spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Absolvent FRI v Žiline, podnikateľ v oblasti tvorby webových stránok, kameraman.

V čom sa vyznám:

PHP, MySQL, C#

Overený používateľ, členom od 10.3.2012

(zatiaľ žiadne)

Igor Janic nenapísal žiadne články/novinky

Igor Janic napísal 7 komentárov

1 1 Igor Janic 2012-08-18 00:18:10
Zastavím sa už pri zadaní. Klient požadoval "HTML 5, CSS 3, PHP 5, MYSQL 5, jQuery, AJAX, API"? Nestretávam sa s tým, že by firma nadiktovala, aké technológie má mať použité stránka. Zoznam modulov to znie už tak "klientsky" - zmes všetkého.
Ako hovorí @shaggy je bežné, že klient nadiktuje dlhý zoznam požiadaviek a nakoniec 50% ani nevyužije alebo už v štádiu návrhu zredukuje. Asi som ešte nerobil web kde by to tak nebolo. Stále lepšie ako tí, čo pridajú 10 nových požiadaviek tvrdiac, že to je podobné pôvodnému zadaniu a cena by sa teda nemala meniť...
Ak sa majiteľ organizácie pozná s majiteľom reklamky, tak to stále nemusí nič znamenať. I keď povedzme si narovinu - kto by nevyužil príležitosť, keby nemohol. Keď sa niekto dozvie cenu konkurenčnej ponuky tak škoda nevyužiť a nepodliezť (ak je hlavným kritériom cena)
0 0 Igor Janic 2012-07-23 14:31:14
Z vlastnej skúsenosti ku zvýšeniu cien... weby nie sú môj core biznis, tak mierny off topic z oblasti natáčania a spracovania videa. Medziročne som sa rozhodol rázne zvýšiť ceny, keď už som mal rezervovaný určitý počet termínov a všetky nové by som bral ako "navyše". Bál som sa, ako to klienti zoberú. Z okruhu klientov pre ktorých som robil doteraz sa to zdalo drahé. A po mesiaci sa začali ozývať klienti z iných miest a iných skupín - ktorí sú ochotní si zaplatiť za kvalitnejšiu prácu, vážia si ju a nešpekulujú ako klienti nižšej cenovej kategórie. Keby som ostal lacný, mal by som určite viac zákaziek, ale nedali by sa robiť tak kvalitne ako menej za viac peňazí.
Dúfam, že Monča napíše ten článok, nech sa čo to podučíme viacerí :)
0 0 Igor Janic 2012-07-20 13:09:30
Výborný článok. Dovolím si zdieľať a posielať klientom idúcim po cene :)
0 0 Igor Janic 2012-05-31 12:14:09
Ja by som nedal. Keď si niekto u mňa objedná web, tak dostane web. Jedine, že by si objednal grafický návrh + web. I vtedy sa dá polemizovať či grafický návrh je JPG obrázok, PSD podklady alebo až HTML+CSS. Keďže som skôr programátor ako grafik, tak to beriem z toho pohľadu, že je to rovnaké ako keby mi chcel niekto zasahovať do PHP kódov, príp. ich dať 3. osobe, aby ich použila na iný projekt, i keď pre toho istého klienta.
0 0 Igor Janic 2012-04-27 22:27:10
Osobne cenník nezverejňujem v žiadnom svojom zameraní - ani pri videu ani pri weboch.

Video - patrím k tým drahším v okolí, tak by cenník na stránke odradil väčšinu ľudí. Keď mi napíšu mail a vyžiadajú si ho, tak im ho pošlem aj s komentárom a bližšími informáciami, možnosťami zvýhodnených cien pri objednaní balíkov viacerých služieb a podobne.

Weby - moc široká oblasť na vytvorenie cenníka vôbec. Mám dáke "univerzálne" ceny za rôzne typy webov, ale tie sú +-50% vzhľadom na rôznorodosť požiadaviek. Preto tu volím cestu cenovej ponuky pre daného klienta, ktorá vyzerá viac osobnejšie.
0 0 Igor Janic 2012-03-12 23:46:42
verím, že sa mi raz podarí takto si rozplánovať čas... momentálne to je mix natáčania, strihania videa, programovania webov, programovania do školy, písania diplomky... a pomedzi to spánok a ostatné nutnosti. Najhoršie že 90% práce robím doma, tak sa dá ťažko jednoznačne vymedziť si čo práve robím...
0 0 Igor Janic 2012-03-10 13:12:15
Tak pár mojich dojmov. Som programátor, nie grafik, ale nedá mi to...
VŠEOBECNE:
- moc vysoký vrch - znížil by som výšku loga i textov vpravo
- veľa zbytočných tlačidiel vpravo hore - prihlásenie by som spojil s registráciou (nech po ponúkne registráciu až v ďalšom kroku), "Moje konto" nech sa zobrazuje až prihláseným a kľudne hore kde je teraz "prihlásenie", nech to nie je veľké.
- "5-riadkový vrch" - logo, menu, banner, dátum + menu, ľavé menu + slider. - moc zbytočných riadkov kým sa človek dostane ku požadovaným informáciám. Na mojom veľkom monitore mi to nevadí, ale ľudia s menšími notebookmi či netbookmi otvoria a vidia len rôzne menu a reklamu.
- horizontálny banner by som dal úplne navrch
- vertikálne bannery po krajoch posunúť nižšie (na úroveň kde začína samotný obsah stránky), pretože takto pôsobia moc rušivo a tvrdo ohraničujú samotnú stránku medzi nimi
- vrchné menu moc vysoké, zbytočný padding okolo textu
- search okienko moc široké. A najmä lupa slúžiaca na spustenie vyhľadania - stačí malinká ikona
- dátum s meninami posunúť do horného riadku. A celý riadok vymazať (informácie presunúť do hlavného menu... + duplicita "Potrebujete poradiť?" a "Pomoc")
- footer - moc vysoký a malý text v ňom. Stačilo by nahustiť a môže mať polovičnú výšku
- farebnosť - stránka hýri rôznymi farbami. Keď sa na ne pozriem samostatne tak sú príjemné, ale takto pokope viac škodia ako prinášajú úžitku

HOME PAGE:
- bodky na ovládanie slidera pod slider jednoznačne, takto hore som ich ešte nevidel a používateľ bude z toho zmätený
- to ľavé menu vedľa slidera... na titulke je a inde nie je? potom neplní svoj význam... a najmä keď vrchné menu je rovnaké. A príde mi trochu divné na stránke ponúkajúcej knihy ponúkať parfémy..
- najpredávanejšie, očakávame, top autori - moooc veľa toho. stačilo by 5, maximálne 10. a link na zoznam, kde ich bude viac (kľudne sa môže otvoriť v dákom colorbox jquery okne, nech sa nemusí celá stránka reloadovať)
- newsletter - absolútne stratený medzi zoznamami... dal by som ho vyššie, alebo úplne dolu do footra. Nech je na každej podstránke rovnako
- veľmi zvláštne spravený zoznam kníh (i DVD) - jedna na celú šírku, pod tým 3 a opäť jedna... vyzerá to zmätočne. A opäť je toho moc veľa. Používateľ sa nascrolluje kým sa dostane kam potrebuje
- DVD a BlueRay by som spojil pod filmy. Nech si používateľ vyberie film a má možnosť ho kúpiť na DVD alebo BD. Ak sa to nedá (ak je systém navrhnutý že to je samostatne úplne) tak aspoň na titulke dať pod knihami "Filmy", rozdeliť priestor na 2 stĺpce a v jednom DVD a v druhom filmy. Nech to má rovnakú úroveň
- DVD Zoznam v ľavom stĺpci dolu považujem za zbytočný, keď už máme možnosť si DVD vyhľadať inou cestou (+ prečo práve DVD zoznam? prečo nie aj zoznam kníh podľa abecedy či BlueRay?)
- možno by nebolo odveci úplne odstrániť slider a namiesto neho dať (vedľa seba a v menšom množstve) Gorila News a Gorila Blog - takto dolu sa málo kto ku tomu prescrolluje...
- najobľúbenejšie tagy zo spodku by som presunul do ľavého stĺpca, kde bude už na ne miesto (po zredukovaní top zoznamov)

PRODUCT PAGE:
- škaredo pôsobí optická vodorovná čiara - medzi informáciami o cene apod. a "O tomto produkte". Načo to takto deliť.
- informácie o vydavateľstve, cene apod. by som všetky presunul do pravého stĺpca nad vloženie do košíka. Čitateľa nezaujíma vydavateľstvo, ale o čom je kniha
- žáner a úvodný text ("Nová dlhoočakávaná...") sa úplne strácajú - tie by mohli byť hneď pod názvom
- červené pozadie ceny je do očí bijúce - cena je síce pekne viditeľná, ale graficky sa to nehodí.
- vloženie do košíka menšie tlačítko vedľa počtu kusov
- kúpiť neskôr vďaka svetlému odtieňu vyzerá ako neaktívne
- zrušiť ten optický predel medzi vrchnou a spodnou časťou
- FB like a G+ určite nedávať do stredu, ale na bod prípadne na spodok
- zvláštne vyzerá že titulka knihy je vľavo hore a ukážky strán sú vpravo nižšie
- tak isto "Z tejto edície" je vľavo a "podobné tituly" vpravo... podobné veci sú umiestnené niekto úplne inde!
- ukážka z textov - dať menej a na rozkliknutie zobraziť dlhší text
- celú podstránku s detailom produktu by som riešil formou tabov (záložiek), aby si čitateľ mohol preklikávať - Základné info, Parametre, Ukážky, Diskusia

To boli postrehy ohľadom rozmiestnenia prvkov. Ku grafickým veciam sa vyjadriť neviem, iba pozorujem že sa bije pravouhlý dizajn so zaoblenými rohmi a aj ich mix (napr. tlačidlo "Vložiť do košíka")
Zajtra.sk > Ľudia > Igor Janic