spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Redakcia Zajtra.sk 9.3.2012
Hodnoť článok:
0 0

Kritika redesignu: Skritizujte redesign portálu a vyhrajte 100 Eur na nákup

Súťaž pre tých, čo sa im nechce tvoriť, a radi pindajú. Skritizujte alebo pochváľte nový dizajn e-shopu Gorila.sk a vyhrajte 100 Eur na nákup

Súťaž pre tých, ktorým sa nechce nič tvoriť a radi kritizujú v diskusiách. Nech sa páči, skritizujte alebo pochváľte nový dizajn e-shopu Gorila.sk. Nie, nebojte nie je to tá hrôza, ktorú sme ukázali minule, ale normálny redesign.

Skúste sa vyjadriť aspoň trochu vecne, pretože ten, kto napíše najzaujímavejší koment k tomuto článku vyhrá od Gorily poukážku na 100 Eurový nákup čohokoľvek v Gorile bez akýchkoľvek iných podmienok.

Hlavná stránka novej Gorila.sk:

Podstránka produktu na novej Gorila.sk:

Gorilu zaujíma váš názor. Pridajte ho, zástupcovia Gorily ocenia koment, ktorý ich najviac zaujme.

* * *

Aktualizácia - vyhodnotenie súťaže, pridané 12. marca 2012 o 18:30

Vyhodnotenie súťaže

A sú tu výsledky. Luďom z Gorily sa síce najviac páčili komenty od Daniela Hutňana, vraj ich pobavila jeho veta "Vašich 100€ mi je u riti!".

My v Zajtra.sk sme sa rozhodli dať poukaz na 100 Eurový nákup radšej niekomu inému, keďže to je Danielovi, tak u riti, tak by poukaz zbytočne prepadol, keď ho tak nechce. Nám v Zajtra.sk sa páčili napríklad aj veci, čo písal Tom Zostromu, snáď on výhru ocení. Takže 100 Eurový poukaz na nákup v Gorila posielame Tomovi Zostromu na jeho registračný email.

* * *

Redakcia Zajtra.sk Redakcia Zajtra.sk

Redakcia portálu Zajtra.sk, sa vám snažila prinášať články, prinášať zaujímavé oné. Jej cieľom bolo vybudovať miesto, ktoré spojí slovenskú IT komunitu. Od 10.3.2012 redakcia nefunguje ako redakcia. Portál Zajtra.sk funguje ďalej bez oficiálnej podpory, zmenil sa na otvorený magazín


Hodnoť článok:
0 0

25 komentárov k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

0 0 Mike 12.3.2012 20:33:49
odpadnem! dik za kupon a samozrejme, budem sa snazit ho vyuzit co najhodnotnejsie! Cize toto http://www.gorila.sk/product/188787 si kupim 17-krat :)
0 0 Loch Ness 12.3.2012 19:25:56
Daniel - všetko zle nech ta obchadza
0 0 Daniel Hutňan 12.3.2012 18:43:50
Gratulujeeem! :D
0 0 Tomáš Abaffy 12.3.2012 18:37:01
Na spodok článku sme pridali vyhodnotenie súťaže.
0 0 Igor Janic 10.3.2012 13:12:15
Tak pár mojich dojmov. Som programátor, nie grafik, ale nedá mi to...
VŠEOBECNE:
- moc vysoký vrch - znížil by som výšku loga i textov vpravo
- veľa zbytočných tlačidiel vpravo hore - prihlásenie by som spojil s registráciou (nech po ponúkne registráciu až v ďalšom kroku), "Moje konto" nech sa zobrazuje až prihláseným a kľudne hore kde je teraz "prihlásenie", nech to nie je veľké.
- "5-riadkový vrch" - logo, menu, banner, dátum + menu, ľavé menu + slider. - moc zbytočných riadkov kým sa človek dostane ku požadovaným informáciám. Na mojom veľkom monitore mi to nevadí, ale ľudia s menšími notebookmi či netbookmi otvoria a vidia len rôzne menu a reklamu.
- horizontálny banner by som dal úplne navrch
- vertikálne bannery po krajoch posunúť nižšie (na úroveň kde začína samotný obsah stránky), pretože takto pôsobia moc rušivo a tvrdo ohraničujú samotnú stránku medzi nimi
- vrchné menu moc vysoké, zbytočný padding okolo textu
- search okienko moc široké. A najmä lupa slúžiaca na spustenie vyhľadania - stačí malinká ikona
- dátum s meninami posunúť do horného riadku. A celý riadok vymazať (informácie presunúť do hlavného menu... + duplicita "Potrebujete poradiť?" a "Pomoc")
- footer - moc vysoký a malý text v ňom. Stačilo by nahustiť a môže mať polovičnú výšku
- farebnosť - stránka hýri rôznymi farbami. Keď sa na ne pozriem samostatne tak sú príjemné, ale takto pokope viac škodia ako prinášajú úžitku

HOME PAGE:
- bodky na ovládanie slidera pod slider jednoznačne, takto hore som ich ešte nevidel a používateľ bude z toho zmätený
- to ľavé menu vedľa slidera... na titulke je a inde nie je? potom neplní svoj význam... a najmä keď vrchné menu je rovnaké. A príde mi trochu divné na stránke ponúkajúcej knihy ponúkať parfémy..
- najpredávanejšie, očakávame, top autori - moooc veľa toho. stačilo by 5, maximálne 10. a link na zoznam, kde ich bude viac (kľudne sa môže otvoriť v dákom colorbox jquery okne, nech sa nemusí celá stránka reloadovať)
- newsletter - absolútne stratený medzi zoznamami... dal by som ho vyššie, alebo úplne dolu do footra. Nech je na každej podstránke rovnako
- veľmi zvláštne spravený zoznam kníh (i DVD) - jedna na celú šírku, pod tým 3 a opäť jedna... vyzerá to zmätočne. A opäť je toho moc veľa. Používateľ sa nascrolluje kým sa dostane kam potrebuje
- DVD a BlueRay by som spojil pod filmy. Nech si používateľ vyberie film a má možnosť ho kúpiť na DVD alebo BD. Ak sa to nedá (ak je systém navrhnutý že to je samostatne úplne) tak aspoň na titulke dať pod knihami "Filmy", rozdeliť priestor na 2 stĺpce a v jednom DVD a v druhom filmy. Nech to má rovnakú úroveň
- DVD Zoznam v ľavom stĺpci dolu považujem za zbytočný, keď už máme možnosť si DVD vyhľadať inou cestou (+ prečo práve DVD zoznam? prečo nie aj zoznam kníh podľa abecedy či BlueRay?)
- možno by nebolo odveci úplne odstrániť slider a namiesto neho dať (vedľa seba a v menšom množstve) Gorila News a Gorila Blog - takto dolu sa málo kto ku tomu prescrolluje...
- najobľúbenejšie tagy zo spodku by som presunul do ľavého stĺpca, kde bude už na ne miesto (po zredukovaní top zoznamov)

PRODUCT PAGE:
- škaredo pôsobí optická vodorovná čiara - medzi informáciami o cene apod. a "O tomto produkte". Načo to takto deliť.
- informácie o vydavateľstve, cene apod. by som všetky presunul do pravého stĺpca nad vloženie do košíka. Čitateľa nezaujíma vydavateľstvo, ale o čom je kniha
- žáner a úvodný text ("Nová dlhoočakávaná...") sa úplne strácajú - tie by mohli byť hneď pod názvom
- červené pozadie ceny je do očí bijúce - cena je síce pekne viditeľná, ale graficky sa to nehodí.
- vloženie do košíka menšie tlačítko vedľa počtu kusov
- kúpiť neskôr vďaka svetlému odtieňu vyzerá ako neaktívne
- zrušiť ten optický predel medzi vrchnou a spodnou časťou
- FB like a G+ určite nedávať do stredu, ale na bod prípadne na spodok
- zvláštne vyzerá že titulka knihy je vľavo hore a ukážky strán sú vpravo nižšie
- tak isto "Z tejto edície" je vľavo a "podobné tituly" vpravo... podobné veci sú umiestnené niekto úplne inde!
- ukážka z textov - dať menej a na rozkliknutie zobraziť dlhší text
- celú podstránku s detailom produktu by som riešil formou tabov (záložiek), aby si čitateľ mohol preklikávať - Základné info, Parametre, Ukážky, Diskusia

To boli postrehy ohľadom rozmiestnenia prvkov. Ku grafickým veciam sa vyjadriť neviem, iba pozorujem že sa bije pravouhlý dizajn so zaoblenými rohmi a aj ich mix (napr. tlačidlo "Vložiť do košíka")
0 0 Daniel Hutňan 10.3.2012 10:17:14
V prvom rade redizajnujte logo, zmeňte dizajn detailu produktu a výpis produktov.

Používajte jednoduché farby (sivá, biela) nechajte vyzdvihnúť knihy. Inšpirujte sa martinusom.
0 0 Hillows 10.3.2012 09:56:23
Staci povedat len par slov. Zastarali dizajn, zla farebna variacia: siva, ruzova, orandzova, zelena a este neviem aka... zastarali styl menu, dost neprehladne vela informacii zo vsetkych stran. ale zle to neni.
0 0 Martin Malina 10.3.2012 00:17:59
Vo vseobecnosti by sa malo dodrziavat, ze sirka textu by mala byt dlha maximalne na 12-13 slov. Vo vasom pripade pri knihach Piaty svedok, Deti chovatelov slonov, Prazsky cintorin,... je sirka textu velmi vysoka. To cislo 12-13 nie je vymyslene ale odsledovane, ludia radsej citaju uzsie texty ako moc siroke.

Datum a meniny su zobrazene na mieste, ktore by malo patrit niecomu dolezitejsiemu. Vo vseobecnosti sa pouziva pravy horny roh.

Dizajn by posobil konzistentnejsie, keby boli dopredu definovane farby na graficke prvky. Farieb je tam moc roznych a spolu vytvaraju nezohraty orchester...su tam 3odtiene modrej, zelena, dve cervene, oranzova... to je naozaj dost.

Ikonky pozdlz celeho webu su roznych stylov. To nie je dobree. :/

---------------------------
Ak chce byt clovek uspesny, musi sa snazit udavat smer. Nie nasledovat inych, pretoze tomu, koho nasledujete davate signal, ze je na koni. Myslim, ze v tomto pripade bola predloha martinus, ale to je moj osobny nazor.



0 0 Michal Fiala 9.3.2012 23:28:13
SUPER ! :)
0 0 Daniel Hutňan 9.3.2012 20:17:29
@Peter Širka: na budúce sa lepšie uč:

Napísal si 3 nezrovnalosti:
1. Písal som o terajšom webe, usudzujem, že tento bude fungovať tak isto čiže: max-width:1500px; width:100%;. Obrázok nič nerieši.
2. "K.rva veľké" nie je konkrétne výška.
3. S tvojim priezviskom som srandoval. Je mi to jedno.
4. Neber všetko tak osobne.
5. Vašich 100€ mi je u riti!
6. Snáď mi teraz neodpíšeš, že som napísal nezrovnalosť: 6 bodov namiesto 3. :D :D
0 0 Stylo.sk 9.3.2012 19:13:17
Home Page
- Logo by som prijal o niečo menšie,
- Čo sa týka menu pri slider-y, dal by som každej položke border-bottom: white alebo nejaký iný, aby sa oddelili kategórie a bola v tom väčšia prehľadnosť
- Tie 3 "bodky" nad sliderom by som dal buď do slideru alebo ako to je aktuálne, akurát by som to zarovnal vpravo
- Položka Najpredávaniejšie,
Čísla poradia by dávali lepší dojem, pokiaľ by boli vycentrované
- OBSAH,
- text Knihy by som odsadil od horného okraja obsahu ako aj zľava
- Tie 3 knihy v jednom riadku by som dal do nejakého boxu a zvýraznil, tipujem že sú to najpredávanejšie alebo podobné tituly...

- Ku GorilaBLOG, vpravo tá rss ikona, padla by tam lepšie nejaká minimalistická, táto aktuálna vyzerá nejak rozmazane...

PODSTRÁNKA:
- Dátum odsadiť od ľabého okraja ešte o 5-10px a tak isto aj knihy a popisky Z tejto edície vycentrovať na stred alebo o pár px posunúť aspoň

- Pri hlavnej knihe je veľa nevyužitého miesta, mohla by sa tam posunúť tá autorka z dola a hlavne ukážky z knihy by sa mali dať pod knihu ako náhľady

- Hodnotenie kupujúcich a odporúčanie nejako zvýrazniť a asi najlepšie dať vedľa seba...

- Footer by som asi background roztiahol na 100% a dal inou farbou linky v ňom a taktiež posunul z hora o pár px.

To je asi tak všetko, designér ale urobil kus roboty, veľmi sa mi to páči :)


0 0 - 9.3.2012 18:28:21
@Tom: agreed, prva verzia nebola dost prepracovana, aby mala zelany efekt, tak je tu druha... ale za moznost vyhrat 100€ poukazku pokritizujem par minut :)
0 0 Mike 9.3.2012 17:39:45
PS: osobne si inac myslim, ze je to trosku social experiment, lebo tam su tak nepremyslene veci, ze si myslim, ze to nie je nahoda, ale taky fajny skryty marketing :)
0 0 Mike 9.3.2012 17:15:11
uf, tak tu je tolko toho, ze ani neviem, kde zacat. Tym nechcem byt zly, ale nemozem si pomoct, ze zase nejaka v poho spolocnost, si da spravit design, stavim sa nejakemu kamaratovi kamarata a potom to tak aj dopadne. Sak ked som
firma, ktora ma meno a idem si dat spravit web, tak to hadam musi byt premyslene, musi tam byt brading, tym xcem povedat, ze by ste to mali dat spravit tomu, kto sa v tom vyzna(podla moznosti niekto, kto je najlepsi)

No v prvom rade(ak berem, ze toto je realny design, ktory sa xce pouzit), je uplne jasne, ze to navrhoval "nevyzrety" designer, ktory nerozmyslal. Ten web nema ziadny charakter, tie farby su priserne(uplne neladia), rozlozenie prvkov je klasicky bez premyslenia(tj, nevychytana dolezitost informacie, ktoru xcem navsevnikovi ponuknut ), prvky nie su zjednotene(su tam buttony, ktore maju oble rohy, potom su tam take, ktore su bez zaoblenia), tie headeriky modulikov po stranach(Najpredavanejsie, Recenzia zakaznika), dajte
tam vysku aspon 500px nech uz su uplne obravske!. Top 20? Preco nedat rovno Top 100 nech to ma kilometer! Lebo ved, zakaznik si urcite povie "Hm, zaujima ma, ktora kniha je dnes na TOP 13 mieste". Samozrejme nehovoriac, ze to zere zbytocne vela miesta, ktore sa da vyuzit inak. Ale tak pekne po poriadku:

Rozlozenie webu:
Skuste premyslat, ako to vyzera ked pride zakaznik na web: Nadolezitejsia plocha webu tj. hornych 500-700px na vysku, z ktorej by mal dostat co najviac najdolezitejsich informacii mu povie co?
Ta plocha je uplne nevyuzita, su tam veci, ktore vobec nepredavaju a zbytocne zaberaju miesto.
Vidim tam zbytocne velke logo, vysoke menu... Vypredaj na celu sirku zabera z vysky nejakych 100px(Vypredaj banner moze ist hocikde, napr. aj ako fixed banner po bokoch, tj. aj ked bude user scrollovat dole tak ho tam uvidi) ... dalsi riadok pod tym, kde su meniny a pod zabera z vysky dalsich cca 50px. Dalsia vec ... MENU je tam 2x to iste? Aj hore aj napravo? Preco neni len napravo, tak ako je to zvykom na vsetkych weboch ... a do horneho menu mozu ist presne tie veci, ktore su v riadku kde su meniny... Search box uz viac giganticky nemoze byt :) (ale tak to berem, lebo search je dost dolezity pri takychto weboch)
Dalsia typicky debilna vec ... Slider! Naozaj? Naozaj tam xcete krasnucky efektny slider , tak ako to ma 5000x inych webov a ked sa zamyslite je uplne na hovno? Garantujem vam, ze ziadny zakaznik si bud na tie slajdy nepocka, alebo si urcite nepreklika vsetky!!! Preco nedat namiesto toho slidera na celu sirku 5 Najdolezitejsich produktov z celeho webu naraz, ktore predavaju? Ta cela plocha moze byt tabovana podla kategorie Filmy, knihy a pod. a hned sa zakaznik dozvie viac!
Pripadne to moze byt autotab, nech sa zabezpeci, ze zakaznik uvidi dalsich 5 produktov! Tj. uvidi 10 produtov namiesto 1-2.
Dalsia vec ... hned pod tym sliderom je nadpis Knihy a pod tym je hned prva kniha na celu sirku, preco? Preco tam neni napr. 6 knih(3x2) pripadne 3x3, pekne vypichnutych tj. vacsie okraje od tych rohov!!! Teraz to vobec pekne nevynika! Pod tym nadpisom Knihy by som dal nejaky horizontal tab na Najpredavanejsie, Najoblubenejsie, Nazelanejsie, Najvesmirnejsie ... este mozno aj podla casu Za posl. 7 dni, mesiac -> a podobne aj pri ostatnych sekciach co su pod Knihami tj. DVD, BlueRay ...
Proste hruza podla mna. Uplne nepremyslene ... Ani sa mi nexce pisat k detailu produktu, lebo si mam chut hodit fen do vane! Len par vychytenych veci ... CO je viac? Kilometrovy Parameter knihy alebo Ukazka z textu a komentare userov, ktore mozu zakaznikovi povedat viac o produkte, dokonca produkt predat? "Taktiez odporucame" detto! Preco je to uplne dole? Co ked by to bolo hore, kde to klient uvidi a moze sa pripadne namotat?


Farby:
Debilna, neurcitelna, vyblednuta filovo modra alebo co to je ... preco si nezalozite branding napr. na krasnej "vivid" modrej. Modra je jedna z najlepsich farieb, ak nie najlepsia ... a daju sa z nej spravit pekne kombinacie .Predstavte si, ze si spravite takyto web, a potom ked budete xciet zachovat jednotnost, napr. spravit plagaty alebo vyklad, tak ju tam budete musiet tiez dat ... aby to pekne ladilo. A tie kombinacie co su v navrhu ... dajte si Detail produktu a ake su tam farby? Ikonky(O tomto produkte, Ukazky ... ), su v prvom rade neoriginalne, ale hlavne su uplne v inom odtieni, dalej "Kupit neskor", dalsi odtien(uplne z inej palety). "Chcete si to kupit" v oranzovej ... no aka tam este chyba? No predsa zlta ... nech je z toho taka typicka paleta, ktoru pouzie 5 rocny Milanko v skolke.

Preco napr. nie su jednotne prvky? tj. Vsetko co suvisi s cenou a kosikom nech je zelene! Vsetko s notifikaciou bude inou a vsetko dolezite bude cervene.

A samozrejme detailky ako:
- hore je nakupny kosik do ruky, vsade pri produktoch su kosiky, co sa tlacia
- gradienty si opacne ... krajsie su, ked tmavjsia farba je dole
- spacovanie ... to si v posledom case vsimam na kazdom webe .. ze vsetky veci su blizko rohov/krajov, potom ten obsah splyva a vobec nevynika. Skuste dat medzeru min. 40px od okrajov, hned ten obsah plochy viac vynikne tj. bude viac vzdusny
- buttony v podstranke produktu, tak su tam buttony, ktore maju oble rohy a potom bez ?

Je to priserny design, nepremysleny, neucelovy ... a hlavne podla mna vobec nebrandigovatelny.
0 0 Ivan Potančok 9.3.2012 16:50:24
tlacitko kupit by malo byt pri cene

mesie logo pripadne redizajn loga

hlavne menu by som nespajal so searchom a tym padom tam mozte v buducnosti pridat dalsie produkty a neboli by polozky take natlacene

search by mohol byt pri logu

prihlasenie a registracia je prilis male

menu pri meninach je nepochopitelne

odkazy by som dal podciarknute

nadpisy titulov by som dal vacsie

v parametroch by som dal klikatelnych autorov, odkaz na vydavatela

ukazka by si zasluzila nejaku interakciu cez javascript a nejake sipky na dalsie strany

urcite biele pozadie a cierny text

medzi share buttonmi a dalsim contentom je zbytocne vela miesta

hlavicka by mohla obsahovat pozadie a tym padom viete pekne riesit branding

ikony nie su v jednom style

skusil by som na nadpisy pouzit nejaky krajsi font - ubuntu, segoe ui ?

ak pouzivate hranate prvky, tak potom aj kosik by mal byt hranatejsi

ostyloval by som aj inputy

tlacitka by mali mat rovnaky shadow

o produkte, parametre a ukazky by som riesil cez taby

porozmyslal by som o tagoch aj kvoli seo

vela farieb a dost cirkus

v blogu a novinkach by som dal vacsie obrazky, napravo od textu. je to taky dizajn pattern, co sa ludia uz naucili ocami scanovat

v pripade zaujmu o facelift dizajnu a tvorbu informacnej architektury ma kontaktujte

0 0 sdasdadjpasd 9.3.2012 16:47:22
Mne sa to celkom páči až na to že je veľmi dlhá a keby mám prísť koliečkom dole tak ma to asi omrzí :D
0 0 Peter Širka 9.3.2012 16:14:21
@Daniel Hutňan: na budúce pozorne čítaj, napísal si 3 nezrovnalosti:

1. 100% šírka to určite nebude, pozri si obrázok a uvidíš
2. o šírke som nič nespomenul, len o výške
3. nepíšem sa s dlhým í, som Širka s kráátkym i
0 0 Loch Ness 9.3.2012 15:47:50
Podla mna moc informacií a moc farieb :-(

trošku jednoduchosti by nezaškodilo
0 0 - 9.3.2012 15:40:42
Nemyslim si, ze ide o nepouzitelny dizajn, vypichnem ale zopar veci, ktore mi pridu nevhodne: privela farieb v urcitych sekciach, velke a vyrazne logo (to tam naozaj nemusi byt, viem, ze som na gorila.sk aj bez neho...), privysoke menu (podla mna zabera zbytocne vela miesta). Mam pocit, ze niektore z pouzitych ikon som uz videl privela krat na inych weboch. Dátum a meniny tam podľa mňa nemuseli byť, resp. urcite nie tam, kde su. asi by som dal menej vyrazne pozadie.
0 0 Daniel Hutňan 9.3.2012 15:29:46
@Peter Šírka: bude to asi 100% šírkou. :) Už priezvisko ti mohlo napomôcť. :D
Zajtra.sk > Dizajn > Grafika > Kritika redesignu: Skritizujte redesign portálu a vyhrajte 100 Eur na nákup


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama