spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Copywriter a ešte stále aj študent. Na stránke Akopisat.sk ponúkam copywriting & ghostwriting, nájdete tam aj všetky referencie.
Ak chcete sledovať moje binárne stopy, pridajte si ma na Google+ alebo ma followujte @JanBalaz.

V čom sa vyznám:

copywriting

Redaktor, členom od 25.7.2011

Monika Zbínová: Slovenčina mi bola odmalička blízka

Monika Zbínová: Slovenčina mi bola odmalička blízka

Ján Baláž (redakcia), 6.10.2011
Moniku Zbínovú, redaktorku nášho portálu, môžete poznať ako blogerku, grafičku či vydavateľku kníh. Dnes vám ju však predstavíme ako osobu, ktorá stojí za novým projektom Červené pero. Ak si ešte pamätáte na školské časy, tak ste už možno z názvu uhádli, že pôjde o jazykové korektúry. Viac »

6 najčastejších dôvodov, prečo je reklama neúčinná

6 najčastejších dôvodov, prečo je reklama neúčinná

Ján Baláž (redakcia), 6.8.2011
Čísla nepustia a hoci sa reklamný text javil ako dobrý, neuspel. Možno ste spravili niektorú z nasledujúcich častých chýb. Viete ktorú? Viac »

Michal Dragan: Rozhovor o novom projekte Bartrujeme

Michal Dragan: Rozhovor o novom projekte Bartrujeme

Ján Baláž (redakcia), 28.7.2011
Dňa 11.7. 2011 Michal Dragan a jeho tím z Chilli Business Solutions spustili ich dlho pripravovaný projekt Bartrujeme. O priebehu práce a cieľoch projektu nám niečo povie práve Michal. Viac »

Ako uniknúť z kruhu demotivácie v malej firme

Ako uniknúť z kruhu demotivácie v malej firme

Ján Baláž (redakcia), 14.7.2011
„<em>Toto si absolútne pokazil, je to nepoužiteľné!</em>“ povedali ste svojmu zamestnancovi. Tentoraz to fakt pohnojil a vy viete, že výsledok jeho práce nemôžete klientovi ukázať. Viete aj to, že pokarhanie bolo zaslúžené, veď disciplína musí byť! Nabudúce očakávate lepší výkon od svojho podriadeného. To sa však nestane... Viac »

Chcete lepšie články? Inšpirujte sa tými najčítanejšími!

Chcete lepšie články? Inšpirujte sa tými najčítanejšími!

Ján Baláž (redakcia), 27.6.2011
Pozrite sa vpravo na „Najčítanejšie články“ a vyberte si možnosť celkovo. Pozrime sa na 5 najúspešnejších počinov našej redakcie (vlastne iba Tomáša Abaffyho :-). Viac »

3 príšerné somariny, ktoré vám v škole hovorili o písaní

3 príšerné somariny, ktoré vám v škole hovorili o písaní

Ján Baláž (redakcia), 30.5.2011 , patrí do seriálu Ako písať blog
Dostávali ste v škole zo slohov zlé známky? Potom je celkom možné, že <strong>web copywriting</strong> vám pôjde lepšie ako jednotkárom. Ako je to možné? Učiteľmi prízvukované poučky väčšinou na webe neplatia a je pre vás životne dôležité zbaviť sa týchto zlozvykov. Viac »

Buď kráľ: Rytmus ako vzor pre blogerov a copywriterov

Buď kráľ: Rytmus ako vzor pre blogerov a copywriterov

Ján Baláž (redakcia), 8.3.2011 , patrí do seriálu Ako písať blog
Rytmus - milujete ho! Nenávidíte ho! Alebo rovno oboje. Kontroverzná to postava slovenského šoubiznisu. Jedno však Rytmusovi odoprieť nemôžeme. Medzi jeho pestrými vulgarizmami nájdeme aj múdrosti hodné zlata. A veruže prínosné aj pre copywriterov a blogerov! Viac »

Sociálne siete: Ideálne miesto pre hľadanie zamestnancov?

Sociálne siete: Ideálne miesto pre hľadanie zamestnancov?

Ján Baláž (redakcia), 10.2.2011
Predstavujú sociálne siete lacný a efektívny spôsob hľadania práce? Táto možnosť je výhodná pre firmy aj ľudí, ktorí hľadajú zamestnanie. Ako teda skrotiť Facebook, Twitter alebo LinkedIn pre svoje potreby? Viac »

Ako vytvoriť unikátnu podstránku „o nás“

Ako vytvoriť unikátnu podstránku „o nás“

Ján Baláž (redakcia), 12.1.2011
Dozviete sa, čo na nej má byť, ako využiť 5 Ws a pre koho sú informácie určené. S týmto podrobným návodom určite vytvoríte skvelú firemnú prezentáciu. Viac »

Michael Dragan: Na väčšine akcií vidíte stále tých istých ľudí

Michael Dragan: Na väčšine akcií vidíte stále tých istých ľudí

Ján Baláž (redakcia), 31.12.2010
Mediálne.sk vodu káže a víno pije, vyhviezdičkovaná nadávka a niečo o slovenských *Campoch. Snáď vás, keď už je ten silvester, poteší interview s bloggerom Michaelom "Smith" Draganom. Viac »

3 zlaté pravidlá, ktoré vylepšia vaše reakcie na komentáre

3 zlaté pravidlá, ktoré vylepšia vaše reakcie na komentáre

Ján Baláž (redakcia), 16.12.2010 , patrí do seriálu Ako písať blog
Rady cenné zlata dostanete dnes úplne zadarmo. Vďaka nim budete vedieť aj to, ako reagovať na kritiku pod článkami. Chcete zvládnuť komunikáciu s návštevníkmi bezchybne? Potom si iste nenechajte ujsť tieto 3 odporúčania. Viac »

Peter Šlosar - bloger, ktorý nakopol profesionálnych novinárov

Peter Šlosar - bloger, ktorý nakopol profesionálnych novinárov

Ján Baláž (redakcia), 1.12.2010 , patrí do seriálu 100 Slovákov
Máloktorý bloger dokáže nakopnúť slovenských novinárov z veľkých médií. Peter Šlosar je jeden z mála tých, ktorým sa to podarilo. A tak takto svojou troškou zmenil slovenský internet. Viac »

4 overené rady proti tomu, aby na vašom webe zdochol pes!

4 overené rady proti tomu, aby na vašom webe zdochol pes!

Ján Baláž (redakcia), 28.11.2010 , patrí do seriálu Ako písať blog
4 rady pre blogerov a autorov stránok s článkami. Zabráňte tomu, aby na vašom blogu zdochol pes! Viac »

Na veľkosti nezáleží? Ale záleží!

Na veľkosti nezáleží? Ale záleží!

Ján Baláž (redakcia), 21.11.2010 , patrí do seriálu Ako písať blog
Aspoň teda na dĺžke záleží... Dĺžka má totiž rôzny vplyv na návštevníka. Pozrime sa na to, aký... Viac »

Fero Volár (alian): Blogujem cestou z práce a cestou do práce (vo vlaku)

Fero Volár (alian): Blogujem cestou z práce a cestou do práce (vo vlaku)

Ján Baláž (redakcia), 16.11.2010 , patrí do seriálu 100 Slovákov
Prvé články začal písať v roku 1999, nikdy nechcel prestať blogovať, síce blogovanie nestíha a bloguje najmä cestou z práce a cestou do práce. Neverí, že by sa na slovenskom webe dalo uživiť (blogom či písaním) a tvrdí, že Slováci majú problém presadiť sa dokonca aj v Čechách. Viac »

Braňo Rác: Blogovanie mi prinieslo priateľov a kontakty

Braňo Rác: Blogovanie mi prinieslo priateľov a kontakty

Ján Baláž (redakcia), 9.11.2010 , patrí do seriálu 100 Slovákov
100 Slovákov, ktorí zmenili web pokračuje. Dnes sa rozprávame s Braňom Rácom, jedným z najslávnejších slovenských blogerov, predpokladáme, že väčšine z vás to meno niečo hovorí. Viac »

Máte veľa nápadov, ale nikdy ich nezrealizujete? Naučte sa to zmeniť!

Máte veľa nápadov, ale nikdy ich nezrealizujete? Naučte sa to zmeniť!

Ján Baláž (redakcia), 7.11.2010
Spomeňte si, koľko projektov ste vymysleli, ale nikdy ste ich nakoniec nezrealizovali. Viete, prečo je tomu tak? A chceli by ste to zmeniť? Verte, dá sa to. Viac »

RSS: Čo to je a prečo to používať?

RSS: Čo to je a prečo to používať?

Ján Baláž (redakcia), 31.10.2010
Ste vo svete internetu menej zbehlý? Vyskúšajte RSS. Čo to sú RSS kanály a ako to funguje? Máme pre vás 3 spôsoby ako získavať informácie z RSS kanálov. Rýchlo, jednoducho a zadarmo. Viac »

Ján Baláž napísal 14 komentárov

0 0 Ján Baláž 2012-06-11 17:21:44
Peter, zaujímavý pohľad na komentáre, ďakujem za inšpiráciu. Takisto oceňujem aj predošlé články a uvítam ďalšie, ak si nájdeš čas :)

Ďakujem.
0 0 Ján Baláž 2012-05-09 13:42:06
Kámo, veľké ďakujem. Toto si hneď po CodeIgniter videách pozriem. Vďaka! ;)
0 0 Ján Baláž 2012-04-30 18:18:25
To je zmena zo strany Google. Rozhodol sa tuším chrániť údaje užívateľov(iba registrovaných ak sa nemýlim), preto v GA zobrazuje iba počet keywords pod heslom not provided. Takže sa už presne nedozvieme, z akých vyhľadávaní k nám prišli návštevníci.
0 0 Ján Baláž 2012-04-27 13:06:52
@mhp vďaka za radu, idem to tak aj robiť. Hoci mojím primárnym cieľom je stabilizovať si pár klientov na dlhodobú spoluprácu, aby som nemusel aktívne riešiť hľadanie nových.
0 0 Ján Baláž 2012-04-27 09:21:15
@mhp zákazníkov by som rád prilákal niečím iným než dobrou cenou, to je pre mňa jedna z tých horších ciest (nie kvôli zisku, ale kvôli tomu, že tým pádom nemám nič iné na ponúknutie)

Doteraz som cenník nezverejňoval práve kvôli tej konverzácii, ktorú spomínaš. Ak sa človek iba pozrie na cenník, môže sa mu to zdať priveľa, lebo v skutočnosti nevie, čo všetko tam má zahrnuté. A málokomu sa to čítať chce.

@Milan Vodička to je dobrý nápad a tiež mám rád také cenníky, dokonca sa pri nich dá aj celkom experimentovať. Neviem si však dosť dobre predstaviť, čo by som tam dal, keďže v mojej práci nejaké "balíčky" nemám.

@Tomáš Abaffy k cene sa vždy dostaneme v maile ešte pred začatím písania, takže prekvapenie nemôže nastať :)
0 0 Ján Baláž 2011-11-18 12:23:29
Opportunity cost je zaujímavá téma a máš pravdu, že človek vidí veci inak, keď si to trochu prepočíta.

Neodrádzaj však ľudí od vytrvalosti, niekedy tak môžu potopiť projekt, ktorý by už čoskoro naozaj zarábal :)
0 0 Ján Baláž 2011-08-21 16:33:46
Odporúčam používať odseky, podnadpisy, číselné/nečíselné zoznamy a tučné písmo. Takto je to minimálne pre mňa nečitateľné a tým pádom nemôžem posúdiť obsah ;)
0 0 Ján Baláž 2011-08-16 20:31:57
Nespravíš aj pokračovanie? Dobre sa to číta, ale chcem viac :)



0 0 Ján Baláž 2011-08-15 19:28:10
Celkom sa mi táto séria začína páčiť, teším sa na pokračovanie.
0 0 Ján Baláž 2011-08-15 09:16:14
Ospravedlňujem sa, že sa vyjadrujem až teraz.

@Kux Kukoľ: Ide práve o to, že nie všetkým sú tieto fakty jasné. Každý raz začína a verím, že začiatočníkom sa rady môžu hodiť.

S tými PR článkami súhlasím - ak sú dobre napísané, fungujú. Ale ešte lepšia môže byť recenzia.

@Martin Drdák: Lebo dlhší článok si veľa ľudí neprečíta a, samozrejme, sú ešte rôzne dôvody. Tie som očakával v diskusii :)
Priznám sa, že neviem, ako sú motivované agentúry, ale všeobecne súťaže a kritiku reklamy neuznávam.
Páči sa mi myšlienka Ogilvyho - reklamu na súťažiach hodnotia ľudia z reklamnej oblasti, teda sa im páči niečo úplne iné ako koncovému zákazníkovi. Preto je najlepším hodnotením reklamy potenciálny zákazník.
0 0 Ján Baláž 2011-08-08 12:12:55
@Kux Kukoľ: Popravde, na veľa reklám neboli objednávky. Skôr sa jednalo o nepriamu cestu - dostať sa čo najvyššie v SERP-e.

Dáta od klientov nie sú spoľahlivé a nie od všetkých mám feedback, preto ti ako príklad môžem uviesť mnou sledované vlastné kampane.

PR článok so zaujímavým nadpisom, akýmsi rozprávaním príbehu zo života, s výzvou na konci, s pár rozumnými výhodami bol úspešnejší ako článok, ktorý toto nemal, resp. trocha preháňal s výhodami.

Oba články boli uverejnené na rovnakom webe. Prvý dostal na moju stránku 10-krát viac návštevníkov, ktorí u mňa strávili 3-krát viac času. Čudné mi pripadá to, že pri oboch bol priemer 4,5 zhliadnutých stránok/návšteva.
Sledovaná vzorka bola pri tomto miniprieskume viac ako 100 návštevníkov. Nie je to síce veľa, ale stačí mi vidieť, aký priepastný bol rozdiel medzi 2 verziami.

O prínose oboch článkov pre obsadenie dobrých pozícií na kľúčové slová sa teraz nezmieňujme.
0 0 Ján Baláž 2011-08-07 18:56:40
@Tomáš Abaffy: Vieš, keď ich prečítaš veľa, nalepí sa to. Ale toto je skutočný príbeh, fakt nám to takto matematikár-poľovník rozprával.

@mhp: To môže byť pravda, ale niekedy vidím aj druhý extrém. Ľudia celkom naivne a bez kritického myslenia podľahnú rôznym reklamám, resp. PR článkom, z ktorých tá reklamnosť priam srší.
0 0 Ján Baláž 2011-08-07 15:02:12
Tomáš: To by sme mohli nazvať ako "nesprávne zvolená forma reklamy". Aj reklama sa vyvíja a čo fungovalo kedysi, nemusí dnes, resp. nie v pôvodnej forme.

Ale nepovedal by som, že ľudia začínajú byť imúnni voči reklame. Jasne, denne ich vidíme mnoho, ale niektoré dobrovoľne šírime. Máme radi reklamu, ktorá nás pobaví alebo takú, ktorá nám prinesie isté výhody (ušetríme vďaka nej peniaze, čas,...).

A pravdepodobne budeme vidieť reklamy ešte častejšie. Možno nám ich raz budú premietať v našich snoch, ako to vtipne predpovedá seriál Futurama :)
Uvidíme...
0 0 Ján Baláž 2011-08-07 13:52:51
Peter ďakujem.

Ak vám ešte napadnú ďalšie dôvody, neváhajte ich napísať :)

Páčilo sa mi...

Portfólio používateľa Tomáš Chorvát
Portfólio používateľa Andy Synák
Portfólio používateľa Róbert Balaško
Portfólio používateľa Monika Zbínová
Portfólio používateľa Roman Hraška
Portfólio používateľa Matúš Koprda
Portfólio používateľa Tomáš Abaffy
Zajtra.sk > Ľudia > Ján Baláž