spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Zdenko Pek 21.10.2010
Hodnoť článok:
0 0

O čom bol seminár Web Analytics Wednesday?

V Bratislave sa konalo druhé stretnutie Web Analytics Wednesday. Kto tam bol a o čom sa rozprávalo?

Kde kto by neveril, že nejaká internetová komunita vôbec existuje a že sa vôbec stretáva. Máme Bar Camp, rôzne konferencie, a včera (20. októbra 2010) sa konal malý seminár, ktorý niesol názov Web Analytics Wednesday. Konal sa v A-klube na Štúrovej ulici v Bratislave a niesol sa v neformálnom opare malej skupiny ľudí, ktorí sa o webovú analytiku zaujímajú či už profesionálne alebo sa jednoducho len zaujímajú.

Konal sa po druhý raz (prvý krát v júni) a hlavnou témou boli pokročilé analytické nástroje v praxi. Konkrétne išlo o Coremetrics a nemenej známy Omniture. Sú to veľmi mocné nástroje a v správnych rukách s nimi dokážete veci, o ktorých sa vám ani nesníva. Avšak všetko má svoju cenu a tento typ nástroja si môžu dovoliť už iba ozaj veľké firmy, kde sa tie peniaze ako sa hovorí, skutočne točia. Pre príklad v Slovenskej republike používa Omniture resp. používal Sky Europe a dnes už ako jediný firma Eset.
V malej miestnosti sa stretla skupina ľudí doslova z pár firiem. Prvou prezentáciou nás obšťastnil Martin Kováč z Etargetu, ktorý prehovoril pár slov o Coremetricse. Začal tým, ako to bolo pred 10 rokmi a vskutku, keď si to predstavím, kde bola webová analytika vtedy (vlastne ona aj nejaká bola?) a kde je dnes, je to posun. Pamätáte si tie primitívne počítadlá? Minulosť. Coremetrics dnes naplno využívajú a podľa slov Martina Kováča prináša svoje ovocie i za sumu niekoľko tisíc eur ročne.

Druhú prezentáciu mal na svedomí Jiří Brázda z firmy Optimics (optimics.cz), kde nám predstavil päť dych vyrážajúcich prehľadov nástroja Omniture, vo forme prípadovej štúdie svojho klienta českej ČSOB Pojištovny. Dych síce naozaj nikomu nevyrazili, avšak bolo to vskutku zaujímavé rozprávanie z ktorého si stačilo odniesť len to, že Omniture je nástroj veľmi dynamický a prispôsobivý, avšak musíte vedieť čo od neho očakávate a načo ho potrebujete. Inak vyhodíte von oknom podobne ako u Coremetrics tisíce eur.

Celé toto stretnutie spáchal Peter Fabor a Martin Botťánek, ktorý prebral štafetu po Jiří Brázdovi a snáď sa dočkáme ďalšieho kvalitného pokračovania aj v budúcnosti. Počet účastníkov pre Web Analytics Wednesday je limitovaný, takže treba byť v strehu a pravidelne kontrolovať webové sídlo www.webanalyticswednesday.cz. V prípade záujmu si môžete čo to prečítať o prvom stretnutí v Bratislave. Podobné stretnutia ako toto prebiehajú aj vo viacerých mestách, (približne v tom istom čase) ako napr. Praha, Manchester, Phoenix, San Francisco a atď.

Mne neostalo nič iné len vám predať toto posolstvo a motivovať vás, teda tých zvedavých, aby sa prihlásili a zúčastnili ďalšieho seminára, ktorý sa uskutoční snáď už čoskoro v A-klube na Štúrovej ulici v Bratislave.

Hodnoť článok:
0 0

3 komentáre k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

0 0 Facebook User (fb) 21.10.2010 00:00:00
Netreba sa ospravedlnovat, len za tym bolo dost prace, tak som sa citil trochu blbo, ked si spominal iba mna :-)
0 0 Zdenko Pek (fb) 21.10.2010 00:00:00
@Peter Fabor chybu sme napravili a ospravedlnujem sa :-) snad to uz bude ok :-)
0 0 Facebook User (fb) 21.10.2010 00:00:00
Iba by som opravil, ze WAW som organizovali spolocne s Martinom Bottankom. Inak super zhrnutie, urcite ho pridame aj s fotkami a prezentaciami na Linkedin skupinu: http://www.linkedin.com/groups?mostPopular&gid=3489447
Zajtra.sk > Marketing > Webanalytika > O čom bol seminár Web Analytics Wednesday?


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama