Ako propagovať reštauráciu či kaviareň? Ide to online aj offline - Zajtra.sk
spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Tomáš Koleň 24.5.2018
Hodnoť článok:
0 0

Ako propagovať reštauráciu či kaviareň? Ide to online aj offline

Máte vlastnú kaviarničku, reštauráciu alebo stánok s jedlom či nápojmi? V tomto článku vám poradím, aké možnosti existujú pre propagáciu menších aj väčších gastro podnikov. Prečítajte si článok!

Otvoriť prvýkrát pre hostí, ktorí sa už netrpezlivo tlačia pred vchodom a nakukujú dovnútra, je azda snom každého, kto si otvára novú reštauráciu či kaviareň. Realita je však často iná, preto je dôležité myslieť hneď od začiatku aj na marketingové záležitosti.

Spoznajte svojich zákazníkov

Absolútnym základom akéhokoľvek snaženia je správne definovať cieľovú skupinu. Ďalšia komunikácia sa totiž môže veľmi líšiť, keď je mierená na mladých, matky s deťmi či biznis klientelu. Keď si dokážete určiť svojho zákazníka, dokážete vybrať aj vhodný spôsob oslovenia.

Prostriedky podľa klientov

S tým je úzko spojený aj výber komunikačných prostriedkov, ktoré na propagáciu využijete. Ideálnym a najmä nízko nákladovým nástrojom sú sociálne siete. Najmä Facebook je v gastronómii už povinnosťou. Na Facebooku môžete okrem otváracich hodín a presnej polohy pridávať príspevky z prostredia kaviarničky, vďaka čomu si budú môcť ľudia lepšie predstsaviť prostredie a rozhodnúť sa navštíviť vás. Aj tak však naďalej zostáva pravidlom neinvestovať do prostriedkov, ktoré vaši zákazníci nevyužívajú.

Zdravý sedliacky rozum

Pre malú krčmičku na vidieku, ktorej návštevníci sú najmä miestni obyvatelia, je pravdepodobne dosť zbytočné vynakladať energiu na skvelý profil na Instagrame. Tu skôr platí starý známy osobný prístup. Dobrým pomocníkom môžu byť napríklad letáky do schránok či plagáty na dobre viditeľných plochách v blízkosti podniku. Nič nepokazíte, ak si zabezpečíte A stojan. Práve naopak, môžete na nich zobraziť špeciálnu sezónnu ponuku alebo inú zaujímavú akciu. A stojany majú hliníkovú konštrukciu a klap rámy, vďaka ktorým na nich jednoducho vymeníte grafiku.

Stavte na zvedavosť

V dnešnej dobe záplavy nových podnikov je potrebné vedieť zaujať. Potenciálni hostia najlepšie reagujú na jedinečný príbeh. Musíte vedieť vyvolať zvedavosť a postupne odhaľovať svoj príbeh či produkt. V ideálnom prípade nájsť si alebo vytvoriť to, čo je pre váš podnik jedinečné či netradičné a vyvolať okolo toho rozruch. Skvelým spôsobom sú aj gastro akcie, kde sa môžete prezentovať ešte pred otvorením.

Hodnoť článok:
0 0

0 komentárov k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

Zajtra.sk > Marketing > Reklama > Ako propagovať reštauráciu či kaviareň? Ide to online aj offline


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama