spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login
Peter Bočan

Peter Bočan

Programátor, HTML+CSS kóder, Strážske


O mne? Zde: http://about.me/peter.bocan

V čom sa vyznám:

C++ a celkovo C-liky, PHP, Nette, HTML5, CSS 3, C#

Overený používateľ, členom od 7.8.2012

(zatiaľ žiadne)
QtGui - Hello World

QtGui - Hello World

Peter Bočan, 13.9.2012
Začíname s toľko vytúženými GUI aplikáciami v Qt frameworku, kde si napíšeme jednoduché Hello World... Viac »

QtCore – Hello World v CLI

QtCore – Hello World v CLI

Peter Bočan, 30.8.2012
Dnes si napíšeme náš úplne prvý CLI projekt – Hello World!Uvidíte Qt framework v praxi. Viac »

QtCreator - IDE

QtCreator - IDE

Peter Bočan, 17.8.2012
Predstavenie editora – QtCreator... Viac »

Qt Framework prevezme Digia

Qt Framework prevezme Digia

Peter Bočan, 9.8.2012
Úspešný open-source framework sa dostane z rúk Nokie pod krídla fínskej Digie Viac »

Úvod a inštalácia Qt frameworku

Úvod a inštalácia Qt frameworku

Peter Bočan, 7.8.2012
Trochu poodhalíme Qt framework a zároveň si ho aj nainštalujeme... Viac »

Peter Bočan napísal 14 komentárov

0 0 Peter Bočan 2012-10-05 16:27:34
Ach jó, pondelok budú dve časti...
0 0 Peter Bočan 2012-10-01 16:27:10
Hej chlape, Digia ponúka platenú/komerčnú od roku 2009, kde im to prepustila Nokia. Qt framework je odvždy delený na tieto dve licenčné jednotky - komerčnú a free-ware/(L)GPL. Na stránke Digie máš možnosť vyskúšať si práve túto platenú verziu, open-source sa nezruší a nebude zrušená v krátkej budúcnosti. Preto by si dovolím tvrdiť, že by si mal viacej čítať, než hneď vytvárať hoaxy ;)...
0 0 Peter Bočan 2012-09-30 13:46:13
Vážne? Môžeš mi prosím poslať odkaz na článok?...
0 0 Peter Bočan 2012-09-27 17:14:35
@Miloš, Digia podpísala s Nokiou kontrakt a dohodu, kde sa zaviazali, že Digia bude aj naďalej poskytovať Open-Source verziu frameworku, takže niet sa čoho báť.
0 0 Peter Bočan 2012-09-23 21:40:01
Vyskúšam to. Čo sa týka tvojej otázky ohľadom milióna objektov - nereálne, nielen neskutočná záťaž na procesor a RAM ale aj nereálnosť mať milión prvkov na ploche - nikdy v živote nebudeš potrebovať vidieť toľko grafických prvkov na 2D ploche. Ak narážaš na 3D hry - tak tam je to pri načítaní "levela" načítané a pri ukončení zase z pamäte vypustené, nedrží sa všetko v RAM. Pochybujem, žeby si mal na ploche viac než 1000 objektov, vtedy hovorme už o nejakom nútenom zlepšení algoritmu...

Čo sa týka pamätanie a kreslenie len nejakého výsledného objektu, dá sa to. Je to jednoduché, ale vydrž. Zajtra príde ďalšia časť...
0 0 Peter Bočan 2012-09-17 16:36:12
Ak ťa teda rozumiem správne, kreslíš pomocou C++ v nejakej metóde v nejakom objekte a ty chceš, aby sa to zobrazilo v dizajnéri?
0 0 Peter Bočan 2012-09-16 18:53:49
@Miloš si náročný na otázky ;) ... ale to je dobre, neprestať sa pýtať... Takže, postupne:

1. Takže ty si chcel použiť OpenGL ako externú knižnicu, a nie QtOpenGL, áno aj to sa dá, je to jednoduché, len si poprosím čas to všetko spísať, dať tomu štábnu kultúru, hlavu a pätu a postupne to sem púšťať.

2. Kresliť na hlavné okno? Ak narážaš na "custom" okná, aj k tomu dôjdem, neboj, bude sa aj kresliť, len daj všetkému čas :).
Skús nastaviť farbu štetca/pera:
item->setPen(QPen(QColor("red")));
item->setBrush(QBrush(QColor("black")));
0 0 Peter Bočan 2012-09-14 18:41:33
Ďakujem za chválu :).

Neplánujem v krátkej budúcnosti (1 diel :D) používať Qt Designér, potom poukážem aj naň a rozdiely pri písaní programového kódu s a bez neho - je tam minimum zmien, no programátora núti byť viazaný na práve danú formu.

A ku QtOpenGL...
QtOpenGL je "obálka" pre OpenGL, no ku čistému OpenGL sa len tak jednoducho nedokopeš - má to vlastné triedy, názvy, štruktúry, enumerácie, ai., takže používať tutoriály priamo zo stránok OpenGL nemá zmysel.
0 0 Peter Bočan 2012-09-06 22:14:59
Nie tým, ale tím. :)
0 0 Peter Bočan 2012-09-01 08:46:57
@Miloš neboj, paralelne víde seriál o QtGUI a QtDeclarative, daj mi len trochu času ;), tamtie články budú dlhé a vyčerpávajúce, takže napísať nejakú jednu časť tutoriálu dá zabrať. Tu sa viacej chcem venovať základným veciam (reťazce, objekty, signály&sloty, atp.)

farbu pozadia zistíš z triedy QApplication, kde si vytiahneš systémovú paletu farieb a z tej palety si vyberieš "QBrush", ktorý obsahuje metódu "color" (vracia triedu QColor):

QApplication::palette().brush(QPalette::Window).color();
je napr. farba pozadia okna.
(Viacej farieb nájdeš na: http://doc.qt.nokia.com/4.7-snapshot/qpalette.html#ColorRole-enum)
K článku QtCreator - IDE
0 0 Peter Bočan 2012-08-22 23:18:08
@Miroslav Martinovič díky za chlebodárnu kritiku, som rád, že ma niekto aj pokritizoval, rozumiem a beriem na vedomie, že sa tu vyskytuje zväčša laická komunita.

Ale beriem/bral som to tak, že človek už vie OOP a C++, a preto si myslím/som si myslel, že nejak extrémne laicky hovoriť nemusím. Ale ako asi vidno, budem musieť. Vysvetľovať popri dosť obšírnom frameworku ako nástroji, ešte aj jazyk, a to dosť zložitý jazyk C++ a komplexný framework bude tvrdý oriešok (ak to teda bude treba vysvetľovať).

Takže proste zaujímavý "strhujúci" perex, názov a všetko obšírne(?) a laicky. Obávam sa toho, že sa vrhnem na časti programu v C++, ktorý používa (z tejto komunity) asi menšina, a ja budem musieť zrejme odprezentovať aj jazyk C++ (alebo nie, a sa na to vybodnem, a poväčšine ľuďom to príde zbytočné).

Je pravdou, že tento článok, som bral z laického (čítaj: z pohľadu pseudo-programátora) a že si testujem, aká je tu komunita ľudí, kto má guráž sa ozvať a skritizovať to (potrebujem reflexiu). Tak povediac, "nahodil som udicu do neznámych vôd" a teda totálne neviem, čo, kto tu chodí, čo je zrejme moja chyba.

Ináč, ak ti mám povedať pravdu o tomto IDE, je to fakt jednoduché na ovládanie a niet nejako čo vypichnúť, až na "design mód" - teda Drag & Drop grafického rozhrania. To je tak všetko, čo by som v skutočnosti mohol vypichnúť, a čo len-tak nejaký editor nemá. To by na 3000 znakov nebolo, navyše zastávam (možno utopistický) názor - že UI si urobím v kóde. Vyhovuje mi to viacej, než design mód.
0 0 Peter Bočan 2012-08-09 16:10:28
@Lukáš Kasič PyQt spadá pod Riverbank computing, ako sa dohodnú tieto dve firmy je na nich.
0 0 Peter Bočan 2012-08-09 16:10:27
@Lukáš Kasič PyQt spadá pod Riverbank computing, ako sa dohodnú tieto dve firmy je na nich.
0 0 Peter Bočan 2012-08-09 15:10:13
@Miloš ehm. Podľa licenčných ujednaní nemôžeš použiť statické linkovanie knižníc do projektu. To smieš iba ak si priplatíš mastnú komerčnú licenciu...
Zajtra.sk > Ľudia > Peter Bočan