spájame
slovenskú
IT komunitu
pridaj sa
Registrácia · Login

Ján Baláž 31.12.2010
Hodnoť článok:
0 0

Michael Dragan: Na väčšine akcií vidíte stále tých istých ľudí

Mediálne.sk vodu káže a víno pije, vyhviezdičkovaná nadávka a niečo o slovenských *Campoch. Snáď vás, keď už je ten silvester, poteší interview s bloggerom Michaelom "Smith" Draganom.

Michael "Smith" Dragan patrí k slovenským blogerom, ktorí sa neboja otvorene kritizovať. Zároveň je aj majiteľom firmy Chilli Business Solutions, ktorá sa venuje tvorbe webov a aplikácií. V rozhovore s Michalom sa dozviete niečo o jeho postoji k blogovaniu. Nahliadneme však aj do vôd rôznych *Campov.

Kedy vznikol tvoj blog a prečo si ho vytvoril?
Blog má práve jeden rok. Prvý článok bol zverejnený 29. decembra 2009 a zo začiatku to bola zbierka článkov, ktoré som publikoval predtým na iných portáloch. Cieľom bolo vytvoriť si miesto, kde si môžem písať, čo chcem. Blog som si mohol založiť aj na iných službách (blog.sme.sk, ...), ale predsa len je lepšie hrať sa na svojom pieskovisku.

Aké sú hlavné výhody pôsobenia na vlastnej doméne a hostingu oproti blogovacím systémom?
Každá služba má svoje podmienky. A v prípade, že ich porušíš, môžu ti zrušiť celý blog. Napríklad Sme.sk má nejaký etický kódex a ja si píšem podľa svojho uváženia a nie podľa toho, aby som dodržiaval etický kódex.

Pomohol blog nejakým spôsobom aj tvojmu biznisu?
Úprimne ani neviem. Možno pomohol v tom, že vzhľadom na pár kritických článkov som sa dostal do povedomia, ale či priniesol reálne nejaké zákazky, je ťažko posúdiť vzhľadom na to, že na blogu nemám kontaktné údaje. Ak nerátam odkaz na Twitter a po novom aj na FB stránku.

Stretol si sa už s odozvou zo strany kritizovaných? Aké nepríjemnosti si zažil a ako si sa s nimi vysporiadal?
Reakcie sú rôzne. Niekedy sa nájdu jedinci, ktorí sa k tomu ani nevyjadria. Napríklad také Mediálne píše o reklame, marketingu a všetkom možnom, ale to, že robia súťaže na Facebook-u proti pravidlám, nikomu v redakcii nevadí. Článok o nich bol sharovaný a nikto z redakcie sa k tomu ani nevyjadril. Nevadí, aspoň som nemusel aktualizovať článok o ich vyjadrenie :). Na druhej strane som rád, že na základe článku sa ostatní poučili a ustúpili od súťaží.
A potom sa nájdu aj takí, čo pohrozia trestným oznámením, ale vždy si to nejak rozmyslia.

Stretávajú sa tvoje kritiky aj s reakciou v blogosfére? Ako sa vyjadrujú iní blogeri k tvojim postrehom?
Myslím, že ani nie. Väčšina si povie, čo to je za ch***a a viac neriešia. Niekedy sa niekto k mojej kritike pridá, ale väčšinou je to len výnimočne.

Spomínal si, že na blogu nemáš odkaz na svoju firmu. Neplánuješ blog prepojiť s podnikaním a premeniť tvojich návštevníkov aj na klientov?
Pravdepodobne nie. Je to môj blog, ktorý vyjadruje moje osobné stanoviská, názory a nie vždy sa zhodujú s názormi firmy. Z tohto dôvodu neplánujem prepájať blog s biznisom. Je to osobný blog a nie firemný.

Zarába tvoj blog? Akým spôsobom?
Ale tak myslím, že aspoň na doménu a webhosting si dokáže zarobiť. Aj keď ťažko to posúdiť, keďže reklamy som tam nasadil až teraz v decembri a momentálne len experimentujem s monetizáciou.

Aké formy monetizácie plánuješ vyskúšať?
Momentálne experimentujem s intextovou reklamou a plánujem využiť Etarget.

Ako získavaš návštevnosť pre blog? Aká je najlepšia taktika, ktorá sa ti osvedčila?
Celá návštevnosť blogu pochádza z 90% z Facebooku a Twitteru. A čo sa týka taktiky, tak žiadnu nemám. Ako by som aj mohol. Niekedy nenapíšem pomaly ani jeden článok za mesiac a potom sú dni, keď ich napíšem aj 5. Ale asi najlepšie je napísať jeden SEO post, ktorý prináša svoju návštevnosť neustále. A potom raz za čas dať kritické články, tie sú však časovo najnáročnejšie na spracovanie. Avšak prinášajú najlepší úspech, vždy sa nájde nejaký dobrodruh, čo to pridá na vybrali.sme.sk a zas je nejaká tá návštevnosť.

Ako postupuješ pri písaní takého SEO článku?
Pozriem sa, čo sa vyhľadáva a na danú tému napíšem článok. Potom to už ide samo. Nepovažujem sa za SEO odborníka, takže žiadne iné praktiky nevyužívam.

Akým spôsobom zisťuješ, čo sa vyhľadáva?
Pomocou Google Insights for Search.

Pokiaľ viem, tak sa venuješ hlavne marketingu. Odkiaľ si získaval svoje vedomosti? Aký je najlepší spôsob na ich získavanie?
Povedať, že zo školy, by bola asi sprostosť. Škola to určite nebola. To viem na 100%, lebo škola mi okrem ranného budíčka nedala nič.
Najlepšie je čítať blogy. Aj na Slovensku sa nájde pár blogov, kde sa dajú získať zaujímavé informácie a potom knihy, knihy a zas len knihy.

Uvedieš aj pár príkladov stránok, ktoré sleduješ?
Mashable, Hubspot, Allfacebook, ale väčšinou sledujem FB stránky rôznych firiem a z ich zdieľaných článkov si vždy niečo prečítam. Na slovensku sú väčšinou blogy spojené s propagáciou firmy. Takže v konečnom štádiu sa väčšinou dozviem, čo firma spravila a čo môže ponúknuť mne. Ale napríklad návody zadarmo sa tu vyskytujú málo.

Aj vďaka tvojmu Twitter účtu vieme, že si sa už zúčastnil viacerých *Campov. Môžeš spomenúť pár najzaujímavejších, ktoré získali podľa teba najväčší ohlas?
Tak zatiaľ najväčšie dojmy vo mne zanechal tohtoročný UniCamp. Okrem toho som bol už len na piešťanskom StartupCamp a žilinskom BarCampe. Prednášku som mal len na BarCampe.

Čím ťa zaujal UniCamp? Ktoré konkrétne prednášky sa ti tam páčili?
Tým, že konečne tam neboli rečníci ako na ostatných podujatiach. Na väčšine podobných akcií vidíte stále tých istých ľudí a takmer nikoho nového. Na UniCampe prišla zrazu zmena. Noví rečníci, ktorých si vypočuť je naozaj prínosný zážitok. Navyše chalani vynikajúco dokázali spojiť firmy so študentmi.

Michael Dragan a jeho prezentácia

Vráťme sa ešte k tvojej účasti na BarCampe. O čom bola tvoja prezentácia?
Ako vždy o Facebooku :) (poznámka redakcie: Pozrite si aj video.)

Robíš prednášky ešte niekde inde?
V poslednej dobre robím semináre hlavne pod NADSME o internetovom marketingu.

Michael Dragan Organizoval si aj sám nejaké stretnutie marketérov alebo inú akciu?
V decembri som organizoval prvé najneformálnejšie stretnutie v Žiline. Bol som prekvapený účasťou, nakoľko som očakával tak maximálne 5 ľudí a nakoniec nás bolo asi 15, čo je slušné vzhľadom na vynaloženú propagáciu.

O čom ste na najneformálnejšom stretnutí v Žiline diskutovali? Plánuješ takúto akciu uskutočňovať pravidelne?
Diskusie boli naozaj rôznorodé, či už o spoločných klientoch, záujmoch, možnej spolupráci až po coworking. Myslím, že stretnutie bolo úspešné, nakoľko takmer všetci prejavili záujem, aby sa stretnutie opakovalo a navyše sme práve na základe stretnutia začali reálne riešiť coworkingové centrum v Žiline. Najbližšie stretnutie bude 18. Januára.

Ján Baláž Ján Baláž

Copywriter a ešte stále aj študent. Na stránke Akopisat.sk ponúkam copywriting & ghostwriting, nájdete tam aj všetky referencie.
Ak chcete sledovať moje binárne stopy, pridajte si ma na Google+ alebo ma followujte @JanBalaz.


Hodnoť článok:
0 0

19 komentárov k článku:

Komentovať môžu iba prihlásení

Zaregistruj sa cez bezplatnú registráciu alebo použi login cez Facebook (FB Connect)

Prihlás sa tu, ak už máš profil na Zajtra.sk:


Zabudol som heslo

0 0 Tomas Dolezal (fb) 28.6.2011 00:00:00
Ján Johny Baláž> jasne :)
0 0 Turčanová Zuzana (fb) 4.3.2011 00:00:00
:) :)
0 0 Paľo Foďo (fb) 17.1.2011 00:00:00
tak čo akcia sa zrušila, alebo ako? wrrr
0 0 Štefan Polgári (fb) 7.1.2011 00:00:00
... ja chodim na VS - konkretne na marketing a reklamu ... no hold, prax im nic nehovori a co nam tam tlacia do hlav je zaplakanie ...
0 0 Ján Johny Baláž (fb) 6.1.2011 00:00:00
Ľudia, súhlasím so Zdenkom. Dôležité je vedieť dostať teoretické vedomosti do praxe a Michael Dragan ich svojou prácou do praxe zavádza. Tento článok však mal byť oddychovým čítaním na Silvestra o jeho nebiznisových aktivitách :)

V budúcnosti, ak bude Michael súhlasiť, sa môžeme v rozhovore zamerať na to, aký by mal byť profesionálny firemný profil na Facebook-u. Mali by ste záujem o takýto článok?
0 0 Нино Кузьма (fb) 6.1.2011 00:00:00
Bavime sa o S.S. :-)
0 0 Zdenko Pek (fb) 6.1.2011 00:00:00
Nechapem tuna zucastnenych co ich tolko zaujima niekoho vzdelanie? Viete, aké ma vzdelanie Dell? Ake ma vzdelanie Gates? Castokrat sa stretavam s ludmi, ktorí su bez VS a tym s VS smahom ruky vytru zrak vedomostami, ktore ich VS nenaucila a ani nikdy nenauci. Uz sa zobudte, VS je dnes big business a z VS rocne vychadzaju tisice ludi, ktore nas trh ani nepotrebuje - trh potrebuje ludi, ktori rozumeju tomu co robia, nie ludi, ktorí maju sice skolu, ale ich vedomosti su len na urovni knih. Samozrejme tymto neodsuzdujem VS vzdelanie.
0 0 Нино Кузьма (fb) 5.1.2011 00:00:00
žiadnej odpovede sme sa nedočkali :-). "@Ján Baláž": máš zaujímavé články, ale tomuto som nepochopil. (Teda nič v zlom Michal)
0 0 Stanislava Sečová (fb) 4.1.2011 00:00:00
"Zaujímavý" článok, aj keď mi príde že takýchto osobách sa dá napísať mraky. Mňa by taktiež zaujímalo aké ma Michal dosiahnuté vzdelanie.
0 0 Нино Кузьма (fb) 3.1.2011 00:00:00
Jasne, tak som to aj pochopil, takze vsetko je ok. :)
0 0 Peter Kučerka (fb) 3.1.2011 00:00:00
Ruske meno - prepac ja by som ta nazval aj menom, ale azbuku naozajj neviem citat. Takze netusim co to moze znamena, nemala to byt ziadna narazka...
0 0 Miroslav Haklbery Šuba (fb) 3.1.2011 00:00:00
no ale odpovede sme sa nedočkali :)
0 0 Michael Smith Dragan (fb) 3.1.2011 00:00:00
nebol by to Nino Kuzma keby nerýpal :)
0 0 Нино Кузьма (fb) 3.1.2011 00:00:00
Slovenske meno: Mňa to zaujíma iba informatívne. Jasne, ide o to čo človek dosiahne :-)
0 0 Peter Kučerka (fb) 3.1.2011 00:00:00
Ruske meno: Mna vobec, mna skor zaujima co dosiahol, a co robi a ake ma vysledky.
0 0 Нино Кузьма (fb) 3.1.2011 00:00:00
Zaujímalo by ma, aké ma M. Dragan dosiahnuté vzdelanie.
0 0 Michael Smith Dragan (fb) 3.1.2011 00:00:00
Zdenko v Ba je toho viac ako dosť, od startupcamp.sk až po opencoffee.sk
0 0 Zdenko Pek (fb) 3.1.2011 00:00:00
Ked bude daco v BA rad sa zucastnim.
0 0 Veronika Pizano (fb) 31.12.2010 00:00:00
v tento den by som takychto rozhovorov privitala kludne aj 20
Zajtra.sk > > Michael Dragan: Na väčšine akcií vidíte stále tých istých ľudí


Kritika

Vieš ako robiť veci lepšie? Pomôž našim odvážnejším členom a skritizuj im projekty!

Reklama

Seriály zo Zajtra.sk

Reklama