostatný článok a ďakujem, že ste sa spýtali tú otázku. Dali ste mi námet na článok. Dúfam, že som Vám aspoň trochu pomohol aj takto, i keď som nebol veľmi konkrétny.
0 0 Andrej Buday Jr (fb) 28.11.2010 00:00:00
Čo v prípade, že spĺňam 3 body, mám slušnú návštevnosť, no žiaden feedback. Nikto mi články nekomentuje. Čo potom?
Zajtra.sk > Marketing > Content > 4 overené rady proti tomu, aby na vašom webe zdochol pes!


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama