spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login
Jano Dynamit

Jano Dynamit


Overený používateľ, členom od 21.1.2012

(zatiaľ žiadne)

Jano Dynamit nenapísal žiadne články/novinky

Jano Dynamit napísal 14 komentárov

K projektu ples:
0 0 Jano Dynamit 2012-11-11 00:24:05
Hodnotím ako laik :) Ten plagát na mňa pôsobí ako dve spojené udalosti. Celá modrofialová časť ako retro disco a tie obrázky ako vážna hudba, filharmónia alebo čo. Tie bodky podľa mňa dobre vystihujú to disco, čiže by som zmenil ten obrázok na pozadí.. Tu sa inšpiruj :D http://www.youtube.com/watch?v=HekahtYp4ds
0 0 Jano Dynamit 2012-03-21 22:43:17
Ja som chcel rozbehnúť jeden projekt a doména samozrejme obsadená, ale žiadna stránka na nej nebola nahodená. Vyriešil som to tak, že medzi dvojslovný názov som dal pomlčku a doménu kúpil :) Už som ju aj predlžoval druhý rok a projekt zatiaľ nikde :D Možno toto leto..
K článku
0 0 Jano Dynamit 2012-03-19 15:32:53
@Tomáš pre Teba asi už známe veci, ale ak nie, tak ak sa ti nepodarí so spoločníkom (Petrom?) uzavrieť zmluvu o prevode obchodného podielu spoločníka, môžeš začať s načítavaním § 148 a nasl. Obchodného zákonníka..
K článku Koniec
0 0 Jano Dynamit 2012-03-13 12:20:44
@TomášAbaffy Áno robíte a ja som rád, že sa tieto súťaže realizujú. Ja narážam na to, že mi chýba článok, ktorý tu bol, a propagoval celý tento nápad. Síce ako potenciálny zadávateľ môžem poslať mail redakcii /prečíta si ho teraz?:)/ a popýtať sa na možnosti, ale v článku som videl ten prínos, že jasnejšie propaguje takúto možnosť na zajtra.sk, jej perspektívy a tiež čierne na bielom "pôsobí" na čitateľov v zmysle "je tu takáto možnosť, uvažuj o nej, ak ťa to doteraz nenapadlo." Dúfam, že vieš, čo týmto myslím. Je to podľa mňa super nápad, ako získať finančné prostriedky na chod celého zajtra.sk. Čo sa týka tých limitov, tie som vtedy kritizoval za ich výšku. Tie limity by mali mať len odporúčací charakter pre zadávateľa aby vedel v akých cenách sa pohybujú tieto služby a akú kvalitu má očakávať. Teraz bolo vidno, za akú sumu akú kvalitu očakávať a myslím si, že časť návrhov bola hodnotná a použiteľná. Že sa tam objavia excesy ako adekvátne logo, tomu sa nedá zabrániť ani limitom ani vysokou odmenou.
K článku Koniec
0 0 Jano Dynamit 2012-03-13 09:51:52
@TomášAbaffy

1. Toto nejdem už ďalej rozoberať radšej.

2. Ktorý článok nezmizol? Ja som mal na mysli toto: "Ak mi prídu aspoň 3 platby, tak nabudúci týždeň napíšem pokračovanie tohto článku s nejakými nápadmi a tipmi, ako spraviť úspešnú premium službu v slovenských podmienkach. A ten kto pošle najväčšiu sumu, s tým sa osobne stretnem a dám mu free konzultáciu pre jeho web."
A to pokračovanie som už nenašiel.

3. Môj komentár bol k článku o súťažiach na zajtra.sk, nie k SNG. A práve naopak, pokiaľ si pamätám, väčšina ten nápad hodnotila pozitívne, len k jeho prevedeniu boli pripomienky. Ten článok kde redakcia chcela polovicu sumy za realizáciu a promo bez ohľadu na výšku výhry. A namiesto konštruktívnych zmien sa celý článok aj diskusia na fb stiahli, bez nejakého vysvetlenia. Na tom nevidím nič na pochvalu..
K článku Koniec
0 0 Jano Dynamit 2012-03-12 23:55:25
Len krátko k tým 0,2%-0,3%. Ono nejde ani o to malé percento ale skôr o tému, ktorá zmizla. Ja si spomínam na dve. Prvá bola niečo v duchu, že ak ti ľudia pošlú nejaké peniaze, predstavíš svoju alternatívu, mám pocit že sa to PIANA týkalo, ak si dobre pamätám, nevylučujem niečo iné. Výsledok som neregistroval žiadny.. A druhá vec bola prezentácia nápadu so súťažami po SNG. Tam sa rozprúdila diskusia s podľa mňa konštruktívnymi podnetmi a namiesto reakcie, prípadne vecnej argumentácie všetky články zmizli a neobjavila sa žiadna odpoveď, že prečo.

Toto sú pre mňa dve veľké sklamania.

Jedno mini sklamanie je "náhodné" rozhodenie súťažných návrhov napr. aj pri webhostingoch. Návrhy bolo možné sledovať chronologicky cez portfólio a v takom poradí sa objavovali aj v článku. A potom sa pár málo log prehodilo dopredu a zvyšok ostalo. Vyzeral to ako zámer dať tie logá dopredu, nech ich čitateľ vidí.

Okrem vyššie uvedených vecí sem opäť rád zavítam a aj keď sa nevenujem IT oblasti, vždy som si našiel veci, ktoré ma zaujali. Čiže portál vo zvyšku hodnotím veľmi pozitívne a je škoda tohto "konca". A anketu fail roka som tiež bral ako recesiu, na jej základe by som nerobil žiadne závery :)
0 0 Jano Dynamit 2012-03-05 22:16:36
Čo znamená, že redakcia končí? :(
K článku
0 0 Jano Dynamit 2012-03-04 18:28:46
To Juraj Nosek - ktoré tri máš na mysli?
0 0 Jano Dynamit 2012-03-03 16:07:14
pre Juraj Nosek: vytrhol si jednu myšlienku z celej pointy príspevku :) Možno som sa nejednoznačne vyjadril, skúsim znova. Podľa mňa, ak by mala byť tá korunka použiteľná, musel by sa spraviť redesign celého webu a zmeniť corporate identity firmy, tak, aby všetky prejavy navonok, výstupy spoločnosti, boli súrodé. Ak by som videl takýto billboard, povedal si "wow" a navštívil ich web, tam by som videl úplne niečo iné a mal by som pocit, že som zrazu pri inej firme. Ešteže je názov spoločnosti výstižný, lebo keby to bolo napr. Alfa, tak z názvu a korunky nemám ani šajnu, aký produkt sa mi snaží billboard dať do povedomia. Nielen filozofia je iná, i keď tie heslá sú originálne, ale aj farebnosť. Aj sám autor píše, že farbu strikne neriešil a až vo vizualizáciách je logo vo farebnej škále webu. Taktiež korunka stráca svoje čaru pri tak malo zobrazení a stráca sa v celom obsahu súčasného webu. Príde mi to také pozliepané. Chcem tým teda povedať, že vzhľadom na existujúci web mala súťaž isté mantinely a pochybujem, že keď spoločnosť dala max 250 Eur na nové logo, mala by aj záujem riešiť niečo viac ako len to logo.

BTW to, že IT symboly boli použité v niektorých prípadoch amatérmi ešte neznamená, že šikovný autor by ich nezapracoval tak, že padneme na zadok :) Taktiež je podľa mňa niečo iné robiť logo firme, ktorá má produkty dennodennej potreby, kde si vieš logo s produktom stotožniť, ako logo webstránky, ktorú navštíviš raz za rok pre objednanie služby. Toto posledné ber ako uletený príklad ;)
0 0 Jano Dynamit 2012-03-03 09:46:13
Díky za vyčerpávajúcu odpoveď. V podstate ani nemám čo dodať k tomu :D Ten postup je pochopiteľný a v poriadku, môj názor je vyjadrený nižšie, čiže ostáva čakať, čo si zadávateľ vyberie :)
0 0 Jano Dynamit 2012-03-02 10:30:21
Je pekné, že sme sa dozvedeli niečo o Tvojom živote, ale mňa by skôr zaujímal komentár k Tvojím logám, čo Ťa inšpirovalo, čo symbolizujú atď. Potešilo ma pridanie obrázkov, kde sú logá zapracované na web pre lepšiu predstavu. Podľa mňa sú logá pekné, dobre spracované, s myšlienkou, avšak väčšina nevhodných na súťažný web, vrátane korunky. Vedel by som si ich predstaviť na iných weboch, s iným zameraním. Korunka sa mi na ich web nehodí jednak tvarmi a jednak tým, že je to korunka. Nevidím v nej žiadnu spojitosť s IT svetom. Aj tie billboardy sú pekné, ale na prvý pohľad z nich človek nevie, aký produkt sa snažia predať. Takže samotná korunka, jej farby a heslá o kráľovských službách a veličenstve sú podľa mňa mimo celej corporate identity a firemnej filozofie webhostingov. Použiteľné z Tvojich návrhov by bolo pre mňa tretie logo v prevedení s oranžovým podtextom. Ber to ako jeden z názorov ;)
K projektu webdesign:
0 0 Jano Dynamit 2012-02-05 17:16:00
Ako laik ti poradím, že vyhoď všetkých tých 6 hesiel vpravo a radšej ich schovaj do "o mne" :)
K článku
0 0 Jano Dynamit 2012-01-21 14:11:13
@Tomáš Abaffy - Skúsim sa inak vyjadriť. Ušetriť som myslel z pohľadu zadávateľa a teda na jednej strane dať 600 eur za logo firme, ktorá mi spraví 3 návrhy, a na druhej strane dať 250 eur ako výhru do súťaže, kde sa možno prihlási 15 prác/ilustračne/. Samozrejme spokojnosť je subjektívna, preto je to pre zadávateľa risk v oboch prípadoch, či návrhy splnia jeho predstavy a budú sa páčiť.

Nemyslím to ani v tom duchu, stiahnuť cenu čo najnižšie, ale stanoviť cenu podľa svojich možností a podľa toho očakávať aj výsledok. Pri súčasnom nastavení je to 700 eur web+logo plus ďalších 700 eur pre zajtra.sk a som na 1400 eur bez kódu. Tu sa mi stráca kto je cieľová skupina. Sám pripúšťaš, že je priestor na dohodu v prípade nižšej sumy.

Z vášho pohľadu pri stanovení fixnej ceny je lepšie mať desiatky súťaží s menšími výhrami ako jednu za mesiac, napríklad v samostatnej sekcii ako už niekto v diskusii spomínal. Na druhej strane chápem tomu, aby to malo nejakú kvalitu a nebol z toho spam postov o súťažiach. Tie minimálne výhry sa mi napriek tomu zdajú vysoké z pohľadu zadávateľa a ja osobne by som obe znížil kľudne na polovicu. Závislosť ceny servisu od výhry stále považujem za nesprávne, lebo mi to evokuje princíp, že čím majetnejší zadávateľ, tým viac peňazí od nehu vytiahnuť. Preto ak aj nie fixnú cenu za servis, tak stanoviť jej minimum a maximum a v tomto rozsahu by sa pohybovala v závislosti od výhry.

SNG je stále podľa mňa o niečom inom, keďže prišlo 60 prác pri 100 E motivácii. Pri inom, novom, neznámom zadávateľovi nebude taká čítanosť a ani toľko prác by sa neprihlásilo za tých 100 eur.
K článku
0 0 Jano Dynamit 2012-01-21 13:22:18
Nápad sa mi páči, ale podľa môjho názoru má zle nastavené podmienky realizácie.

Ako potenciálneho záujemcu by ma zaujímalo, čo konkrétne znamená medializácia a propagácia súťaže. Lebo ak to má byť uverejnenie na zajtra.sk + fb tak tých 3500 je prehnaných napríklad. Je mi jasné, že full servis okolo toho vo Vašej réžii niečo stojí, ale odvíjať jeho cenu v závislosti od výhry je nesprávne, keď v podstate s každým klientom máte rovnako roboty. Schodnejšia cesta je nastaviť fixný paušál pre zajtra.sk a zvyšok nech záujemca nechá pre výhru. (Na začiatok by som vyskúšal napr. prvým 2 alebo 3 záujemcom dať priestor grátis a tak zistiť záujem o tento Váš produkt a následne by mali ďalší záujemcovia lepšiu predstavu čo od tohoto očakávať. Predsa SNG bolo v princípe o niečom inom.)

Tiež stanovenie minimálnej hranice je zlý krok. Toto by som tiež nechal na "trh". Ak dá živnostník 150 eur na logo, tak dá toľko a podľa toho môže očakávať výsledky. Práve to je zmysel súťaže, ušetriť. Lebo takto to vyzerá, že je to opäť naviazané na províziu pre zajtra.sk.

@Filip Zajac - Práve o to v súťaži ide. Vyhrá len jeden resp. niekoľkí. Ak by mali byť ohodnotení všetci súťažiaci, súťaž nemá zmysle lebo zadávateľ by sa nedoplatil.
Zajtra.sk > Ľudia > Jano Dynamit