spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Autor je vlastníkom weblogu spravodaj.madaj.net, ktorý funguje od roku 2002. Nepatrne prispieval radami a nápadmi k vývoju bloguje.cz a desktopovej čítačky RSSpoint. Spolupracoval na definovaní štandardov prístupnosti, ktoré nájdete vo Výnose č. 1706/M-2006 o štandardoch pre informačné systémy verejnej správy SR. Pre svojho zamestnávateľa stvoril webové sídlo a pretože nenašiel preň vhodné CMS, tak ho naprogramoval.

V čom sa vyznám:

WEB a veci s tým súvisiace

Overený používateľ, členom od 1.8.2011

Ako sme vytvorili knižku o programovaní pre iOS

Ako sme vytvorili knižku o programovaní pre iOS

rony spravodaj, 1.9.2012
Peter Druska vydáva v iAdverti knižku Návrh iOS aplikácie od úplného začiatku a musím Vám prezradiť niečo o genéze jej vzniku. Viac »

Ako nastrihať podcast v Garageband

Ako nastrihať podcast v Garageband

rony spravodaj, 16.7.2012
Chcel by som motivovať ľudí s mikrofonickým hlasom, ktorí sa rozhodujú, že by aj chceli robiť nejakú reláciu ale majú obavy z náročného technického spracovania surovej nahrávky do aspoň trošku učesanej podoby. Viac »

Samsung Galaxy Tab 2: nečakane prekvapil

Samsung Galaxy Tab 2: nečakane prekvapil

rony spravodaj, 16.7.2012
Som rád, že som si mohol odskúšať celý sled generácií Android tabletov od Samsungu, ktoré sa označujú ako Galaxy Tab. Prvý malý 7" s bielym plastovým zadkom som videl dlho pred jeho uvedením a ako prvé ma prekvapilo dielenské spracovanie. Tomu zostáva Samsung dlhodobo verný aj v ďalších generáciách. Je teda čo povedať o poslednom Galaxy Tab 2? Viac »

Samsung Galaxy SIII: povinne lepší

Samsung Galaxy SIII: povinne lepší

rony spravodaj, 15.6.2012
Na krátku chvíľu mi Samsung požičal momentálne vychytaný Samsung Galaxy S III a ja sa teším aspoň tomu, keďže to nevyzerá na dlhodobejší test. Zameriam sa preto na to najdôležitejšie a vynechám čísla špecifikácií až do tej miery, že si ich nezisťujem a nehodnotím. Dostanete teda čisté dojmy. Viac »

Predstavenie Amazon Kindle Fire

Predstavenie Amazon Kindle Fire

rony spravodaj, 2.2.2012
Pokračujem vecami okolo môjho prvého Kindle s farebnou obrazovkou. Viac »

Ako otestovať svoj dizajn HTML newsletteru pred odoslaním

Ako otestovať svoj dizajn HTML newsletteru pred odoslaním

rony spravodaj, 29.11.2011
Ostatný rok sa aktívne zaoberám HTML mailami a na začiatku už som si vyvinul potrebné nástroje a zdokumentoval pracovné postupy, ktorými dostávam podklady a realizujem testovanie. Viac »

Ktorá zručnosť je v IT jediná dôležitá?

Ktorá zručnosť je v IT jediná dôležitá?

rony spravodaj, 27.10.2011
Ste amatér alebo profesionál? Nakoniec je rozlíšenie veľmi jednoduché. Viac »

Chuť zakázaného ovocia: nové tablety od Samsungu

Chuť zakázaného ovocia: nové tablety od Samsungu

rony spravodaj, 12.9.2011
Zhodou náhod som si mohol vyskúšať nové tablety Samsungu v relatívnom kľude a bez ovplyvňovania médiami. Predstavím vám priamych následníkov vlani predstaveného Galaxy Tabu a to hneď dvojmo. Viac »

Správy šialeného Augusta

Správy šialeného Augusta

rony spravodaj, 17.8.2011
Slnko uškodilo mnohým. Nemeckému súdu, čínskym inžinierom doplnkov, Mozille, nadšencom z kúpy Motoroly ale aj ďalším. Viac »

Klávesové skratky počítačového šamana

Klávesové skratky počítačového šamana

rony spravodaj, 5.8.2011
Windows je systém, kde sa môžete stať šamanom po pár minútach. Klávesové skratky pred nepripraveným laikom z vás urobia takého guru a ohromíte viac ako skutočnými vedomosťami. Viac »

Historický výlet do galaxie Tab

Historický výlet do galaxie Tab

rony spravodaj, 1.8.2011
O niekoľko týždňov SAMSUNG privedie novú generáciu tabletov. Ich predchodcu som pred pol rokom mal na dlhodobom testovaní. Chcete vedieť čím to začalo? Pripomeňme si však už obligátny tablet Galaxy Tab, možno onedlho sa Vám pripomeniem mojimi skúsenosťami s tabletmi natretými medom. Viac »

Ako vyrobiť firemný emailový newsletter

Ako vyrobiť firemný emailový newsletter

rony spravodaj, 1.8.2011
Vo firemnom prostredí často nemáte priveľa možností ako nasadiť rozsiahlejší software a tak si pomáhate prostriedkami, ktoré pritiahnuté skrutky policy na klientskej stanici dovolia. V opozícií sú požiadavky na výrobu rôznych nástrojov uľahčujúcich prípravu pekne vyzerajúcich dát. Jednou z úloh bolo vizuálne vylepšenie firemného newslettru. Viac »

rony spravodaj napísal 35 komentárov

0 0 rony spravodaj 2012-10-01 15:56:12
potvrdzujem, ze citacka na format tejto interaktivnej knihy je vyhradne iBooks 2.0 na iPad.

0 0 rony spravodaj 2012-09-30 21:40:07
Jan: je to interaktivna kniha, resp. je tam hodne fotogalerii s infoboxami a dost videa, takze ine moznosti ako to vyriesit vlastne neexistuju :-)
0 0 rony spravodaj 2012-07-17 09:52:45
1. nepopieram

2. ano ale v tvojom priklad hovoris o Audi 3 a Mercedese A, ja som sa jednoducho rozhodol, ze nebudem vedome porovnavat a rozhodne nie prave s iPadom a to aj z dovodu, ze by som bol nespravodlivy prave pre pripady, ze clovek NECHCE toho o iPade moc pocuvat. O dalsich strojoch NIC neviem, Asus mi nepozical ziadny tablet, co nie je moja chyba takze NEBUDEM strkat ludom pred oci tabulky stiahnute z netu :-)

3. tito ludia neziju v izolovanom svete, ktory je tvoreny mojou recenziou. Chybou je snazit sa pokryt VSETKO, pricom celkom jednoducho existuje ina recenzia inde. Ak budem chciet porovnat DVA tablety, tak to tak urobim. Ja som to neurobil, lebo som nechcel.

4. ale bavime sa o Samsung tablete nie o tom, co si robil s iPadom, rozumieme si? Tuto vymozenost NEMA Android, to je to, co som odovzdaval ako moj osobny problem s Androidom aj v texte a co pokladam za objektivny problem - naozaj jednoduche kompletne odzalohovanie a obnovenie. Android to priamo v sebe NEMA.

5. Ostatne, GPS na tablete ak je, tak ho aj chcem pouzit. GPS neznamena vyhradne len autonavigacia, ja nie som laik, ktory si pletie GPS s navigaciou a nesnaz sa ma domotat odhadom polohy z BTS :-)

Pozri, respektujem ak sa TY rozhodnes priamo porovnavat a zvolis si akukolvek moznu formu, ba dokonca to porovnanie budes robit subjektivne, to je v poriadku. To iste mam narok robit aj ja. Ja som sa rozhodol pisat o tom, co som mal v rukach a moja zasada je, nepoznam Asus Prime, nebudem o nom viac pisat ako tolko, co o nom viem z vlastneho poznania (tj. uznavam, ze jeho dielenske spracovanie je rovnako dobre ako u tabletov Samsung tj. kus, ktory som drzal v ruke "nevrzgal", licoval atd.). Ale ak sa rozhodnem, ze nebudem ludom pripominat o kolko je iPad lepsi v kazdom odstavci, tak to tak naozaj chcem, lebo som usudil, ze by som s tym mavanim iPadom ludi zbytocne provokoval avsak urcite som chcel, aby vedeli, ze moja volba je iPad pre SUKROMNE ucely.
0 0 rony spravodaj 2012-07-17 00:16:44
1. nepotrebujes najlepsi procesor na trhu, ukazuje sa, ze potrebujes kvalitny OS. ale za danych okolnosti trvam na dobrom pomere

2. snazil som sa do togo nemotat ipad, android je zjavne pre ludi, co ho nechcu

3. mam vyhrady, ktore som jasne napisal, a to vratane togo, ze na sirokouhlej obrazovke su VZDY a zbytocne stazuju uz tak zly pomer stran obrazovky. skus si predstavit tu listu zrkadlovo obratene, tj. ako lavak, zdoraznoval som to, je to zle

znova 3. trvam na tom, ze tablety samsungu su tovarensky solodne vyrobky. trvam na tom, ze sa nebudem motat okolo ipadu pretoze nevidim priestor pre podanie informacie ludom, ktori sa vazne zaoberaju kupou ipadu a postavia vedla toho android tablet, to nejde.

4. toto je siahodlha tema a vlastne nesuhlasim, ja hlavne nesuhlasim s tym, ze ipad by mal byt uplne odrezany od externej podpory. zakladnou ulohou itunes je backup zariadenia. mne je fuk, nech o dva roky ho nahradi ciste cloudova sluzba zavisla na internete ale chcem sluzby, ktore poskytuje itunes. izolovane zariadenie, ktore mi neumozni backup a restore v zaklade ako nativnu funkciu, nie doinstalovany zbastleny zalohovaci soft, co spola nic neodzalohuje, to je situacia, ktoru nechcem. ja chcem doniest novy tablet, pripojit, cosi mi povie, mas tu predosle zalohy, toto je novy stroj, nahram ti ich? ja poviem ano, a o par minut je tam vsetko komplet do posledneho nastavenia z predosleho stroja. ja chcem mat istotu, ze ak sa mi stroj zmrvi, tak vzdy pripojim kliknem restore a o par minut hotovo, funkcny stroj.

nechcem izolovanu masinu. nemam na tu zabavu s tapkanim po obrazovke cas. ja si chcem z mojho pocitaca zmanazovat, co ide a bez toho, ze zhladuvam tablet ci ho trham zene z ruk aby som do neho musel priamo direkt nahravat nieco nove.ja to zasuniem do kniznice medii a ked ho odlozi, zosynchronizujem ci uz kablom alebo vzduchom. mam ipady od aprila 2010, ja vazne viem, co od nich chcem. ale bavime sa o android tabletoch a bavime sa o nich v situacii, ked nic z tohto neposkytuju a ich majitelia toto nedokazu ocenit, takze len tato trocha propagandy. a inak beriem, ze casti ludi vyhovuje izolovany stroj lebo strach o data, nastavenia atd. co su v nom im este nedosiel, ten pride az ked sa to stane.

5. transformer ma ale cenu ipadu, nie? a ma problemy s gps, ktore mu asus dolepuje nejakym klacikom ci uz to neplati?
0 0 rony spravodaj 2012-02-06 21:10:44
ale uz sa mozes svojho Primu chytit, neboj :-)
0 0 rony spravodaj 2012-02-03 20:06:38
Perfektné
0 0 rony spravodaj 2012-02-03 07:32:26
Ano, v rozhrani Amazonu. Ked mas GO Launcher, tak ti je to jedno :-)
0 0 rony spravodaj 2012-02-02 16:05:56
vsak android androidom.
K článku
0 0 rony spravodaj 2012-01-19 07:59:35
Vacsina navrhov stala za to.

Prvy ma uchvatil, asi by bol mensi problem to nakodovat na tu sirku ale atmosferu aku cakam od galerie ma na 100 %

Druhy je pekny, len drobnost, ze by som na prvy pohlad nepovedal, ze je to galeria

Treti jednoznacne dlazdice Windows Phone :-)

Strvty je opat premysleny, vadilo by mi ale rolovanie textu v "iframe".

Piaty (Hrebik) je solidne vyzerajuci konzervativny a pekny.

Siesty: nie, tento nie

Siedmy: jeden z viac pokusov vylepsit minimalisticky dizajn originalu. Podareny.

Osmy: nie

Deviaty: hodnotim vysoko, zamer povodneho autora rozvinul najlepsie

Desiaty (Rynesova): nie, pre galeriu nie. Celkovo dobre, len ta kolaz nalavo urcite nie.

Jedenasty: pekne, len s chybami. Urcite taky lowcost

Dvanasty (Gura): solidny navrh, ja by som ho ale neodmaval ako pouzitelny. Zda sa mi ako prerobena firemna stranka.

Trinasty (Kovac): dalsi, co rozvija povodny navrh a podareny, pre galeriu vhodny

Strnasty (Sprlak): Pre galeriu urcite nie, do free banky so sablonami ano

Patnasty (Pavol): nie

Sestnasty (Monca): lepsie ako podobny dvanasty.

Sedemnasty (Mego): ma viac navrhov, prvy: sympaticke, len to pismo asi tak lahko nenakodujem na web (ak ano, bude to zle), celkovo je ale trochu zmatena orientacia (menu), tento napad by som ale urcite na nieco pouzil
druhy: nieeeeee, treti: nieeee preboha, stvrty: fakt nie

Osemnasty (Maricak): pekne a take obycajne.

Devatnasty (Ecery): dalsi pokus o rozvoj povodneho navrhu, tentoraz na styl pisacieho stroja. Nepouzil by som pre galeriu. Nejako mi to s umenim nejde dokopy.

Dvadsiaty (Banas): zle.

Dvadsiatyprvy (Banic): bezna sablona, radsej nie.

Dvadsiatydruhy (Zubrik): paci sa mi lavy stlpec, stred menej, pravy stlpec je tam navyse :-)

Dvadsiatytreti: solidnejsi navrh, styl "lightbox" tie sipky by som vymenil a je to celkom pouzitelne

Dvadsiatystvrty: slovenske farby v hlavicke by som nekombinoval do loga. Pouzitelny web, kebynie tej hlavicky.

Dvadsiatypiaty (Dilhof): Len take obycajne, nie uplne zle, len nie je to dokonale a samozrejme chyby rozneho druhu.

Dvadsiatysiesty (Remiar): opat solidny pokus rozvinut povodny minimalizmus, podareny.

Dvadsiatysiedmy (Jancik): take remeselne, keby som ocakaval obycajnu stranku, ktora neurazi, cakam tam toto.

Dvadsiatyosmy (Filipko): asi pokus ukazat nam stranky z 90tych rokov?

Dvadsiatydeviaty(Ocenas): pekne. Opravil by som par drobnosti a ideme na web

Tridsiaty (Jezek): nie, teda, nie je to nepouzitelne, len autor nepouzil ziadne logo :-)

Tridsiatyprvy: nie

Tridsiatydruhy: nizko polozene menu a inak sa da. Trosku "trapne" ikonky vlajok (to nie je vycitka, dam ich prec a je pokoj),

Tridsiatytreti: konecne po dlhsej serii nie moc putavych, skoro pouzitelny. Autorka bude v marketingu pouzitelna :)

Tridsiatystvrty (Beno): nie.

Tridsiatypiaty (Majlath): Na hranici pouzitelnosti (cize pekny navrh), stal by za zvazenie, kam ho posunut

Tridsiatysiesty (Juhas): keby sa ma spytali, ci tento alebo ten original, tak tento a nebudem sa prilis vrtat v tom, co urobit inak :)

Tridsiatysiedmy: nie

Tridsiatyosmy: nie

Tridsiatydeviaty (Darak): tento koncept uz bol vyssie asi dvakrat a akoby sa menil len ten velky obrazok :-)

40. (Sramel): no... zobrat pekny wallpaper a nan nic nedat nie je riesenie :)

41. (Hlinicky): zle logo teda skor to pismo k nemu. Toto je ako keby som videl hociktoru webku strednej skoly, ktora jedneho zo ziakou menovala webdizajnerom :-)

42: prvy nie. druhy nie.

43.: nie

44.: nie

45.: hm... vaham, ale nie.

46.Fodrek: nie, tmave.

47.: nie, lebo je to tmave.

48.Siska: Joomla web. Takyto vzhlad takto volam a nepaci sa mi :-)

49.: zly pokus o minimalizmus

50.: nie

51.: nie

52.Moravcik: ano

53.: nie preboha

54.: dobry napad s linkami z loga, s pismom ale autor moc nepracoval.

55.Kubove: nie

56.Schneider: dalsi minimalizmus a slusny pokus

57.Em: nie

58. Skoroooooo, skoda, nie, lebo je to take rozsypane

59. nie

0 0 rony spravodaj 2011-11-30 14:28:15
Juraj: dobre poznamky.

- pripajanie obrazkov ci ich nacitavanie z URL, to je otazka mozno na cely clanok, patri do tej casti vyvoja sablony. Osobne som zvolil pripajanie (nemam ich vela, mam to tak radsej a take dovody)

- rozhodne aspon skrateny text, blbo sa to len vysvetluje ludom, ktori maju predstavu len o plnegrafickom maili. Takze to urobis ako implicitnu zalezitost a s nikym zvlast neriesis. JE naozaj lepsie, ak tam je.

- ano, rozhodne ale nepripajat nejake podozrive "pocitadla" ale len odkazy s individualnymi parametrami, ktore web vie vyhodnotit, urcite je velmi zlozite ak sa rozhodnes "smirovat" ludi uz v okamihu otvorenia mailu

Dalsie veci su uz zalezitost vypracovanosti celeho procesu. Je napr. legitimna poziadavka neumoznit automaticke unsubscribe - ak mas pravne cistu vlastnu databazu adresatov, a k nej zmluvne pokryty newsletter... tak "odhlasenie" moze byt likvidacia celeho zmluvneho vztahu. Daleko ina situacia je ak zbieras databazu z nejakych svojich webov a nemas s tymi ludmi nic zmluvne podchytene. Ale to je otazka, ktorej som sa nechcel prilis venovat, kedze v nej nemozem vystupovat z pozicie toho, kto by vedel definovat spravne postupy :-)

Rastislav: super, super!

O vyhodnocovani mailingov by som chcel citat, toto nie je vec, ktoru by som chcel otvarat ja.

HTML techniky pri robeni mailov su pre vsetkych zasvatenych viacmenej zname ale uzivam si pri tom navrat do minulosti, to mi hovor :-) Preto som osobne za sady sablon, ktore su odladene a potom ich moze pouzit kdekto lebo len prida obrazky, text a moc do toho nezasahuje.
0 0 rony spravodaj 2011-11-29 18:27:43
poklona...
0 0 rony spravodaj 2011-11-29 18:02:24
Rastislav, dakujem, urcite vyuzi moznost publikovat to ako clanok. Vsetky body su naramne zaujimave a nemusis ani vela pripisovat do obsahu.

1. prefikane riesenie, vyhodne pre pripady, kedy vizual mailu nepripravuje koder. Rozhodne podporujem a viem, ze dobry developer ohne TinyMCE tak, aby produkoval vyborne HTML maily.
Ja to nerobim, mam odladene "sablony" a tie iba modifikujem. Pre masovejsie vyuzitie by som vsak uvazoval o preprocesore.

2. pochopil som, ze mas sirsiu varietu vizualnych prevedeni. Ja len par sablon, kde len zamienam obrazky a texty.

3. testy na spam skore ma zaujimaju a rozhodne by to chcelo clanok, keby si sa odhodlal, mas odomna milion bodov!

5. ano, kvoty su teraz tak roznorode, ze sa neda navrhnut strategiu alebo predpovedat skoro nic. Jednoducho pocitam s navratkami a mam len indikator isteho pomeru - napr. nadpolovicne mnozstvo je uz podozrive.

6. ja som sa snazil posielat textovu verziu rovno s HTML mailom, bohuzial tato vlastnost sa v mailovych klientoch asi uz nepouziva :) stalo by to za prieskum, ktory by sa dal pouzit.

Ja osobne nemam databazy z cudzich zdrojov, preto som sa etike prilis nevenoval aj ked je nesmierne dolezita, len v mojom clanku uz nebolo miesto.

Dakujem, pouvazuj nad clankami, velmi ma to zaujima :)

Matus: nepouzivam sluzby tretich stran a ani ich nepoznam. Cela prevadzka je in house. Vonkajsie vstupy su na urovni grafickych navrhov, cize nic co je naviazane priamo na mailing.

Musim vsak povedat, ze som natrafil na velmi zle realizovanu sluzbu takehoto subjektu a gratulujem si, ze len ako pozorovatel. Z mojej pozicie preferujem plnu kontrolu nad vsetkym. Nie som klient, ktory nema "skoro nic" a tak musi nakupovat adresatov, graficke sluzby aj strojovy cas tretich stran. Takze naozaj sa v tejto oblasti neviem zmysluplne vyjadrit :-)

0 0 rony spravodaj 2011-11-16 23:28:41
Ale beries, inak by si sa sem nevracal a neustale netrolloval.
0 0 rony spravodaj 2011-11-13 12:02:54
Milos: to je glosa, nie recenzia ci predstavenie nastrojov ani tipy a triky pre prakticke pouzivanie :-) moze a CHCE vyvolat reakcie a hlavne take, o akych hovoris.

Ernest Troll: Tvojich 5 minut znesitelnosti preslo. Mal by si uz vediet vycitit, ze uz len urazene blabolis.
0 0 rony spravodaj 2011-11-08 21:18:08
jo, a dobre zvoleny nadpis!
0 0 rony spravodaj 2011-11-08 21:16:49
pis dalej. prve dve veci sa zdaju nerealizovatelne, ci chces alebo nie, casom ta k nim donutia okolnosti :-) som zvedavy ako sa dalsich textoch prehakujes zlozitejsimi :-)
0 0 rony spravodaj 2011-11-08 21:06:28
diky moc. tvoja kapitola je daleko za ramec popularnejsie pisaneho textu, predpokladam, ze clanok, pod ktorym diskutujeme je niekde dalej pred tym, cim je tvoja kapitola. je pekne, ze ti nic nedal ale ak si sa uz takym veciam nedal, tak ti mohlo byt len jasne, ze ta nim neoslovuje a cielovka je clovek bez zakladu, ktory uz mas. takze tvoja kritika je nieco ako ked Mojzisove vystupenie v Lampe o fyzike kritizuje fyzik zo SAVky neuvedumujuc si, ze do TV patri zrozumitelnejsie vyjadrovany material :-) Predstav si, ze na tomto webe sa pohybuje tolko ludi s minimalnym vzdelanim voci tebe resp. voci ktoremukolvek absolventovi s dlhorocnou praxou, ze aj tento typ clanku je pre nich mimohviezdny.

Inak tvoju kapitolu si odkladam, chce na precitanie klud a rozvahu :-))))
0 0 rony spravodaj 2011-11-07 23:27:09
nakopiruj sem tu bakalarku, vdaka.
0 0 rony spravodaj 2011-11-04 18:01:47
Fero Volar: to je ale ajtacke tajomstvo, ktore nesmie byt prezradene :-)
0 0 rony spravodaj 2011-11-03 20:29:42
Dufam, ze budete mat naladu este nieco pisat
Zajtra.sk > Ľudia > rony spravodaj