spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login
MH

MH


Overený používateľ, členom od 28.7.2011

(zatiaľ žiadne)

MH nenapísal žiadne články/novinky

MH napísal 16 komentárov

0 0 MH 2012-07-20 17:07:00
Steve > ja sa tu nikoho nezastavam, ani nikoho nezavrhujem. len vravim skusenosti ako to u nas funguje v niektorych velkych agenturach.

btw: nie je to o tom ci je niekto student, alebo nie. je to vzdy o konkretnom cloveku. poznam studentov, ktori su "studentami" len kvoli tomu aby mali vyhody a prvorada je pre nich robota, ktoru robia popri a naopak poznam ludi ktori robia nieco na plny uvazok ale pritom robotu neskutocne flakaju
1 0 MH 2012-07-20 16:49:08
je krasne ako sa tu strhla hadka ci student vie alebo nevie a ci moze alebo nemoze odviest dobru pracu :)) myslite si ze v tych ospevovanych agenturach to nakoniec riesi kto?

realita slovenskeho online biznisu je taka ze v drvivej vacsine agentur sa to studentami len tak hemzi. ci uz na brigadu, dohodu, zivnost, a ci interne alebo externe. ani to ze si firma da robit web u velekej agentury neznamena ze na tom bude makat niekto kto je tam na TPP. hlavne mensich klientov aj v tych najviacsich firmach riesia prave studenti, ktori si tak privyrabaju. a vela z nich je casto krat sikovnejsich ako mnoho "nestudentov".

btw: z praxe - zakazka pre velkeho klienta z ineho statu moze ist cez reklamnu agenturu v danom state, posunuta dalsej agenture v tom state (zameranej na online), az do agentury na SK, ktora to zada prave studentovi, prip. nejakemu freelancerovi.
0 0 MH 2012-07-20 13:15:36
Michael: vacsina klientov (aspon mojich) chce vidiet vysledny graficky navrh a nie wireframe, ktory tvori len hrca ciar, stvorcekov a odblznikov :)

ak mas takych ktori chcu vidiet najprv wireframe tak ti jednak gratulujem (pravdepodobne sa ti lahsie odbijaju ich niektore nezmyselne poziadavky argumentmi s pouzitelnostou) a na druhej strane s tebou sucitim (kedze iste percento z nich bude predpokladam "chrobak truhlik s.r.o." s ktorymi sa len velmi tazko vychadza a diskutuje kedze vedia vsetko najlepsie sami :))
0 0 MH 2012-07-20 12:49:06
1. autor by bol asi prekvapeny kolko profesionalov od 8 do 16tej nie je k zastihnutiu :) rozhodne by som to nedaval ako nejake meritko odbornosti ani profesionality. profesionalny webdeveloper predsa nie je helpdesk aby tu bol pre klienta 24/7 + aplikacia od neho byva spravidla otestovana a podobne "vypadky" v pracovnej dobe ma na svedomi takmer vzdy chyba na strane hostingu a nie samotnej aplikacie (a webdeveloper tak zafunguje maximalne ako preposielac mailov od klienta k hostingu a s5)

2. nerobil by som modlu z wireframov - pre mnoho, hlavne malych webov zivotne potrebne nie su. vacsinou ak navrh robi profesionalny grafik, ktory ma o UX nejake povedomie a dokaze "premyslat za behu".

u nas je skutocnych UX odbornikov ako safranu a z wireframov si spravili akurat agentury falosnu modlu, ktoru u nich kresli kdejaky "manager" a predajca bez skutocnej znalosti problematiky (a bez estetickeho citenia, kedze tam ho moc netreba), len aby mohli klientovi zauctovat nejaku tu sumicku navyse.

+ co sa tyka pouzitelnosti ani najlepsi UX odbornik sa nedokaze trafit vo vsetkom do cierneho a dosiahnutie vyvazenosti aby bol web co najlepsie optimalizovany pre vacsinu navstevnikov je beh na dlhe trate pretkany AB testovanim, user testingom, roznymi analyzami a dalsimi metodikami. (jeden wireframe nestaci ;) )

3. validnost - je pekna vec pre pohladkanie klientovho ega v style "aha mate to validne" (pricom chudak ani nevie o com je cela validnost). v praxi je vsak X daleko dolezitejsich veci ako to ci je niekde prehodeny, alebo nekorektne uzavrety jeden tag. +navyse sa vela krat stane ze veci proste validne riesit nejdu napr. kvoli spatnej kompatibilite s mnozstvom roznych prehliadacov. nakoniec, co je podstatnejsie? - validny kod a cssko, ktore nema pre navstevnika ziadnu pridanu hodnotu, alebo to, ze je web pouzitelny aj na archaickych prehliadacoch, ktory ma zhodou okolnosti prave dany navstevnik?

inak clanok nie je zly a v mnohom sa triafa do cierneho. autor vsak mohol este spomenut "nie studentov", resp. obchodnikov s open source systemami, ktori vo velkom ponukaju hlavne joomlu (samozrejme klientovi nepovedia ze sa to da sithanut zadarmo a nahodit na server) a beru za jej "instalaciu" ciastky casto krat velmi podobne ako profesionalny webdeveloper za tvorbu webu na mieru.
0 0 MH 2012-05-08 14:35:17
@Juraj: "na cierno" sa da predavat aj na internete. by si sa cudoval kolko takych sa najde.

robil som uz aj riesenia, ktore sluzili na spravu poloziek na skalde, prip. boli prepojene s externym skladovym hosp.

co sa faktur tyka to dnes ponuka uz takmer kazde eshop riesenie, staci sa lepsie poobzerat.

i6 nepoznam. poznam IE6 co je zastaraly web browser, no v priapde ak si tym "i6" myslel ten tak nechapem tej poslednej vete:

"Tie vacsie az po tom ,co im to prepoja s uctovnictvom a bude im fungovat skladove hospodarstvo spolu s eshopom ,ale zas chcel by som vediet kto pouziva napr i6 a chodi na zajtra.sk , nic v zlom."
0 0 MH 2012-03-12 11:20:59
Juraj: aj mensi obchod potrebuje niekde vystavovat faktury (ak teda nepredavas na cierno). ano da sa to aj inak v externom softveri, no preco? ked vela eshop rieseni to ponuka v zakladnej cene?

i6?
K článku
0 0 MH 2012-02-16 01:17:11
Peter: je uplne jedno ako sa to budes snazit obranit. Ten clanok je proste len hrca nepresnych zvastov, ktora na serioznom IT portali nema co hladat (aj ked v poslednej dobe neviem ci tak zajtra.sk oznacovat).

Najhorsie na tom celom je, ze keby si toto prezentoval ako odborny clanok pred neznalymi laikami tak ok, mozno si myslia, ze sa vyznas a ze si seriozna firma. Bohuzial tu si to prisiel prezentovat ludom, ktori o marketingu vedia ocividne daleko viac.

btw: netvrdim ze na clanku nikto "nemakal". aj zly clanok musel niekto napisat a aj to je nejaka praca. rovnaka ako nakrivo polepene kachlicky v kupelni, alebo cinske aididasy.
K článku
0 0 MH 2012-02-15 18:21:46
tak pekne to zajtra.sk zacinalo a tak sa to dojebabralo. co tak zaviest "cenzuru" na podobne silno "prinosne" clanky? mal by to byt predsa portal pre marketerov a webdeveloperov nie?
0 0 MH 2011-11-18 12:50:23
Chalani, neviem ako vy, ale ja vidim problem v tej diverzifikacii web projektov. ked niekto zacne riesit daco na nete tak vacsinou nezowstane pri jednom projekte ale spusta jeden za druhym. A prave to je kamen urazu, ze po case ma X projektov ktore "zarabaju aspon nieco", no ani jeden poriadne ziskovy.

Potom je cloveku luto tie projekty zrusit, no ani nema cas aby sa do nich viac oprel a skusil z nich vytazit viac. Vhodnejsie by bolo fakt sa sustredit na jeden a ostatne nechat zatial plavat, alebo sa ich zbavit. No najhorsia varianta je ked sa clovek venuje X veciam ale ani jednej naplno.
0 0 MH 2011-11-10 16:02:34
Tak potom pardon :) doslo len k nepochopeniu tabulky z mojej strany
0 0 MH 2011-11-10 00:16:53
Bezny eshop nepotrebuje okrem moznosti vystavovat faktury a dobropisy z hladiska uctovnictva v podstate nic viac. Mierne teda nechapem oznaceniu e-shopu bez zbytocneho a zloziteho ekonomickeho softveru za "sedu ekonomiku".

E-shop rieseni, ktore neponukaju tlac faktur a aspon zakladne skladove hospodarstvo je dnes uz velmi malo. Vsetky tie ostatne vratane najvacsich su akoze na hrane zakona? Z akeho dovodu?
0 0 MH 2011-11-01 15:42:55
Rastislav: ano, je to normalna prax, ale normalna prax je aj to ze 9 z 10 podnikatelov neuspeje. netvrdim ze nikto kto zaklada eshop koli peniazom a nie z lasky k tomu co ide predavat nemoze uspiet. no rozhodne to bude mat tazsie a bude musiet tomu obetovat v niektorych ohladoch viac, ci uz casu alebo penazi.

jedna vec je ked pan ktory je za vodou chce investovat do niecoho mimo jeho obor. ina ked sa student v garazi pokusa rozbehnut eshop s niecim o com ani nema sajn. vyznat sa v tom co clovek ide predavat nie je nikdy na skodu. kto to nevie ten sa to bude musiet doucit, alebo si najat ludi, ktori sa vyznaju.

- podcenit ho moze, no to je uz vec kazdeho cloveka. odporucat nezameriavat sa na znacku, len koli tomu ze tam je riziko ze majitel nebude dostatocne tlacit na branding, je zvlastne. ano mozno to vela ludom pomoze. no chceme tu produkovat hromadu eshopov cez pasovu vyrobu, jeden ako druhy, alebo vytvorit rozmanity trh a ukazat ludom aj ine moznosti ako eshoparit?

---

k minulemu prispevku:

1. analyzou zakaznikov som mal skor na mysli priamy prieskum medzi nimi, halvne v tom co chcu a co tu dnes nie je + ich nazor na eshopy ktore ponukaju dany tovar dnes.ak sa to spravi spravne tak je to ovela uzitocnejsie ako odhady na zaklade udajov statistickeho uradu.

2. to uz je riziko ktore s podnikanim prichadza. pokial clovek nema dost skusenosti a vedomosti tak ma ovela mensiu sancu uspiet. rozdiel je ten, ze milovnik daneho produktu sa pravdepodobne neda tak lahko odradit, kdezto clovek, ktory sa do eshopu pusta len koli peniazom a k tomu co predava nema vztah sa casto pri prvom naznaku problemov stiahne. a pri podnikani je hlavne v zaciatku dolezite vydrzat.

3. v tom priapde to treba napisat :) z clanku som mal dojem ze navrhujete ludom kombinacie v style "predavame lyze a nafukovacky".

4. marza vs. percenta - je to o pristupe. ja sa radsej sustredim na konkretne cisla, nie na percenta. tie sa totiz casto tvaria pekne, ale pravdivy stav prezradia len samotne eura.

5. myslim ze trh s knihami je dost plny a rovnako je tam aj kopa silnych hracov. eshopy ktore davam za priklad vznikli doslova na kolene v garazi a nemaju problem pekne zarabat. ziadne extra vysoke naklady potrebne neboli. staci si vhodne vybrat specializaciu a zaujiamt sa o marketing.

btw: to uz aj kazdy spusteny eshop ideme honosne volat "startup"?
0 0 MH 2011-11-01 09:51:04
Suhlasim s Jurajom. Styl - chcem eshop, ale este neviem s cim, je casto velmi kratka a rychla cesta. Niekedy zafunguje, ale clovek ma viac zaujmu na tom udrzat nieco, hlavne v zaciatku ked je kopec problemov, pokial ma na tom aj iny zaujem ako len peniaze.

Niektore rady su dost nezmyselne:

1. ako prve sledovat konkurenciu, namiesto sledovania potencionalnych zakaznikov. toto bude zvadzat k nastaveniu podobnych cien ako ma konkurencia, resp. nizsich, co rozhodne nie je jedina a uz vobec nie idealna cesta. odlisit sa dnes treba inak, nie cenou.

2. aj tam kde je vela konkurencie a je silna sa da uspiet. napr. v segmente knih v poslednej dobe vznikla hromada eshopov ci uz vseobecne zameranych na knihy celkovo, alebo len specializovane obchodiky na specificky typ literatury (napr. motivacna literatura). je hlupost tvrdit ze kde je konkurencia tam nie je priestor a vyhram len velmi nizkymi cenami.

3. to ze ma nikto nebude poznat nie je dosledok toho ze sa zameriam na jednu znacku. je to dosledok zle rieseneho brandingu.

4. hrat sa s marzou na percenta sa nevyplaca. treba pracovat s realnymi cislami. 40% marza na rozok je menej ako 10% marza na televizor.

5. rada - ak mate sezonny tovar rozsirte sortiment o nieco dalsie, moze byt nebezpecna. ak profilujem obchod ako specialistu na nieco konkretne, tak pridanim dalsieho, uplne odlisneho tovaru z toho spravim akurat tak bordel. ked uz potrebujem preklenut sezonne obdobie, zovlil by som skor vytvorenie dalsieho eshopu s inym sortimentom - idealne tiez sezonnym no na opacnej strane roka. oba eshopy tak budem moct profilovat ako specialistov a navyse budem amt moznost v buducnosti ak jeden z nich nepojde stopnut, alebo ak bude potrebne predat.

- neurazte sa prosim, ale po minulom "v podstate reklamnom PR" clanku o Magente som mierne zaujaty voci dalsim clankom na tomto webe v podobnom tone. V kutiku duse vsak dufam, ze sa clanky nezmenia na self-promo vas a vasich sluzieb. Som preto zvedavy na dalsi diel.
K článku Pomodoro
1 0 MH 2011-09-04 15:38:19
kto mate androida dobra appka na pomodoro je - "pomodoroido" (cucnete v markete)
0 0 MH 2011-08-28 10:22:28
ja teda neviem na zaklade coho autor pise co pise, ale veci ako porovnanie produktov, wishlisty, moznosti hodnotit produkty ci uz komentarmi alebo recenziami, nastavovanie seo parametrov, filtrovanie, nakup s/bez registracie atd su uplne beznymi pri takmer kazdom eshop rieseni, s ktorym som sa zatial stretol.

magento je akurat velky moloch, a pokial za jeho rozbehanie ma zakaznik vysolit 1500 eur tak to ho uz vyhodnejsie vyjde dat si spravit eshop na kluc. firiem, ktore niesu drahe a odvedu robotu aku maju je u nas dost. eshop tak mozu mat na mieru bez zbytocnosti, stavany na nase podmienky a hlavne bez "verejnych" zdrojakov.

ked si k tomu priratame este rocnu platbu za hosting na ktory je magento citlivy tak nevidim dovod ist do takeho riesenia.
0 0 MH 2011-08-22 14:02:00
len k tomu "zbohatnutiu cez noc" - zatial som sa nestretol s tym ze niekto naozaj zbohatne len tak (ak teda nevyhral loto). takmer vzdy je za tym kopa driny. ludia vsak maju tendenciu akosi nebrat v uvahu priciny, ale len nasledky.

Páčilo sa mi...

Portfólio používateľa Ernest Sawyer
Portfólio používateľa MH
Portfólio používateľa Michael Smith Dragan