spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Igor Majan 27.7.2015
Hodnoť článok:
1 0

Čo je nové v SEO optimalizácií?

Techniky, ktoré sa za posledné roky v seo optimalizácií zmenili a mali by ste si na ne dávať pozor.

Google neustále obnovuje svoje algoritmy, ktoré určujú pozície Vašej web stránky v Google. Hlavné algoritmy sú Panda a Tučniak. V jednoduchosti: Panda kontroluje ON page, teda obsahovú časť stránky, kľúčové slova, meta údaje... Tučniak kontroluje OFF page, teda počet spätných odkazov, ich kvalitu a relevantnosť.
Aktualizácie tučniaka (pinguin) za posledné roky ovplyvnili pozície tisícky webov.  Úlohou tučniaka je vyhľadávať weby, ktoré získavajú spätné odkazy na dané kľúčové slová nečistými metódami. Spamovaním na fórach, registráciou do nekvalitných katalógov a nekvalitných webov na uverejňovanie PR článkov.

SEO kedysi!!!

Pred pár rokmi fungovala SEO optimalizácia oveľa jednoduchšie. Stačilo zaregistrovať web do katalógov, spamovať na fórach, kupovať spätné odkazy (black-linky), vymieňať si pätičkové odkazy s inými web stránkami... Dnes už táto technika nefunguje a môže skôr ublížiť ako pomôcť.

Registrácia do katalógov

Keď už idete registrovať svoj web do katalógov, tak iba do tých najkvalitnejších, a takých na SK veľa nie je. Titulok a popis by mali byť pri každom vkladaní odlišné.

Výmena odkazov

Túto techniku veľmi neuznávam, ale v prípade, že viete ako na to, môže pomôcť. Pri výmene alebo kúpe spätných odkazov treba Anchor text so spätným odkazom „obaliť“ relevantným textom. Anchor text by nemal obsahovať presnú zhodu kľúčového slova, ale o tom si ešte povieme.

Kúpa odkazov (blacklinkov)

Blacklinky sú spätné odkazy, získavané kupovaním na odkazových farmách. Pokiaľ vám Google zistí takto získané spätné odkazy, bude Vaša web stránka s veľkou pravdepodobnosťou penalizovaná.

Anchor texty v PR článkoch

PR články sú aj dnes jednou z najúčinnejších foriem SEO optimalizácie. Veľký dôraz však treba klásť na Anchor texty. Anchor text je text prepojený so spätným odkazom na Vašu web stránku. Kedysi platilo, že Anchor text obsahoval kľúčové slovo, na ktoré ste sa chceli sústrediť. Dnes už tento spôsob nie je účinný.

SEO optimalizácia dnes

PR články

Takže poďme si vysvetliť správne používanie Anchor textov v PR. Anchor text by nemal obsahovať presnú zhodu kľúčového slova. Teda chcete sa sústrediť na kľúčové slovo „stavebné pozemky“ Anchor text by mohol vyzerať napr: „pozemok pre stavbu“ anchor text je ešte lepšie obohatiť o okolité slova vo vete, ktoré nemajú s kľúčovým slovom nič spoločné. Celá veta by mohla vyzerať napr. Pokiaľ idete stavať dom a nemáte „vybraný pozemok pre stavbu“ treba zvážiť... Samozrejmosťou je uverejňovanie PR článkov na relevantných weboch. Aj keď to na slovenskom internete niekedy nie je jednoduché, treba hľadať. Web stránka, najčastejšie magazín, musí byť tiež dostatočne kvalitná. Pri zisťovaní kvality webu netreba pozerať len na PageRank ale aj na iné faktory ako domain authority, trust flow...

Vplyv sociálnych sietí na pozície web stránky

Google pomaly ale isto začína brať ohľad na sociálne siete. Ide hlavne Google Plus, Facebook, Twitter, Pinterest. Pokiaľ však chcete zlepšiť SEO pomocou soc. sietí, musíte byť aktívny. Pravidelne prispievať zaujímavým obsahom, ktorý láka prekliknuť na Vašu web stránku. Keďže má Google vlastnú sociálnu sieť, dáva jej väčší význam. Príspevky z Google Plus sa priamo zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania. Ešte účinnejším spôsobom na zlepšenie pozície pomocou soc. siete je registrácia do Google Business. Vaša firma sa jednak bude zobrazovať v Google mapách, ale v niektorých prípadoch to môže rapídne zlepšiť pozíciu a Vaša firma s vašou web stránkou a tel. číslom sa tak môže zobrazovať na prvej pozícií.

 

Pozor na pandu

Podstatná je aj SEO optimalizácia priamo na web stránke, nazývaná tiež ON PAGE SEO. Preto sa pri tvorbe úspešnej web stránky treba zamerať aj na obsahovú časť. Žiadne duplicitné texty alebo podstránky s dvojriadkovým textom. Obsah musí byť dostatočne dlhý, prínosný a obsahujúci optimálne množstvo kľúčových slov. Platí, všetkého veľa škodí, a tak je to aj s kľúčovými slovami. Kľúčové slová musia v texte vyzerať prirodzene.

Rýchlosť a ostatné faktory

Možno ste nevedeli, že aj rýchlosť načítania ovplyvňuje pozície vo vyhľadávačoch. Ale ako zrýchliť web stránku? Obrázky a kód treba skomprimovať! Pri redakčných systémoch, ako je napríklad wordpress, treba používať čo najmenej pluginov a najjednoduchšiu tému, ktorá neobsahuje zbytočné kódy.

Igor Majan Igor Majan

Zameriavam sa na tvorbu web stránok a e-shopov pomocou RS Wordpress. Naša spoločnosť WebGrafix využíva pri tvorbe web stránok vlastné šablóny vytvorené na mieru. Šablóny sú tvorené pomocou Frameworku OptionTree. Zákazníci majú tak možnosť neskôr si sami web upravovať a spravovať. Dôraz kladiem na pekný jednoduchý dizajn, rýchlosť načítania, responzivitu a faktory, ktoré ovplyvňujú SEO.


Hodnoť článok:
1 0

3 komentáre k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

0 1 Viktor Fiala 20.3.2017 18:26:39
Napíšeme a uverejníme PR článok v online magazíne

Prečo sú SEO články najefektívnejšia reklama na internete?
Lebo vám prilákajú nielen nových zákazníkov ale aj zlepšia pozície vo vyhľadávaní.

Ako píšeme články?
Články sú vždy napísané tak, aby obsahovali kľúčové slová, ktoré do vyhľadávačov zadávajú ľudia, ktorí majú o danú službu či produkt záujem.

Kde uverejníme články?
Články uverejníme v našej sieti internetových magazínov a informačných mini webov. Sieť pozostáva zo 60tich magazínov a 110 informačných mini webov.

tu nájdete:
kompletný zoznam magazínov a mini webov
naše obchodné podmienky
našu aktuálna akcia

píšte volajte www.blueinfo.sk, info@shopping.sk, mobil 0917417448
Posunieme Vás hore TEAM Blueinfo.sk

0 0 admln admlnlstrat0r 21.5.2016 00:38:50
[url="http://www.elektrikar-bratislava-okolie.com"]da[/url]
Zajtra.sk > Marketing > SEO/SEM > Čo je nové v SEO optimalizácií?


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama