spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Ľuboš Jurovatý 2.7.2018
Hodnoť článok:
1 0

Napísať dobrý príspevok podľa pravidiel nie je jednoduché

Mnohí z nás prichádzajú do kontaktu s internetom a stávajú sa jeho súčasťou od momentu otvorenia konkrétneho webového prehliadača. Vytvoriť ale web, alebo napísať dobrý článok nie je tak jednoduché, a to už vôbec nie, ak musíte dodržať určité pravidlá. Preto sa oplatí dávať pozor na všetky dôležité detaily.

Prvá vec - fotografia

Začnime prvkom, ktorý prináša 39 % úspechu. Obrázky sú jednou zo zložiek efektívnej propagácie v sociálnych sieťach a na celom internete, preto sa odporúča, aby ste pri publikovaní obsahu kultivovali kvalitu obrázkov a ich veľkosť. Je to dôležitý bod, na ktorý sa často zabúda.

Vo väčšine prípadov sa odporúčajú tieto " ideálne " veľkosti fotografií:

• Facebook - 1200 x 628
• Twitter - 1024 x 512
• LinkedIn 800 x 800
• Google+ 800 x 1200
• Pinterest - 735 x 1102
• Instagram - 600 x 600

Mimochodom, rozmazania pri načítaní veľkých obrázkov sa môžete zbaviť pomocou editora fotografií jednoducho tým, že zaostríte fotografiu ešte pred stiahnutím.

Spracovanie spätnej väzby

Nezabudnite odpovedať na každého, kto komentoval váš príspevok. Weby a sociálne siete sú nástroj okamžitej odpovede pre každého obchodníka, takže každý komentár vášho súčasného alebo potenciálneho účastníka je niečo, čo nemožno ignorovať, najmä pokiaľ ide o negatívnu spätnú väzbu.

Dokonca aj keď nemôžete ovplyvniť dôvod negatívnej spätnej väzby, zdvorilo vysvetlite situáciu. Komunikujte so svojimi odberateľmi a venujte pozornosť ich problému. A premeňte odpovede na štipku humoru, ale pozor, pretože aj tá najlepšie mienená rada, podaná vtipne, môže niekedy hraničiť so sarkazmom, čo si môže zákazník alebo používateľ internetu vysvetliť ako útok.

Skráťte odkazy

Ak vo svojom príspevku používate odkazy, uistite sa, že vyzerajú vznešene. Pomôže vám v tom Google URL Shortener, ktorý premení váš možno dlhý odkaz na malý a elegantný.

Nech je to aj rozmanité

Neobmedzujte sa na úzke zameranie. Takýto obsah je viac hodný na priame weby e-shopov, ktoré potrebujú o svoje službe spotrebiteľom niečo viac povedať. Pri písaní pútavého obsahu, ktorý zdieľate na viacerých portáloch, by mala byť informácia obohatená o niečo iné a zaujímavé. Samozrejme, že by ste sa od samotnej podstaty nemali vzdialiť, no oplatí sa udržiavať rovnováhu medzi hlavnou témou a ďalším typom obsahu. Zábavné a poučné prieskumy, udalosti a iné.

Ako spracovať obsah?

Začnite s úvodom. Spustite článok s vetou alebo odsekom, ktorý poskytuje prehľad o objekte článku. Nie je potrebné zahrnúť všetky podrobnosti do popisu, ale čitateľ by mal ľahko pochopiť, o čom tento článok je, len čítaním prvého odseku.
Rozdeľte článok na niekoľko častí. Ak píšete dlhý článok, je vhodné ho rozdeliť na niekoľko častí, aby sa čitateľ hneď na začiatku nezľakol jednoliateho textu.

Pridajte interné odkazy

Dobrý článok vám môže pomôcť spojiť všetky dôležité informácie pomocou odkazov na iné súvisiace články. Ak píšete o kvalitných toneroch do tlačiarne, nebojte sa tento odkaz vhodne vložiť do textu, ktorý nemusí byť priamo zameraný len na samotnú tlač.

Skontrolujte si pravopis

Ak ste si pre písanie článkov nastavili vysoké ciele, dávajte si pozor na pravopis. Samozrejme, že nikto nie je dokonalý a ani stroj neurobí za vás vždy všetko bez najmenšej chybičky. Je niekoľko textových editorov, ktoré môžete na tieto účely využiť, no všetko vám opraviť do najmenšieho detailu nevedia. A na druhej strane sa menšia nezrovnalosť alebo preklep prehliadnuť dá. Ide predsa o obsah.

Navyše nebojte sa pripomienok k článkom! Zdieľajte svoje názory a myšlienky, aj to je dobrá cesta k tomu, ako sa v tomto smere zdokonaliť.

Hodnoť článok:
1 0

0 komentárov k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

Zajtra.sk > Marketing > Reklama > Napísať dobrý príspevok podľa pravidiel nie je jednoduché


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama