Ako vytvoriť unikátnu podstránku „o nás“ - Zajtra.sk
spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Ján Baláž 12.1.2011
Hodnoť článok:
0 0

Ako vytvoriť unikátnu podstránku „o nás“

Dozviete sa, čo na nej má byť, ako využiť 5 Ws a pre koho sú informácie určené. S týmto podrobným návodom určite vytvoríte skvelú firemnú prezentáciu.

Podstránka „o nás“ by mala byť súčasťou každej firemnej prezentácie. Nestačí tam však „natrieskať“ všelijaké informácie, aby sa nepovedalo. Vytvoriť dobrú a informáciami nabitú prezentáciu vlastnej firmy nie je až tak jednoduché.

Preto, aby sme vedeli také niečo vytvoriť, si potrebujeme zodpovedať pár základných otázok.

Prečo vytvoriť stránku „o nás“?

Jednoducho preto, lebo časť vašich návštevníkov, teda potenciálnych zákazníkov, si ju prezerá. Podľa informácií o vašej firme sa mnoho ľudí môže rozhodnúť, že využije vaše služby alebo si zakúpi produkt. Skrývanie informácií nie je na mieste, ľudia chcú odpovede na svoje otázky.

Pre koho tvoríme našu prezentáciu?

Od odpovede sa bude odvíjať všetko, čo na stránke uvedieme. Všetko treba prispôsobiť cieľovej skupine. „O nás“ si prezerajú tri skupiny ľudí:

  • noví návštevníci Tí chcú vedieť, kam sa to dostali, čo im môžete ponúknuť a kto to vlastne ste. Potrebujú sa uistiť, že sú na správnom mieste u správnej firmy. Vaším cieľom je získať si ich dôveru, presvedčiť ich o svojich kvalitách a jedinečnosti.
  • vaši zákazníci Zákazníci chcú zväčša poznať dodatočné podrobnosti o vašej firme a čo im okrem už ponúknutého môžete dať. Možno chcú zistiť, ako maximálne využiť vaše služby. Pre nich je dôležité spomenúť dodatočné informácie, vedľajšie aktivity a rôzne iné podrobnosti.
  • potenciálni spolupracovníci Môže sa jednať o ľudí, ktorí chcú mať u vás reklamu alebo potrebujú inú formu spolupráce. Taktiež to môžu byť záujemcovia o zamestnanie. Týchto ľudí zaujíma to, akú máte návštevnosť, pozíciu na trhu, koľko ľudí pre vás pracuje a aká je „kultúra“ vo vašej firme.

Je dôležité pripomenúť, že by ste si mali vybrať jednu skupinu, na ktorú sa zameriate primárne. Túto skupinu potom bližšie definujte a prispôsobte jej informácie, jazyk textu (napr. hovorovejší pre mládež) a obrázky. Poďme sa teraz bližšie pozrieť na to, čo by nemalo na stránke „o nás“ chýbať.

Odpovieme na prispôsobené 5 W’s

5 Ws je technika, ktorú využívajú novinári pri písaní článkov. Vďaka nej nezabudnú spomenúť niečo, čo chcú čitatelia vedieť. V mierne prispôsobenej forme to platí aj pre stránku „o nás“.

When – Kedy ste začali s vaším biznisom? Ak ste na trhu dlho, môže to byť presvedčivý argument pre potenciálnych zákazníkov.
What – Čo ponúkate? Čo človek získa vďaka vašej stránke a službám? Čo robíte/prevádzkujete? Odpoveďou viac priblížite svoje aktivity.
Where – Kde sídlite? Kde vidieť vaše aktivity? Sídlo ľudí až tak nemusí zaujímať, ak neposkytujete lokálne služby. Sústreďte sa preto na to, kde ľudia môžu vidieť vaše pôsobenie.
Why – Prečo by mal návštevník ostať na stránke? Prečo využiť vaše služby? Dobre si premyslite, čo cieľového návštevníka zaujíma. Dajte mu naozaj dobré dôvody preto, aby na stránke ostal.
Who – Kto vlastne ste? Kto pre vás pracuje? Kto stojí za aktivitami firmy? Vysvetlite, kto vlastne ste, aký je názov firmy. Podrobne túto odpoveď rozpracujete ďalej.

5 Ws je základ, ktorý by mal byť na začiatku a v krátkosti poskytne odpoveď na takmer všetko. Jednotlivé odpovede budú rozvinuté ďalej, ale stručný prehľad treba. Uveďme si aj krátky príklad:

Sme marketingová agentúra Barceluna Analog a svojich klientov propagujeme už od roku 2006.
(Odpoveď na Who, What a When)
Odvtedy sme zvýšili predaj produktov významných značiek ako Harmatento, Mrkvosoft, Haikinen, Dolce Chrusto, Hugo Lost a Fort.
(Odpoveď na Why a opäť čiastočne na What)
Naše reklamné aktivity ďaleko presahujú hranice Slovenska a neustále sa snažíme presadzovať našich klientov.
(Odpoveď na Where a čiastočne aj Why vďaka prísľubu)

Príklad nie je ani zďaleka dokonalý, ale pre predstavu, dúfam, stačí. V troch vetách sú zhrnuté základné informácie. Čo však ďalej?

Rozviňte viac svoju ponuku, podložte ju referenciami

Teraz už môžete obšírnejšie napísať, čo poskytujete a čo človek môže získať. Uveďte výhody vo forme faktov, ale neváhajte ich zaobaliť do emócie. Priložte aj odkaz na vaše referencie alebo ich spomeňte rovno tu.

Pôsobivé bude, ak pridáte aj obrázky. Môžu to byť logá firiem alebo fotky výsledkov vašej práce. (Napríklad novostavby, ak poskytujete stavbárske práce.) Ak máte veľa referencií, vyberte iba tie najlepšie. Zbytočne nezahlcujte návštevníka a pokúste sa vybrať to, čo spraví najväčší dojem na cieľovú skupinu.

Kto konkrétne poskytuje služby?

Vytvorte profily zamestnancov. Vôbec nemusia byť formálne a rovnaké ako všade inde, ale môžu byť kreatívne. Nech zamestnanci sami napíšu priateľským tónom pár slov o sebe. Ľudia sa rozhodujú na základe emócií. Snažte sa, aby vaši zamestnanci boli sympatickí.

Ideálne je pridať aj fotografie. Nedopusťte sa „megafailu“ tým, že pridáte „teplákové“ fotografie z obývačky alebo ešte lepšie - „plavkové“ fotky z dovolenky. Oblečte sa slušne a tak formálne, ako to prislúcha vášmu povolaniu. Usmievajte sa primerane a pri fotení svoj pohľad smerujte do objektívu. Fotky dajte upraviť profesionálovi, vďaka čomu budú pôsobiť kvalitne a vynikne vaša tvár. O tom, že fotografie ľudí pôsobia na rozhodovanie návštevníkov, vás presvedčia najmä webstránky pôžičkových spoločností alebo poisťovní.

Príhovor vedúcej osoby

Občas, keď potrebuje väčšia firma získať dôveryhodnosť, zahrnie na stránku „o nás“ aj krátky príhovor riaditeľa spoločnosti. Ten je autoritou a určitú skupinu ľudí jeho slová môžu presvedčiť. Je to však tak trochu raritou a niekedy takáto formálnosť môže mať opačný efekt než ten želaný.

Firemné motto alebo slogan

Slogan v krátkosti vyjadruje hlavné ciele spoločnosti alebo jej zameranie. Je to síce zvyčajne len jedna veta, ale správne zvolené motto môže získať náklonnosť návštevníka. Vyjadrovať by ste mali najmä svoju oddanosť klientovi alebo svoju snahu zvýšiť kvalitu vašich služieb.

Všetko, čo presvedčí o vašich kvalitách

Získala vaša firma certifikát? Máte špeciálne vyškolených zamestnancov? Pochválil vás sám prezident? Vyhrali ste súťaž? Všetko, čo vás ukáže v lepšom svetle, patrí na podstránku „o nás“. Týmto získavate dôveru ľudí, pretože firma, ktorá má skvelých zamestnancov a veľa ocenení, predsa nemôže byť zlá. Nezabudnite sa teda pochváliť všetkým, čím môžete.

Štatistiky ukazujú reálny stav

Sú to čísla, holé fakty. Pokiaľ chcete získať sponzora alebo presvedčiť zákazníkov, môžete uvádzať rôzne štatistiky. Pokiaľ nechcete, aby to bolo suché vymenovanie faktov, zaobaľte údaje do slov a preložte ich do zrozumiteľnej reči. Samozrejme, použite aj obrázky alebo grafy, zvýšite tak pozornosť návštevníkov.

Odkazy na iné informácie

Pokiaľ sa o vás inde pekne písalo, pochváľte sa. Taktiež odkážte návštevníka na ďalšie zdroje informácií. Možno máte firemný blog alebo Twitter účet. Poskytnite ľuďom možnosť dozvedieť sa o vás ešte viac a zostať v kontakte aj na sociálnych sieťach. Pripútajte ľudí bližšie k sebe.

Nezabudnite na kontaktné informácie

Môžete odkázať na samostatnú kontaktnú podstránku alebo to všetko zahrnúť sem. Poskytnite ľuďom čo najviac foriem kontaktu a informácie o spoločnosti (IČO, adresu, iné formality). Polohu doplňte obrázkom z mapy, aby ste tam nemali iba text.

Vytvoriť dobrú a zaujímavú informačnú prezentáciu chce veľa času. Použite len to, čo vaši návštevníci pokladajú za dôležité. Zoraďte informácie od najdôležitejších až po najmenej zaujímavé.

Nezabudnite ani na dobrú štylistiku a text čleňte. Pridajte obrázky a iný „spestrujúci“ materiál. Stránka „o nás“ je vašou vizitkou. Existuje skupina návštevníkov, ktorých môže premeniť na zákazníkov. Nebojte sa experimentovať, možno zaujmete ešte viac.

Je ešte niečo, čo by ste doplnili? Čo na „o nás“ nesmie chýbať? Prosím, poraďte v komentároch.

Príklady dobre zvládnutých "o nás" podstránok:
Smashing Magazine
Copyblogger
Send2.eu (Hlavne profily tvorcov)
Triad (Dodržané 5 Ws)

Ján Baláž Ján Baláž

Copywriter a ešte stále aj študent. Na stránke Akopisat.sk ponúkam copywriting & ghostwriting, nájdete tam aj všetky referencie.
Ak chcete sledovať moje binárne stopy, pridajte si ma na Google+ alebo ma followujte @JanBalaz.


Hodnoť článok:
0 0

2 komentáre k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

0 0 Ondrei Ziman (fb) 7.2.2011 00:00:00
zaujímave
0 0 Daniel Hutňan (fb) 2.2.2011 00:00:00
www.danielhutnan.com :))
Zajtra.sk > > Ako vytvoriť unikátnu podstránku „o nás“


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama