spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login
Imrich Kovaľ

Imrich Kovaľ

30 ročný Podnikateľ, Bratislava
http://www.merineo.sk/


Zakladateľ a majiteľ spoločnosti MERINEO s.r.o., ktorej riešenia sú budované na Open Source CMS. Propaguje myšlienku Open Source webových technológií nielen na firemnom blogu, ale všade, kde sa dá. Trochu analytik, trochu vývojár, ale hlavne obchodník, ktorý musí byť vždy v obraze. Má v hlave milión nápadov, na ktoré nemá čas, miluje bonsaje a kvalitné weby, pretože oboje má dušu.

V čom sa vyznám:

Joomla, Drupal, Magento, VirtueMart, WordPress, Web design, Open Source

Overený používateľ, členom od 29.7.2011

Outsourcing webu

Outsourcing webu

Imrich Kovaľ, 15.10.2013
Výhody a nevýhody outsourcingu webu, čo všetko by mal outsourcing webu obnášať, kvalitný outsourcing webu ako efektívne využívanie potenciálu webovej prezentácie. Viac »

Webový portál za 700 000 € aneb takhle se to dělá pánové !

Webový portál za 700 000 € aneb takhle se to dělá pánové !

Imrich Kovaľ, 29.10.2012
Lesnícky zväz má stránky za 700 000 €. Problem je v tom, že vyzeraju ako z roku 95 vytvorené v MS Frontpage človekom, čo si myslí že CSS je skratka Counter Striku.. Viac »

Predstavujeme Open Source elektronické obchody – Magento (seriál)

Predstavujeme Open Source elektronické obchody – Magento (seriál)

Imrich Kovaľ, 28.8.2011
Týmto článkom začínam nový seriál s predstavovaním Open Source elektronických obchodov, ktoré svojimi funkciami, kvalitou a zázemím zaujali mňa, trh a samozrejme používateľov. Postupne predstavím elektronický obchod Magento, VirtueMart, PrestaShop, e-shop na WordPresse a možno aj niektoré ďalšie, pokiaľ bude čas a energia. Viac »

Open Source CMS vs. slovenské komerčné CMS

Open Source CMS vs. slovenské komerčné CMS

Imrich Kovaľ, 28.6.2011
Nie je žiadnym tajomstvom, že rozšírenosť Open Source redakčných systémov je poriadnym tŕňom v oku väčšine vývojárov komerčných / privátnych CMS systémov. Rád by som v tomto článku skúsil načrtnúť, prečo je tomu tak a prečo väčšina slovenskej „odbornej“ verejnosti prechováva k týmto redakčným systémom takú antipatiu. Viac »

Open Source redakčné systémy – čo sú zač, prečo sú zadarmo a ako ich využiť

Open Source redakčné systémy – čo sú zač, prečo sú zadarmo a ako ich využiť

Imrich Kovaľ, 15.6.2011
O Open Source redakčných systémoch (Open Source CMS) sa toho popísalo už toľko, až by sa mohlo zdať, že už ani nie je o čom písať. Táto tematika má však oproti iným jednu obrovskú výhodu – rozoberá oblasť trhu, ktorá sa vyvíja tak bleskurýchle, že to, čo bolo napísané pred pár mesiacmi, či pred rokom, už dnes nemusí byť a často ani nie je pravda. Viac »

Imrich Kovaľ napísal 17 komentárov

1 1 Imrich Kovaľ 2013-10-17 14:43:08
@- dakujem za tvoj konstruktivny prispevok k diskusii a zelam napodobne nech sa ti dari :):):)
2 0 Imrich Kovaľ 2013-10-16 22:54:24
@- kopec polopravd? V prvom rade, ja sa na nic nehram, mam tu svoje meno, firmu, kazdy vidi kto som, s cim robime a ano obhajujem s tym co robim, pretoze s tym robim dost dlho, aby som k tomu mohol napisat par viet.

Takze su to skutocne polopravdy? Zazil som desiatky zakaznikov, ktori k nam prisli lebo sa nepohodli s programatorom cms na mieru a chlapik im zamkol web/vypol web v produkcnej prevadzke, ci im nedal zdrojovy kod napriek tomu ze za to zaplatili. Firma prichadzala o stovky/tisice eur denne. Zazil som zakaznika, ktory k nam prisiel s tym ze ma CMS na mieru za 2 000e a po otvoreni admin zony to bola farebne upravena Joomla 1.5 bez kreditov a instalatora, aby si za instalaciu ankety a podobnych blbosti chlapci mohli vypytat 150e. Za posledny mesiac som zazil 3 zakaznikov, ktori dosli s tym, ze zaplatili chlapcom zalohy a chlapci tak nejak v polke programovania toho "CMS na mieru, dizajnu k tomu atd." volajako zmizli z povrchu zemskeho. Takze to co tu pisem, nie su ziadne polopravdy, taka je realita, aj ked velmi smutna a mrzuta, pretoze toto je problem celej nasej komunity a je uplne fuk ci Open Source alebo custom development, zle meno to vrha na vsetkych. O cenovom dumpingu sa tu ani bavit nebudeme...

P.S.1: Poznam kopu kvalitnych programatorov s vlastnym CMS, ktore je na urovni a voci ktorym mam uctu a respekt, lebo su odbornici vo svojom obore a stalo sa ze som ich aj doporucil, ak som mal za to, ze je to pre zakaznika lepsia alternativa. Takze predtym ako tu budes pisat nieco o urovni komunikacie, skus sa nad tym najprv trochu zamysliet. :)

P.S.2: Mas pravdu, vlastne CMS sa nepise na to, aby slo do sveta a nadchlo miliony ludi, len je potom velmi zvlastne sledovat niektorych ludi s vlastnym CMS (a pre istotu, precitaj si este raz P.S.1) ako rozpravaju o tom ze Open Source je najhorsie zlo na svete. :)
2 0 Imrich Kovaľ 2013-10-15 23:27:28
@kaktus, developer mohol identifikovat o ktoru Joomlu ide, 1.0? 1.5? 2.5? 3.x? Vacsina developerov videla 1.0 verziu zo stihacky a odvtedy su z nich odbornici staby priamo z core teamu vyvojarov. Ked som naposledy ukazoval panom developerom, ktori "s joomlou robili a bolo to strasne" novu verziu, tak nevychadzali z udivu.

Je to asi tak, ako je na Slovensku kazdy druhy developer odbornik na Magento, ake je strasidelne narocne a mohutne a ako sa zle edituje a bla bla a z celeho Magenta videl verziu 1.1 v lepsom pripade verziu 1.3 spred x rokov, aj to len strukturu priecinkov v jpegu niekde na imagehoste.

Raz darmo, kazdy chvali svojho boha, len jaksi nemam rad ak sa majstri svetla, co si o danom systeme precitali 1 clanok pred 10 rokmi tvrdia, ake je to cele zle. Podobnych "odbornych" nazorov i na TYPO3, WORDPRESS, DRUPAL atd. je plny slovensky internet, skoda len ze to ich "vlastne CMS" sa jaksi v tom svete nie a nie ujat :) No flame :):):)
3 0 Imrich Kovaľ 2013-10-15 14:52:21
Za seba, za firmu a tiež za zákazníkov, podelil by som to asi takto:
1. klasicke weby - Joomla 2.5 / 3.x, WordPress - cca. 70 - 80% webových riešení ako klasické firemné weby, prezentácie, produktové webstránky...
2. eshopy - Magento pri veľkých projektoch, Joomla 3.x JoomShopping pri komunitných eshopoch, WooCommerce (WordPress) pri maličkých jednoduchých shopoch (ak chce zákazník wordpress)...
3. špecifické riešenia - veľké portály atď. - tu to závisí dosť od výšky investície, ak chce zákazník šílenosti a má reálny budget, tak TYPO3 / Drupal, ak rieši financie a štandardné funkcionality (katalóg, news, formuláre, registrácia, komunita), tak v pohode stačí Joomla 3.x.

P.S.: naši zákazníci mali možnosť porovnať administráciu Joomla / WordPress / TYPO3 / Drupal, ich vyjadrenia na zorientovanie sa hovoria za všetko. Uvedomte si, že projekt nerobíte pre seba, ale pre zákazníka, a ak ho chce spravovat sám, tlačiť ho do úprav v kóde, html značiek a učenia sa vzťahov v CMS je nezmysel a môžete stvoriť sebelepší manuál.

P.S.2: Nikto nepopiera, že napísanie vlastného CMS a kódu má kopu výhod pre tvorcu, pre zákazníka však táto závislosť na 1 dodávateľovi nie je práve najpríjemnejšia (skúsenosti zákazníkov).

P.S.3: reálna skúsenosť pri editovaní FAT FOOTER:
- na Joomla 3.x a WordPress - na Joomla 3 kliky, otvorený TinyMCE editor a editovanie obsahu, uloženie, hotovo
- na WordPress - cely FAT FOOTER uložený natvrdo v súbore, nutné editovať cez editor súborov s použitím HTML znalostí (pre nás pohoda, pre zákazníka masaker, web prebraný po inom dodávateľovi)

Asi je to dosť o tom, čo komu sadne, osobne sa vždy viac pozerám na flexibilitu a rozšíriteľnosť do budúcnosti bež väčších komplikácií a bez nutností utekať s každou blbosťou za programátormi (pohľad zákazníka).

Športu a kvalitným webom zdar :)
3 0 Imrich Kovaľ 2013-09-04 15:07:44
Drzim palce, nech sa projektu dari, kazdy dobry napad na Open Source a navyse zo Slovenska si zasluzi podporu. A urcite to vyuzijeme, az spustime nas maly dotcom startup, vdaka za tip :)
0 0 Imrich Kovaľ 2013-02-16 11:26:45
Tu sa daju zadarmo pridavat PR clanky? A to sa dozvedam az teraz? :):):) Inak drzim palce, pre totalnych laikov urcite skvela vec, 700e je slusna palka na to, aby som si vedel urobit vlastny web/blog, ale podla mna sa najde par ludi co to budu chciet skusit :):):)
0 0 Imrich Kovaľ 2013-01-21 17:20:44
@ewzen Magento bolo zvolene kvoli poziadavkam zakaznika na specificke back-end funkcionality a taktiez v suvislosti s planmi rozvoja eshopu do buducnosti, ktore vsak nejako ustali. :)
1 0 Imrich Kovaľ 2013-01-05 13:15:45
@sokoliar este dodatok, neviem kde si kupil Galaxy Note 10.1 za 300e, lebo ten moj je 3g a stal 530e v eshope a to som kupil za myslim jednu z najlepsich cien na Slovensku. Tiez nemusim 300e tablety, lebo to je viac na hranie ako na realnu pracu, ale tak vzdy je kvalita adekvatna cene, hadam len nexus sa to snazil prelomit a v urcitej zakaznickej skupine sa mu to aj urcite podarilo...
0 0 Imrich Kovaľ 2013-01-05 13:10:14
@sokoliar mam ho cca. 2 tyzdne, robil som s nim vsetky mozne aj nemozne veci a je to najlepsie zariadenie, ake som kedy drzal v ruke. Mam aj smartfon Galaxy Note 2 a je to luxusne spojenie. Neviem kde ti to laguje, lebo ja mam aktivne a zapratane naplno maximum stranok co to ma a absolutne ziadne lagovanie za tie 2 tyzdne som nezaznamenal. A to mal zatazkavajuci silvestrovsky test, ked na nom kreslilo 16 ludi v hre AKTIVITY a fical bravurne, bateria vydrzala komplet akivneho pouzivania (bez wifi) cca. 10 hodin, jedine stylus dostal zabrat, takze som vymenil nasadku, ktorych mam 6 nahradnych. Navyse mam na pozadi aktivnu tapetu nejakych burkovych mrakov a bleskov a ani tak to nema ziadny problem s lagovanim. Nemam co vytknut tomuto tabletu. Nie som vysloveny odporca applu, nech ma kazdy co chce, tiez len vyslovujem svoju skusenost. Par tabletov som v ruke drzal, a tento skvele vyzera, pre mna skvele funguje a ma to vsetko na co pomyslim a zmyslim. Pre mna urcite patri do skupiny top biznis tabletov.

@Andrej Ševčík dakujem za super recenziu...:)
1 0 Imrich Kovaľ 2012-11-18 23:27:32
Super clanok, zide sa aj pri tvorbe typografie v ramci projektu...:)
0 0 Imrich Kovaľ 2012-10-31 00:06:34
Aaaa aby som nezabudol, zijem a fungujem v Bratislave, nie v Cechach...:)
0 0 Imrich Kovaľ 2012-10-31 00:05:21
@Miloš - urcite si neurazil, ten cesky dodatok bol tak trochu odkazom na tvorbu Jana Chalupku, ktory to casto pouzival, napr. "Kocurkovo aneb jen abychom v hanbě nezůstali", alebo "Všecko naopak, aneb: Tesnošilova Anička se žení a Honzík se vydává", či "Starouš plesnivec anebo Čtyry svadby na jednom pohřebe v Kocourkově". Slovensko je dost kocurkovo, tak mi to prislo vhodne pouzit, ospravedlnujem sa, mohol som to niekde v texte spomenut, bolo by to jasnejsie..:) BTW: tiez nemam rad poanglictovanie a pocestovanie slovenciny a kde mozem pouzivam slovenske alternativy, len v nasom biznise je to niekedy dost tazke :)
0 0 Imrich Kovaľ 2012-10-29 19:48:06
cierna listina nie je zly napad, nemusi sa tam uvadzat meno firmy, staci pekny opis projektu a link, firmu si uz najde za 5 sekund kazdy sam, ci nie?
0 0 Imrich Kovaľ 2012-10-29 11:21:23
@Robert Skrab - jasne. Mna tiez zaujima este jedna zasadna vec - vy vsetci, ako odborna komunita, mate pocit, ze portal s obsahom, aky tam je, funkcionalitami, ktore tam su viditelne a vobec publikacnou vrstvou pre obsah, ktoru na portali vytvorili, potrebovalo sharepoint riesenie za 420 000 € ??? Neviem, ale toto im jednoducho nezeriem. Sharepoint riesenie je draha sranda, to je ok, ale tu nejde o cenu za software, ale o to, ci vobec tento portal ten software potreboval a co sa nakoniec z toho stvorilo...
0 0 Imrich Kovaľ 2012-10-29 11:06:22
@Robert Skrab - jednoznacne suhlasim, jedna vec je konkurencia, s tou ziadny profesional nemoze mat problem, ale druha vec je nieco taketo. Ked si predstavim ze by som za tu sumu zamestnal 15-20 ludi s priemernou mzdou v SVK na par rokov...Kazdopadne, aby sa diskusia vratila z politickej do odbornej roviny, nemohli by ste sem do komentarov hodit svoje kratke analyzy co vsetko je na tom zle, co dobre atd. Myslim ze by to pomohlo nielen beznym ludom, ale aj komunite ako takej...vdaka
0 0 Imrich Kovaľ 2012-07-20 11:48:37
Vdaka, ze si to povedal na plnu hubu a usetril mi cas pisat to, 95% tvojich osobnych skusenosti su aj mojich a firemnych, ale myslim ze vsetci, ktori sme v branzi uz par rokov, taketo skusenosti mame. My robime s Open Source, pouzivame aj sablony v rozsahu, aky si ziada zakaznik, tvorime aj dizajny na mieru a vieme co vsetko za vytvorenim celeho dizajnu od nuly naozaj stoji. Ked potom vidim poziadavku na nakoduj.to na Joomla sablonu s navrhmi, PSD, nakodovanim, optimalizaciou atd. za 50 €, tak neviem ci sa mam smiat alebo plakat. V oblasti Open Source je viac nez kde inde vidiet vplyv amaterizmu a "warez" dizajnov, o dumpingu cien nehovoriac. Este raz vdaka ta super clanok, idem zdielat...:)
0 0 Imrich Kovaľ 2012-07-13 12:08:16
Takuto recenziu som hladal !!! Vdaka kamo :)
Zajtra.sk > Ľudia > Imrich Kovaľ