spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Tomáš Petro 9.11.2011
Hodnoť článok:
0 0

Idem s firmou na Facebook

Ako založiť profil pre svoju firmu, výber názvu, získanie prvých fanúšikov a následná komunikácia. Na čo nezabudnúť a čoho sa vyvarovať sa dozviete v tomto článku.

Z tematického hľadiska sa o tom, ako získať tisíce fanúšikov na svoj profil, respektíve ako ho najlepšie spravovať, v celosvetovom meradle napísalo nespočetné množstvo článkov.

Na rozdiel od nich by som vám chcel týmto priblížiť svoj vlastný pohľad na to, ako je možné vybudovať kvalitný firemný profil, ktorý bude mať kvalitných fanúšikov a kvalitné príspevky.

Začíname

Pokiaľ je vaším cieľom svoju firmu uviesť do povedomia širšej verejnosti prostredníctvom sociálnej siete Facebook, tak určite stojí za to vynaložiť pár minút svojho času a navštíviť nasledovnú stránku http://www.facebook.com/pages/create.php, kde si stačí zvoliť oblasť, v ktorej vaša firma pôsobí a pristúpiť k ďalšiemu kroku.
V tomto kroku je nevyhnutné brať na zreteľ fakt, že je z vašej strany želaným javom predísť tomu, aby ste vlastný firemný profil založili v tvare personálneho profilu z dôvodu potreby zadania mena a priezviska, pretože vyplnenie dvojice týchto polí od vás bude systém požadovať, čo je vzhľadom na charakter profilu, o ktorom článok pojednáva nanajvýš iracionálne.

V procese dosahovania úspechu je vo virtuálnom priestore tejto sociálnej siete veľmi dôležitým faktorom zvážiť kvalitný výber a z časového hľadiska aj trvanlivý názov firemného profilu, ktorý sa práve chystáte založiť.

Nie je vhodné do názvu zakomponovať veci, ktoré sa môžu potenciálne zmeniť vo váš neprospech vzhľadom na fakt, že názov novovytvoreného profilu nie je možné následne editovať po prekročení hranice 100 fanúšikov. Prekročiť hranicu 100 fanúšikov sa vám môže podariť aj v priebehu niekoľkých hodín. Preto rozmýšľajte dopredu.

Hneď na prvom mieste si je treba uvedomiť, že názov by mal reflektovať skutočný názov vašej firmy. Vyvarujte sa použitiu rôznych slovných spojení, ktoré s vašou firmou, firemným profilom, prípadne inou aktivitou, ktorú chcete priblížiť používateľom, nekorešpondujú. Facebook takéto stránky automaticky penalizuje a v konečnom dôsledku ich môže aj s celou vašou fanúšikovskou základňou deaktivovať.

Z tohto dôvodu voľbu názvu firemného profilu podrobte uváženému výberu a nad možnosťou jeho prípadnej zmeny popremýšľajte čo najskôr. Pokiaľ je táto možnosť stále k dispozícii. Ustavične majte na pamäti limit v podobe čísla 100 fanúšikov, ktorý vám zmenu názvu automaticky znemožní.

Ako získať prvých fanúšikov?

V prvom rade je účelové obrátiť sa na už nadobudnuté kontakty. To znamená osloviť okruh zákazníkov a obchodných partnerov. Napríklad prostredníctvom emailu. Upovedomte ich o tom, že sa váš doterajší záber na internete touto cestou rozšíril o nové pôsobisko - sociálnu sieť Facebook.

Ďalším strategickým krokom v poradí, ktorý stojí z podnikateľského hľadiska za zváženie, môže byť umiestnenie odkazu na váš novozaložený firemný profil do podpisu emailu slúžiaceho na komunikáciu so zákazníkmi, obchodnými partnermi a ďalšími subjektmi.

Nezabudnite na nastavenie svojho užívateľského mena, ktoré vám bude pridelené s dosiahnutím počtu 25 fanúšikov vašej stránky. Prostredníctvom neho si zabezpečíte unikátnu URL adresu, ktorej úlohou je odkazovať na váš profil. Adresa môže mať podobu nasledovného tvaru (Príklad): http://www.facebook.com/example. Miesto slova „example“ pochopiteľne dosadíte už svoje existujúce užívateľské meno, o ktorom som pojednával vyššie.
../Nastavenie užívateľského mena nájdete v nastaveniach stránky v časti základné informácie. Vypíšete tam text, ktorý chcete zobraziť za lomítkom.

Ak ste sa pozorne pridržiavali rád uverejnených v tejto publikácii krok za krokom, tak ste v tejto chvíli nepochybne vlastníkom už plne aktívneho profilu s podnikateľskou tematikou. O tejto novej skutočnosť je potrebné informovať aj návštevníkov internetovej stránky vašej firmy. Jednou z možností, ktorá sa tu ponúka, je urobiť tak pomocou Social Plugins. Služba ponúka všetky nástroje, pomocou ktorých je možné ľudí prehliadajúci si obsah stránky firmy následne presmerovať na jej Faceook profil. Všetky funkcie Social Plugins sú dostupné k nahliadnutiu tu: http://developers.facebook.com/docs/plugins/

Ako komunikovať?

So stále pribúdajúcim počtom fanúšikov svojho profilu firmy je vhodné nadviazať interakciu s nimi, čo znamená robiť to, na čo je sociálna sieť primárne určená - komunikovať.

Z hľadiska atraktivity obsahu je potrebné zostaviť si programovo zaujímavý redakčný plán. Prečo píšem o redakčnom pláne v prípade Facebooku? Jednoducho preto, lebo je dobré si kvalitné príspevky pripraviť dopredu a prípadne ich nahradiť aktuálnymi. Nie je účelu prospešné profil firmy aktualizovať viackrát do dňa bez hlbšieho uváženia. Môže to pôsobiť kontraproduktívne.

Pripravte si redakčný plán, do ktorého zahrniete najpútavejšie aspekty z vašej oblasti a rozvrhnite ich na 3 až 6 príspevkov v priebehu týždňa. Niektoré zdroje môžu nabádať k pridávaniu niekoľkých príspevkov behom dňa. Podľa môjho názoru sa jedná o mylnú mienku, keďže sociálna sieť Facebook jednotlivým príspevkom priradzuje pomyselný „rank“ ( hodnotenie príspevkov ) a je irelevantné, či pridáte jeden, alebo rovno desať príspevkov v jednom slede, ak budú nekvalitné nezobrazia sa.

Popularita profilov, ktoré svoj obsah chrlia niekoľkokrát do dňa, z užívateľského pohľadu na problematiku klesá až do tej miery, že počty fanúšikov od určitého okamihu začnú klesať. Len veľmi malému okruhu ľudí vyhovuje zahlcovanie domovskej stránky svojho osobného profilu početnými aktualizáciami prichádzajúcich z vášho firemného profilu.
Na Facebooku sa na gramatiku práve veľký dôraz nekladie, avšak snažte sa vyhnúť zbytočným chybám v príspevkoch, ktorých ste pôvodcom. Výsledný dojem bude pôsobiť zaiste profesionálnejšie.

Publikujte zaujímavé, pútavé, aktuálne a ťažšie dostupné informácie

Do vybudovania kvalitného profilu ste investovali svoj čas, úsilie a peniaze. Nekazte si teda celkový výsledok nekvalitným obsahom.
Snažte sa preto vyvarovať publikovaniu čisto textových, respektíve krátkych správ. Pre užívateľov sú najviac lákavé hlavne obrázky, videá, prípadne odkazy na zaujímavé weby. Tieto aspekty takisto pomáhajú získavať lepší „rank“ ( hodnotenie príspevkov ) a tým pádom sa častejšie objavia na domovských stránkach užívateľov.

V globále sú názorovo jedny z najzaujímavejších informácií tie, ku ktorým sa užívatelia nemajú možnosť dostať inou cestou ako tak, že na nich priamo poukážete vy sami. To znamená publikovať informácie zo zákulisia, teda ako vaša firma funguje, miesta ktoré ste navštívili, adresy kde vás môžu noví zákazníci zastihnúť, ako prebiehajú servisné úkony, novinky z prostredia tímu a podobne.

Na vašej stránke neuverejňujte striktne aktuálne akcie, výpredaje a nerobte z toho jeden veľký online billboard. Dopúšťate sa tým porušovania základnej myšlienky sociálnej siete a tou je už skôr zmienená komunikácia spolu s vytváraním nových podnetov.

Ak sa pod vašimi príspevkami zobrazia otázky, či už cielené na vašu firmu, prípadne iného charakteru, snažte sa zakaždým v priateľskom duchu odpovedať a rozvíjať tak ďalšiu komunikáciu do budúcna. Funguje to veľmi jednoducho. Vlastnú odpoveď doplníte ďalšou otázkou a v konečnom dôsledku je reálne užívateľa priviesť až k svojim službám, respektíve produktom.

Na úprave textu sa podieľal Jakub Mačo.

Tomáš Petro Tomáš Petro

Študent strategického manažmentu pracujúci v online marketingovej agentúre so záujmom o marketing, sociálne siete, multimédiá, nové technológie a auto-moto.


Hodnoť článok:
0 0

8 komentárov k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

0 0 Lacko Sickidum 26.11.2011 13:55:07
Ako veľmi efektívnu a hlavne úplne bezplatnú službu na získanie prvých niekoľko sto fanušíkov som našiel tento web: freekli.sk.

Síce nekumuluje ozajstných fanušíkov tej ktorej Facebook stránky ale pri spustení projektu môže byť veľmi užitočná, ak potrebujete fanušíkov ,,na oko,, :)
0 0 Tomáš Petro 14.11.2011 22:40:41
@Milan ďakujem za doplnenie, to som nevedel.
0 0 Milan Steskal 14.11.2011 17:27:37
Taketo slova musi povolit Facebook, takze sa treba obratit priamo na nich
0 0 Tomáš Petro 10.11.2011 11:22:52
Tak to je zaujímavé :) Pravdepodobe tie stránky musia byť registrované skôr a medzi tým sa niečo zmenilo. Skúšal som všetko možné s php a nič mi nechce povoliť.
0 0 Martin Litvaj 10.11.2011 10:52:42
dakujem za odpoved. ale zvlastne je, ze toto potom funguje :) http://www.facebook.com/PHP a http://www.facebook.com/phpBB takez chyba bude asi este niekde inde.
0 0 Tomáš Petro 10.11.2011 10:31:44
@Martin, nevšimol som si, že sa pýtaš aj na dostupnosť užívateľského mena. Vyzerá to, že to FB nechce povoliť kvôli php. Vyskúšal som viacero kombinácii a každú, ktorá bola s php mi to nepovolilo. Keď som vyskúšal napr. bb.social.network tak to funguje. Tak buď môžeš použiť to, alebo vymyslieť ešte niečo iné.
0 0 Tomáš Petro 10.11.2011 07:45:17
@Martin, do článku som to nenapísal úplne najlepšie. V pravom hornom rohu klikni na upraviť stránku. Dostaneš sa do nastavení. Vyber voľbu základné informácie a tam by si mal nájsť časť používateľské meno. Tam vlastne vypíšeš to, čo sa má zobrazovať za lomítkom.
Text som doplnil aj do článku. Ďakujem za upozornenie.
0 0 Martin Litvaj 10.11.2011 02:11:07
Zdravim, na FB mam tuto skupinu http://www.facebook.com/pages/phpBB-Social-Network/180271885389370 ale nedari sa mi pridat jej username, skusil som phpbb.social.network ale pise ze nie je available a pritom ziadna taka stranka neexistuje http://www.facebook.com/phpbb.social.network
Zajtra.sk > Marketing > Social > Idem s firmou na Facebook


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama