spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

František Čaník 2.12.2014
Hodnoť článok:
2 0

Predajný "poprask" menom Facebook

Alebo aj o tom, ako si Facebook zmyslel, že personalizovaná reklama je predsa len účinnejšia.

Na internete sa opäť objavila hŕstka "umelcov" čo začala spamovať nástenky svojich priateľov hláškou o tom, že Facebook nemá používať ich fotografie, že nedávajú žiaden súhlas a tak podobne, pritom si neuvedomujú základné pravidlá a teda vo svojej podstate ich súhlas s podmienkami používania služby.

Inými slovami povedané, šíria na nástenkách tzv. HOAX a nakoľko sa tým zaoberajú aj médiá, nedalo mi nespraviť si takú menšiu sondáž ohľadne toho, o čo presne Facebook-u ide.

Fotografie sa používajú už dlho

Prvá zmienka o tom, že Facebook bude používať fotografie používateľov, prišla už niekedy pred dvoma rokmi. (Vychádzam z prvých údajov o tom, kedy prišiel spam s tzv. "Copyrightom na nástenku či do fotografie".

Moc sa to však (aspoň zatiaľ) neriešilo a ani som si nejako nevšimol, že by niekede boli publikované kohokoľvek fotografie. Aktuálne sa k týmto podmienkam pridáva aj predaj mena. Áno, celého Vášho mena!

Personalizované reklamy a odpredaj?

Ak máte zapnuté reklamy, často sa Vám dostáva do pozornosti, že Vášmu priateľovi sa páči to či ono. Či už ide o nejakú značku alebo film, či nápoj. Je to úplne jedno, pretože tieto reklamy už facebook používa niekoľko rokov a odkedy tento systém zaviedol, získali prekliky výrazne viac pozornosti.

Nie nadarmo sa hovorí, že odporúčania priateľov majú väčšiu Váhu. Facebook si očividne uvedomil, že dokáže používateľom "naliať" zoznam priateľov a teda ich reklamy dokáže zacieliť oveľa presnejšie. Ak teda niekto z Vašich priateľov sleduje fanstránku nejakej skupiny, prípadne nejakej značky, tak v prípade že si táto značka bude robiť reklamu, získa k nej možnosť vytvárať reklamy s cielením cez priateľa, ktorý už fanúšikom je, prípadne danú stránku či značku sleduje.

Že komplikované?

Tak to zjednodušíme. Aktuálne Vám Facebook ponúka odkazy, ktoré spája s Vašími priateľmi. Napríklad Petrovi K sa páči Forrest Gump. Aktuálne je to vec Facebook-u a sledovania toho, že je zameranie na filmy a priateľov.

V prípade platenej reklamy, však môže ísť o protizákonné konanie, nakoľko bez Vášho súhlasu nemôže nik použiť Vaše meno a už vôbec nie v spojení s nejakým odporúčaním na produkt, či značku alebo službu. Ak však Facebook do svojich podmienok dáva, že chce Vaše meno používať na reklamný účel v spojení s Vašou fotografiou, tak sa jedná práve o takéto odporúčanie avšak s tým, že takýto príspevok si niekto pekne zaplatí a vy z toho nedostanete ani cent, keďže súhlasíte s tým, že Vám facebook za takéto niečo nemusí nič platiť.

Záverom?

Záver si spravte každý taký aký potrebujete, aby ste si uľavili. Môžete nesúhlasiť a opustiť služby Facebook-u. Klonov, open-source sociálnych sietí je už na webe v celku slušná hŕstka.

František Čaník František Čaník

Programátor, webdesigner a webdeveloper niekoľkých webových projektov. Má za sebou prácu v reklamnej agentúre, médiách a na rôznych pozíciách v oblasti IT.


Hodnoť článok:
2 0

0 komentárov k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

Zajtra.sk > Marketing > Social > Predajný "poprask" menom Facebook


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama